Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi todella inhottavasti, miten voin unohtaa?

Taidan olla hölmö
06.03.2017 |

Mies sanoi riidan aikana, että hänen olisi pitänyt valita se toinen nainen, jota tapaili seurustelumme alussa. Ei kuulemma yhtään ymmärrä, miksi valitsi minut. Hänen kaikilla kavereillaan on paremmat vaimot. Hän haluaisi erota, mutta kokee, että minä en pärjäisi yksin. Uhrautuu siksi minun vuokseni, vaikka minä olenkin niin huono vaimo.

Kaikesta tuosta jäi todella paha mieli. En pääse asian yli. Tässä on nyt mennyt neljä päivää eri huoneissa nukkuen ja keskustelua vältellen. Tekee mieli vain sanoa, että älä toki minun takiani uhraudu. Ota vain se ero, jos et edes pidä minusta.

Pitäisikö unohtaa koko asia? Vai erota, kun ei kommunikaatio ole toiminut enää pitkiin aikoihin. Mies ei suostu lähteä parisuhdeneuvojalle.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän olettaa ettet pärjää yksin? Tottakai pärjäät! Eroa!

Vierailija
22/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe että tästä parisuhteesta seuraisi mitään muuta kuin murheita. Oikeasti rupeaisin nyt pakkaamaan tavaroitani enkä odottelemaan että aikuinen ihminen suvaitsee puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, erotkaa. Vaikka tämä kommentti on sanottu jo monta kertaa.

mun mies sanoi, että hänen edellisessä kumppanissasi ei ollut virheitä, minussa on.

Vierailija
24/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla ne kavereitten vaimot ovat niin paljon parempia? Itse en tuollaisen jälkeen voisi kuvitellakaan jatkavani.

Vierailija
25/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taputtelisin oikein lempeästi päähän....... valurautapannulla!!!! 😂

Miksi te jäätte huonoihin suhteisiin???

Vierailija
26/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla hölmö kirjoitti:

Illuus kirjoitti:

Ketään ei voi pitää väkisin. Sinuna keskustelisin miehesi kanssa ja sanoisin että olen nuo 4 päivää miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että mikäli hän kokee sinun kanssasi parisuhteessa olemisen ikäväksi uhrautumiseksi, niin sinä et halua häntä siinä väkisin pitää. Ja että olet kyllä tarpeeksi vahva kestämään yksinolonkin. Joten jos mies on ollut tosissaan niin voi lähteä menemään. Mikäli puolestaan ei ollut, niin odotat sydämestä lähtevää anteeksipyyntöä, ja sitä että ei enää koskaan sano mitään tuon kaltaista sinulle.

Todennäköisesti ei ole ollut ihan tosissaan, mutta tuollainen käytös ja halventaminen pitää saada loppumaan.

Jotain tuon tapaista koitan sanoa miehelle, kunhan vain hän suostuu puhumaan kanssani. Sanon sen ystävällisesti, mutta määrätietoisesti. Minusta tuntuu, että mies ihan oikeasti ajattelee, että meni naimisiin itseään ala-arvoisemman ihmisen kanssa ja on nyt uljas ritari, joka uhrautuu puolestani.

Niinpä hän ei koskaan pyydä anteeksi mitään ilkeitä sanojaan. Sanoo aina, että minä ansaitsen sen.

Miten ihmeessä olen antanut tällaisen jatkua näin pitkään?

Ei sinun tarvitse odottaa että mies suostuu puhumaan kanssasi. Ilmoita asiasi ja toimi sitten. Kerran se vain kirpaisee ja sen jälkeen on helppoa hengittää. Tiedän omasta kokemuksesta.

Vierailija
27/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te ap riitelitte?

Vierailija
28/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies nyt haluaa erota. Hän ei vain halua sitä "paskan jätkän" mainetta, joten ulkoistaa ongelmansa sinulle. Sinä olet niin vaikea, ja sinä olet niin tarvitseva. Hän eläisi kyllä omaa elämäänsä, mutta kun et sinä anna lupaa.

Ei muuta kuin hommaat asunnon, pakkaat romppeesi ja täyttelet eropaperit. Aikuinen ihminen hoitaa eron kunnialla, pikkukakara kiukuttelee ja yrittää saada äidin suuttumaan.

Vierailija
29/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on todellista niin olet ap juuri tullut törkeästi manipuloiduksi. Et voi jäädä tuollaisen mulkeron kanssa yhteen koska jos et huomannut tuosta miten sinua pyöritettiin tuskin huomaat jatkossakaan ja oikeasti edessä on perhehelvetti jossa itsetuntosi murennetaan palasiksi. EROA KUN VIELÄ VOIT!

