Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En voi käsittää, miten joku nauttii loman suunnittelusta

Vierailija
05.03.2017 |

Hirveä säätö, kun yritetään valita maa, kaupunki, hotelli, miellyttää lapsia ja aikuisia, pysyä budjetissa, saada lennot järkevään aikaan jne. Voisin jättää koko matkailun väliin, ellei perillä olisi yleensä kivaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuuden kirouksia: ei saa nauttia kunnon lomasuunnittelusta :(

Vierailija
22/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuuden kirouksia: ei saa nauttia kunnon lomasuunnittelusta :(

.., joka tutkimusten mukaan on onnistunein osa koko lomaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omatoimi matkailu (vaikka muodissa onkin) on hieman sama, kuin menisit hienoon ravintolaan ja kehuisit itse kokkaavasi siellä ruokasi samalla, kun toiset (tyhmät pakettimatkailijat) nauttivat kokin tekemästä ruuasta.

Sanoo hän joka ei ole koskaan kokeillut omatoimimatkailua.

Ei tosiaankaan voi verrata pakettimatkoihin. Itseasiassa mä syön oikein hyvin omatoimimatkoillani - en tosiaankaan missään turistihotellissa vaan joka päivää eri ravintoloissa:D Se on nääs mahdollista omatoimimatkoilla!

Vierailija
24/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle parasta matkailua on siirtyä Espanjaan loma-asunnollemme. Ei todellakaan tarvitse suunnitella mitään, sen kun katsoo sopivat lennot, kun kotimaa tai sen sää alkaa tympiä. Yleensä samana iltana tai viimeistään seuraavana päivänä löytyy sopiva lento (ellei kyse ole jistain loma-ajasta, jolloin kaikki matkustaa).

Sitten vaan passi käsilaukkuun ja käsirasva minigrip-pussiin ja menoksi.

Tosin matkustan paljon muuallekin, mutta ne matkat on yleensä joku muu suunnitellut ja itse pitää vaivata päätään vain miettimällä, mitä perillä tarvitaan.

Vierailija
25/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta suunnittelu on lähes yhtä mukavaa kuin itse matkailu - no ei tietenkään ihan. Nautin etsiä hotelleja ja ravintoloita ja retkikohteita/nähtävyyksiä reitin varrelta ja lukea paikan historiasta ja nykypäivän politiikasta ym. Ihannetilanteessa uutta matkaa pääsee suunnittelemaan aina lähes heti edellisen jälkeen.

Vierailija
26/26 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle parasta matkailua on siirtyä Espanjaan loma-asunnollemme. Ei todellakaan tarvitse suunnitella mitään, sen kun katsoo sopivat lennot, kun kotimaa tai sen sää alkaa tympiä. Yleensä samana iltana tai viimeistään seuraavana päivänä löytyy sopiva lento (ellei kyse ole jistain loma-ajasta, jolloin kaikki matkustaa).

Sitten vaan passi käsilaukkuun ja käsirasva minigrip-pussiin ja menoksi.

Tosin matkustan paljon muuallekin, mutta ne matkat on yleensä joku muu suunnitellut ja itse pitää vaivata päätään vain miettimällä, mitä perillä tarvitaan.

Me mietittiin pitkään talon ostamista Italiasta lempparikylästämme mutta sitten totesimme että se rajoittaisi liikaa. Vähän sama juttu kuin jos olisi mökki Suomessa - sinne olisi pakko mennä mahdollisimman usein pitämään huolta ja oleskelemaan että saa rahoilleen vastinetta. Kuitenkin tavis palkansaaja voi lomailla vain sen 5-6 vkoa vuodessa + pari pitkää pyhää. Ihan joka viikonloppu ei kuitenkaan olisi varaa "möksälle" lennellä. Toki sitä taloa voi väliaikoina vuokrata muille mutta sekään ei houkuta

Totesimme ettei kannata ainakaan toistaiseksi vaan vuokraamme taloja ympäri maailmaa mielen mukaan.