Mies sanoi todella inhottavasti, miten voin unohtaa?
Mies sanoi riidan aikana, että hänen olisi pitänyt valita se toinen nainen, jota tapaili seurustelumme alussa. Ei kuulemma yhtään ymmärrä, miksi valitsi minut. Hänen kaikilla kavereillaan on paremmat vaimot. Hän haluaisi erota, mutta kokee, että minä en pärjäisi yksin. Uhrautuu siksi minun vuokseni, vaikka minä olenkin niin huono vaimo.
Kaikesta tuosta jäi todella paha mieli. En pääse asian yli. Tässä on nyt mennyt neljä päivää eri huoneissa nukkuen ja keskustelua vältellen. Tekee mieli vain sanoa, että älä toki minun takiani uhraudu. Ota vain se ero, jos et edes pidä minusta.
Pitäisikö unohtaa koko asia? Vai erota, kun ei kommunikaatio ole toiminut enää pitkiin aikoihin. Mies ei suostu lähteä parisuhdeneuvojalle.
Kommentit (75)
Minä kyllä näyttäisin, että pärjään yksin. Tuollaisen loukkauksen jälkeen ei todellakaan jatketa suhdetta. Jättäisin ja sitten mies saisi olka yksin ja miettiä kuinka hyvät vaimot kavereilla on.
En omalla kohdalla näkisi edellytyksiä jatkaa suhdetta enää tuon jälkeen. En itse koskaan voisi sanoa puolisolleni mitään tuollaista, ihan sama mikä riidan aihe olisi ja kuinka verisesti minua olisi loukattu. Enkä pysty kuvittelemaan, että puolisoni voisi sanoa noin minulle.
Joko mies todella tarkoitti mitä sanoi tai sitten hän on niin kylmä ja julma, että tarkoituksellisesti käyttää henkistä väkivaltaa. Kummassakin tapauksessa eroaminen on ainoa mahdollinen ratkaisu. Kuten joku sanoi niin voi olla, että mies toivookin eroa, mutta on itse niin munaton että odottaa sinun ottavan eron, jotta voi sitten esittää uhria.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tuollaisten kommenttien jälkeen voisi jatkaa yhdessäoloa?? Eroa ja päästä mies vapaaksi.
Ei, vaan eroa ja päästä ITSESI vapaaksi.
Sitä saa kuulla kaikenlaista elämän aikana.
Mitä se ero auttaa?
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa kuulla kaikenlaista elämän aikana.
Mitä se ero auttaa?
Pääsee idiootista eroon. Eihän tuollaista miestä voi kunnioittaa.
Ota oppia autistista. Ei siitä tule paha mieli oikeasti, että puoliso on ihastunut tai kiinnostuneempi muista, koska itsellesi voi joku päivä tulla sama tilanne eteen ja puoliso tekee sitten omat valintansa. Puoliso on tehnyt valintansa ja hän elää omien valintojensa mukaan.
Autistipuoliso voi nähdä myös tilanteen siten, että puolisolle täytyy tehdä tilanteita tarkoituksella, jossa hän pääsee auttamaan, että kokee itsensä tarpeelliseksi, jotta puolison tyytyväisyys itseensä ja parisuhteeseen pysyy yllä. 😘
Ei tuossa ole enää mitään pelastettavaa. Pakkaa kamasi, tai miehen kamat jos asunto on sinun, ja ei kun pihalle. Keskustelut on jo käyty, tämä on ilmoitusluontoinen asia tässä vaiheessa.
Yksi keino tuossa tilanteessa on ryhtyä psykopaatiksi ja esittää tilanteita vakuuttavasti miten muilta on oppinut vastaavissa tilanteissa toimittavan, jotta tyytyväisyys pysyy yllä. Opiskele eri persoonallisuushäiriöt ja käyttäydy niiden mukaan. Esimerkiksi jos puolisolla on b-ryhmään kuuluva persoonallisuushäiriö, niin toimi niiden mukaan esim. Puolisolla on tarve jatkuvaan draamaan parisuhteessa ja puolison tyytyväisyys pysyy yllä kun esität hänelle mustasukkaista läheisriippuvaista ja järjestät jatkuvaa draamaa milloin mistäkin hänelle. Yhteiskunta kiittää kun parisuhde säilyy, mutta jos lapsia, niin älä tee tätä lasten nähden 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä on todellista niin olet ap juuri tullut törkeästi manipuloiduksi. Et voi jäädä tuollaisen mulkeron kanssa yhteen koska jos et huomannut tuosta miten sinua pyöritettiin tuskin huomaat jatkossakaan ja oikeasti edessä on perhehelvetti jossa itsetuntosi murennetaan palasiksi. EROA KUN VIELÄ VOIT!
En ole ap, mutta voisitko selittää tuon manipulaation, mitä tuossa tapahtui? Mäkään en näe sitä. On vähän vastaavia kokemuksia omasta aviomiehestäni.