Off topic, mutta missä vaiheessa EI VOI ENÄÄ EROTA?

Vierailija
30/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä on todellista niin olet ap juuri tullut törkeästi manipuloiduksi. Et voi jäädä tuollaisen mulkeron kanssa yhteen koska jos et huomannut tuosta miten sinua pyöritettiin tuskin huomaat jatkossakaan ja oikeasti edessä on perhehelvetti jossa itsetuntosi murennetaan palasiksi. EROA KUN VIELÄ VOIT!

Kun on hirveästi lainaa ja lapsia.

Kun on niin maahanpoljettu ja yksinäinen, ettei ole enää mitään eikä ketään ja kaikki kodin ulkopuolella pelottaa.

Kun on haukuttu raunioksi. Silloin.

Vierailija
31/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla hölmö kirjoitti:

Illuus kirjoitti:

Ketään ei voi pitää väkisin. Sinuna keskustelisin miehesi kanssa ja sanoisin että olen nuo 4 päivää miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että mikäli hän kokee sinun kanssasi parisuhteessa olemisen ikäväksi uhrautumiseksi, niin sinä et halua häntä siinä väkisin pitää. Ja että olet kyllä tarpeeksi vahva kestämään yksinolonkin. Joten jos mies on ollut tosissaan niin voi lähteä menemään. Mikäli puolestaan ei ollut, niin odotat sydämestä lähtevää anteeksipyyntöä, ja sitä että ei enää koskaan sano mitään tuon kaltaista sinulle.

Todennäköisesti ei ole ollut ihan tosissaan, mutta tuollainen käytös ja halventaminen pitää saada loppumaan.

Jotain tuon tapaista koitan sanoa miehelle, kunhan vain hän suostuu puhumaan kanssani. Sanon sen ystävällisesti, mutta määrätietoisesti. Minusta tuntuu, että mies ihan oikeasti ajattelee, että meni naimisiin itseään ala-arvoisemman ihmisen kanssa ja on nyt uljas ritari, joka uhrautuu puolestani.

Niinpä hän ei koskaan pyydä anteeksi mitään ilkeitä sanojaan. Sanoo aina, että minä ansaitsen sen.

Miten ihmeessä olen antanut tällaisen jatkua näin pitkään?

Ei sinun tarvitse odottaa että mies suostuu puhumaan kanssasi. Ilmoita asiasi ja toimi sitten. Kerran se vain kirpaisee ja sen jälkeen on helppoa hengittää. Tiedän omasta kokemuksesta.

Niinpä, puhumattomuus on vallankäyttöä ja manipulointia ja se varmaan miehen goal onkin, että ap menisi rusetille miehen edessä. Laskee varmaankin sen varaan että ap ei uskalla tehdä mitään, varsinkaan lähteä, vaan anelee vaan käppyrässä mieheltään anteeksi ja ettei tämä hylkäisi. Vittu mikä äijä

JUOKSE kun vielä voit, ap!

Vierailija
32/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme nyt kuulla riidan keskeltä yhden lauseen. Mitä muuta tapahtui? 

Oliko riidan aihe että olet pettänyt miestä tai tehnyt jotain muuta tosi paskaa? Mitä sinä sanoit miestä loukataksesi? 

Sanoisin, että mies halusi loukata. Vihastuksissaan, silloin sanoo helposti asioita joita ei tarkoita. Tietää tehneensä tyhmästi ja siksi ei halua parisuhdeterapiaan. Meneekö teillä muutoin hyvin? 

Ilmoita miehelle että sinä et halua olla este hänen onnellisuudelleen, että sinun kanssasi oleminen perustuu silkkaan omaan haluun ja vapaaehtoisuuteen, että hän on täysin vapaa kävelemään ovesta ulos vaikka heti, ja jos ei kävele niin on hänen oma valintansa. 

Vierailija
33/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun henkistä väkivaltaa on jatkunut niin että on alistettu ja nujerrettu, kun on kuin säikky koiranpentu eikä minuutta ole juurikaan enää jäljellä, ei rohkeutta, voimaa, itsemäärämiskykyä. Kun normaaliksi muuttuu se että saa turpaan kun osti väärää maitoa. Siitä on pitkä matka takaisin ihmiseksi. Kannattaa siis erota ennen kun on nujerrettu ja itsearvostusta ja -kunnioitusta vielä on.

Vierailija
34/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Mekin muijan kanssa nukutaan eri huoneissa jo kolmatta kuukautta, eikä meillä ole edes riitaa mistään.

