Nainen, muutut mieheksi. Mikä parantuu?
Eli mikä on miehenä paremmin kuin naisena.
En kysy, kumpaa sukupuolta mieluummin olisit. Kysyn, mikä miehenä olemisessa on parempaa ja mistä olet kenties kateellinen?
Kommentit (17)
Ei tarvitse pelätä seksuaalista väkivaltaa. (Tiedän että miehenkin voi raiskata enkä vähättele sitä, mutta riski joutua raiskauksen uhriksi on paljon suurempi naisena. Naiset ovat pienikokoisempia ja miehet halujensa vietävissä.)
Minut otettaisiin vakavasti.
Normaali puheeni ei olisi kimitystä ja kotkotusta.
Mielipiteeni ei olisi nalkuttamista.
Kukaan ei odottaisi minun pyörittävän arkea.
Saisin tehdä mitä vain ja kuitata sen sanomalla "hehheh rapatessa roiskuu, pojat poikia".
Voisi kesällä puistokaljaillessa käydä helpommin kusella jos vessaa ei ole/sinne on jonoa.
Oikeastaan kaikki olisi paremmin. Muistuttaisin enemmän isääni eli olisin pitkä, hoikka ja todennäköisesti komea. Olisin myös varmaankin älykkäämpi ja paremmalla itsetunnolla varustettu. Olisin voinut jatkaa kilpaurheilijan uraa sillä miehenä urheilussa on jotain järkeäkin (mies voi olla jossain asiassa maailman paras IHMINEN, naisena voi olla vain maailman nopein/vahvin/jne. NAINEN). Ei tarvitsisi sietää kuukautisia ja kaikkea sitä kipua ja häpeää, mikä niihin liittyy. Ei tarvitsisi sietää setäihmisten lähentelyä ja alistavaa kommentointia. Ei olisi näin suuria paineita olla tietyn näköinen.
Olisin ehdottomasti mies jos saisin valita.
Ei kai mikään. No, voisin lähestyä naisia ja olla luvan kanssa dominoiva.
Minut otettaisiin vihdoinkin vakavasti. Minua kuunneltaisiin ja minua kunnioitettaisiin. Naisella on työelämässä paljon enemmän todisteltavaa. Miehen oletetaan automaattisesti olevan osaaja ja hyvä työntekijä. Naisen kuvitellaan päässeen koulutuksessa yms jotenkin helpommalla. En ole oikein koskaan ymmärtänyt sitä logiikkaa, vaikka olen törmännyt siihen lukuisat kerrat.
Olen naisvaltaisella kulttuurialalla, jossa niiden harvojen miesten näkemyksiä kuunnellaan kuin suuremmankin jumalan sanaa. Kun nyt kerrankin saadaan miehistä näkökulmaa! Eli mieheksi muuttuminen buustaisi varmaan uraani. (Jos epäilet, niin voin kertoa että nykyiseen työpaikkaani olisi kuulemma rekrytoitu mies, jos tarjokkaiden joukosssa olisi suinkin ollut sopiva. Mutta kun ei ollut, niin minäkin kelpasin.)
Eriävää mielipidettäni ei laitettaisi "jaahas, taitaa olla taas SE aika kuukaudesta" -piikkiin.
Voisi kusta seisoalteen.
Saan kivat lihakset vähemmällä vaivalla (kuin naisena). Ei kuukautisia -> ei migreeniä! Lisäksi olisin saamarin hyvännäköinen mies, joten saattaisin jopa saada tyttöystävän :D
Saan helpommin vakityön. Saan parempaa palkkaa ja minut otetaan vakavasti. Minua ei pidetä hankalana, jos olen dominoiva.
Pissalla käynti metsäretkillä helpottuu huomattavasti.
Salitreenillä saa näkyvämpiä tuloksia aikaan. Muutenkin uskon urheilun olevan parempaa miehenä.
Ei enää menkkoja eikä jatkuvia mielialanvaihteluita, jee!
Ei tarvitse käyttää niin paljoa aikaa laittautumiseen, vaan senkin ajan voi käyttää järkevämmin.
- töissä ja muutenkin elämässä helpompi edetä ja saada ääntä kuuluviin
- ei tarvitsisi kärsiä kuukautisista JA VARSINKAAN suuttumustani tai antamaani kritiikkiä ei laitettaisi vaan kuukautisten aiheuttamaksi höpöhöpökiukutteluksi
- ihmisarvoni ei olisi kiinni ulkonäöstäni eikä olisi niin paljon laittautumista
- helpompi käydä pissalla ulkona
- voisin tehdä helpommin aloitteita nähdessäni kiinnostavan ihmisen
- helpompi puolustautua (seksuaaliselta) väkivallalta
No hyi, ei parantuisi mikään. No, voisin kasvattaa parran, jos naama on ruma. Eikä tarvitsisi koskaan pitää korkkareita tai hametta. Siinäpä ne sitten olikin.
Ei kun joo, jos olisin parisuhteessa, voin hyvällä omatunnolla teettää kotityöt sillä toisella ja itse saisin vain ajaa autohuoltoon kaksi kertaa vuodessa vaihdattamaan talvirenkaan.
Ei tarvi sheivata persreiän ympäriltä.
Töissä olisi helpompaa? Miesvaltainen.
Mies naisvaltaisella alalla on Jumalasta seuraava. Miehen mielipiteeseen luotetaan enemmän ja hänen mielipidettään uskotaan. Oletusarvo on, että mies tekee hyvää jälkeä ja osaa hommansa, tottakai.
Nainen miesvaltaisella alalla on vitsi. Miten tuo nainen luulee pärjäävänsä, ei tuo nainen osaa kun nämähän ovat miesten juttuja, tuo nainen varmaan sai tutkinnon vähemmällä vaivalla. Nainen saa kohdata miesporukalta jatkuvaa vähättelyä ja seksuaalista painostusta (huutelua ja pientä koskettelua, joka oikeasti on naisen mielestä uhkaavaa, vaikka raavaan miehen olisikin hankala kuvitella itsensä heikomman osapuolen paikalle). Jos nainen ottaa kantaa ongelmiin työssään, todetaan vain että mitäs läksit, pojat ovat poikia, tuollaista se nyt vaan on miesvaltaisella alalla.
En saisi turhista stressiä, enkä välittäisi niin paljon muista ihmisistä. Olisin optimistisempi. Pääsisin helposti johtoasemaan. Juhlapukeutuminen olisi helppoa sekä valmistautuminen ulos kestäisi vain hetkisen. Hyvän näköiset kengät eivät olisi ikävän tuntuiset jalassa.
En kärsisi PMS:stä, kuukautisista enkä bakteerivaginoosista.
Raskaus, synnytys, tai imetys ei rasittaisi kroppaani.
Ei olisi menkkoja, sen kunniaksi voisi vähän juhlia