N vuosi sitten hän oli jo jonkun aikaa ollut kriittinen ja arvosteleva mua kohtaan ja lopulta haukkui lyttyyn minussa aivan täysin ulkonäön ja sisällön. Mm sanoi olevansa parempitasoinen kuin minä. Ei suostunut jälkeenpäin myöntämään sanomaansa ja pyytämään anteeksi. On kyllä sanonut jälkeenpäin, että halusi vain loukata, koska koki, etten huomioinut häntä tarpeeksi. Hän on taipuvainen pitämään mykkäkouluja myös päiväkausia.
Joidekin kuukausien jälkeen otin lopulta puheeksi eron ja hän sanoi, ettei halua erota, koska rakastaa minua. Ja että pikemminkin pelkää, että minä otan eron hänestä, koska hän tietää, että pärjäisin hyvin itsekin. Sen jälkeen meillä on mennyt oikein hyvin ja normaalisti nyt jo yli vuoli vuotta.
Jokin ap:n kertomuksessa tuntui minusta tutulta, mutta ehkä tämä minun mieheni osasi sitten oppia virheistään. Vai mitä kommentoisitte?
Et näe manipulointia? Oma miehesi on tehnyt samaa. Eli uskottelee että kumppani on surkea ja huono, vaikkei todellisuudessa ole. Eli vääristää todellisuutta. Manipuloida voi sekä tietoisesti, että ainakin osaksi tiedostamattaankin. Haluaa satuttaa ja alentaa toista (nostaakseen itseään). Ja luo valheellista kuvaa todellisuudesta.
Tuollaisella ihmisellä on mitä todennäköisimmin itsellään valtavan huono itsetunto siellä pohjalla, ja tosiaan, kuten oma miehesi sitten sanoikin, myös tuo pelko siitä, että itse asiassa pelkää että toinen jättää, ja että on itse huonompi kuin toinen. On tarve kontrolloida (myös manipulomalla) toista ja purkaa omia epävarmuuksiaan ja pelkojaan, tai esim. riittättömyyden tunteitaan ja muita ikäviä tunteitaan toiseen. Todella rumaa ja likaista käytöstä, ja myös manipuointia, ja henkistä väkivaltaa. Ymmärsitkö nyt mikä tuossa on myös manipuointia?
Ehkäpä oma miehesi sitten ainakin osaksi on ymmärtänyt oman satuttavan toimintansa ja onnistunut muuttaamaan ajatteluaan ja käytöstään. Toivottavasti.
Semmoisen paskan miesvihatarinan väsäsi palstan katkera velavanhapiika tänään. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Semmoisen paskan miesvihatarinan väsäsi palstan katkera velavanhapiika tänään. Huoh.
Niin siis tämä ketju on aloitettu 6.3.2017. Eiköhän asia oe ratkennut jo johonkin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tuollaisten kommenttien jälkeen voisi jatkaa yhdessäoloa?? Eroa ja päästä mies vapaaksi.
Ja tällaista asiaa pitää sitten kysyä vielä nettipalstalta? Ihan käsittämätöntä. No porvoolaiset ilmeisesti tykkäävät olla kynnysmattona.
Vaikea nähdä että mikä tässä olisi se vaihtoehto eroamiselle?
En tule ikinä ymmärtämään naisia.
Onko se ainoastaan naisten oikeus sanoa riidan aikana asioita mitä ei tarkoita ja ne pitää unohtaa eikä siittä enää saa puhua?
Kipase Farmer's Onlyssa.Ilmota kääkälle lähteväsi Amerikkaan kotiin jossa osataan arvostaa feminiinistä naista.Korosta ilmoituksessa olevasi feminiinisen pehmeä ja viihtyväsi kotiaskareiden parissa.Mekko niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko se ainoastaan naisten oikeus sanoa riidan aikana asioita mitä ei tarkoita ja ne pitää unohtaa eikä siittä enää saa puhua?
Senkin läheisriippuvainen.. Ei ole kenenkään oikeus.
En pystyisi enää tuollaisen jälkeen olemaan suhteessa olipa syy sanoille mikä tahansa. En, vaikka sanomista pyytäisi anteeksi, koska eihän tuollainen unohdu koskaan. Tietysti, jos teillä on lapsia, kannattaa vielä mennä pariterapiaan ja jos mies ei lähde, niin mene yksin.
Vaikka kaikissa parisuhteissa on riitoja, niin on kuitenkin tiettyjä rajoja, joita ei voi ylittää. Väkivalta ja sen tyyppiset sanat, joita sait kuulla. Varsinkin, kun mies ei ole osoittanut niitä millään tavalla katuvansa. Lapsillekaan (jos teillä niitä on) ei ole hyväksi elää riitaisassa suhteessa, missä pidetään mykkäkouluja ja draamaillaan.
Hyvä ettet itse kuvittele, ettet pärjäisi ilman miestä. Se kyllä suoraan sanoen huvittaa, että joku mies voikin olla noin itserakas, että kuvittelee olevansa aivan korvaamaton :)