Vierailija
35/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun henkistä väkivaltaa on jatkunut niin että on alistettu ja nujerrettu, kun on kuin säikky koiranpentu eikä minuutta ole juurikaan enää jäljellä, ei rohkeutta, voimaa, itsemäärämiskykyä. Kun normaaliksi muuttuu se että saa turpaan kun osti väärää maitoa. Siitä on pitkä matka takaisin ihmiseksi. Kannattaa siis erota ennen kun on nujerrettu ja itsearvostusta ja -kunnioitusta vielä on.

Tulinko juuri vauva.fi:n keskustelupalstalle vai onko tämä kynnysmatot.fi...?

Vierailija
36/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro minulle, minkälainen mies on niin upea, että vielä tuollaisen kommentinkin jälkeen olet valmis jäämään? Minut on jätetty tuohon verrattuna niin naurettavan pienistä syistä, että palan halusta tietää. Mikä on se miehinen ominaisuus, jonka omistajat voivat kohdella naistaan kuin paskaa ja silti nainen pysyy rinnalla vuodesta toiseen?

Vierailija
37/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saimme nyt kuulla riidan keskeltä yhden lauseen. Mitä muuta tapahtui? 

Oliko riidan aihe että olet pettänyt miestä tai tehnyt jotain muuta tosi paskaa? Mitä sinä sanoit miestä loukataksesi? 

Sanoisin, että mies halusi loukata. Vihastuksissaan, silloin sanoo helposti asioita joita ei tarkoita. Tietää tehneensä tyhmästi ja siksi ei halua parisuhdeterapiaan. Meneekö teillä muutoin hyvin? 

Ilmoita miehelle että sinä et halua olla este hänen onnellisuudelleen, että sinun kanssasi oleminen perustuu silkkaan omaan haluun ja vapaaehtoisuuteen, että hän on täysin vapaa kävelemään ovesta ulos vaikka heti, ja jos ei kävele niin on hänen oma valintansa. 

Yleensä tällaisessa tilanteessa ei ole petetty, ei velkaannuttu, ei tehty rikosta tms., eikä ole tarpeen iskeä vyön alle saadakseen kuulla tuollaista henkisesti väkivaltaiselta ihmiseltä. Riittää, kun ilmehtii väärin, kävelee väärin, hengittää väärin ja nukkuu väärin, "oikeutetulle" ihmiselle syitä löytyy aina, vähän niinkuin koulukiusaajalle.

Ihan sama, vaikka vihastuksissaan tekisi mieli sanoa vaikka ja mitä, jokin sordiino sitä saisi olla suun edessä, ennen kuin haukkuu koko toisen ihmisen persoonan. Kyllä varmasti hävettää, kun on päästellyt, eikä oikein ilkeäisi paljastaa tekojaan pariterapiassa, mutta ei ne mielen solmut itsekseenkään aukea. Mitäs luulet, meneeköhän noilla muutoin hyvin?

Viimeisestä kappaleesta täsmälleen samaa mieltä.

Vierailija
38/75 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta voisitko selittää tuon manipulaation, mitä tuossa tapahtui? Mäkään en näe sitä. On vähän vastaavia kokemuksia omasta aviomiehestäni.

N vuosi sitten hän oli jo jonkun aikaa ollut kriittinen ja arvosteleva mua kohtaan ja lopulta haukkui lyttyyn minussa aivan täysin ulkonäön ja sisällön. Mm sanoi olevansa parempitasoinen kuin minä. Ei suostunut jälkeenpäin myöntämään sanomaansa ja pyytämään anteeksi. On kyllä sanonut jälkeenpäin, että halusi vain loukata, koska koki, etten huomioinut häntä tarpeeksi. Hän on taipuvainen pitämään mykkäkouluja myös päiväkausia.

Joidekin kuukausien jälkeen otin lopulta puheeksi eron ja hän sanoi, ettei halua erota, koska rakastaa minua. Ja että pikemminkin pelkää, että minä otan eron hänestä, koska hän tietää, että pärjäisin hyvin itsekin. Sen jälkeen meillä on mennyt oikein hyvin ja normaalisti nyt jo yli vuoli vuotta.

Jokin ap:n kertomuksessa tuntui minusta tutulta, mutta ehkä tämä minun mieheni osasi sitten oppia virheistään. Vai mitä kommentoisitte?

Vierailija
39/75 |
05.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
40/75 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies suuttui, itsekontrolli petti ja mies sanoi mitä sisimmässään ajatteli suhteestaan sinuun. Laiskuus estää lähtemästä suhteesta.