Vilkun käyttö ohittaessa kaksikaistaisella maantiellä
Laitan vilkun vasemmalle lähtiessäni ohittamaan ja vilkun oikealle palatessani takaisin oikealle kaistalle.
Mies väittää että vilkku pitäisi pitää päällä koko ohituksen ajan ja palatessa takaisin laittaa vilkku oikealle.
Enpä ole ikinä ennen moisesta kuullut.
Mites muut?
Kommentit (47)
Jos vastaantulevalla ei ole hätävilkut päällä molempiin suuntiin, epäilen itsemurhaterroristia ja vedän joka kerta liipasimesta. Koskaan eivät ole onnistuneet minua tappamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vilkun kuuluu olla päällä koko ohituksen ajan. Käännät vaan vilkun suuntaa kun olet palaamassa omalle kaistallesi.
Jos ei ole vilkku päällä niin vastaantuleva luulee että haluat ajaa nokkakolarin ja tappaa molemmat.
Elä aiheuta enää paskat housuun tilanteita muille. En osaa lukea ajatuksiasi joten vilkuta minulle niin tiedän että olet vain ohittelija.
No pitäiskö varmuuden vuoksi laittaa hätävilkut päälle?? Ettet luulisi että haluan ajaa nokkakolarin.
Mutta voin mä haluta vaikka en käyttäisi vilkkua lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo, mä nauran täällä tälle ketjulle :D Joku on pashat housussa jos joku ei vilkuta koko aikaa :D joo siis autokoulussa EI opeteta, että pitäisi kokoajan vilkuttaa vaan ainoastaan kaistaa vaihtaessa. Oon ihmetellytkin kun joskus tullut vastaan auto joka vilkuttaa kokoajan, mutta sehän on ollut sitten av-mamma. :D
No eikä kun se on ollut mun mieheni =) Ohittaessaan.
ap
Hehh, kaikesta päätellen. Eikun oikeasti oon aina luullut, että ihmisille jää välillä vahingossa vilkku päälle, mutta selvisihän nyt minullekkin tämä syy siihen:DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo, mä nauran täällä tälle ketjulle :D Joku on pashat housussa jos joku ei vilkuta koko aikaa :D joo siis autokoulussa EI opeteta, että pitäisi kokoajan vilkuttaa vaan ainoastaan kaistaa vaihtaessa. Oon ihmetellytkin kun joskus tullut vastaan auto joka vilkuttaa kokoajan, mutta sehän on ollut sitten av-mamma. :D
ap
Hehh, kaikesta päätellen. Eikun oikeasti oon aina luullut, että ihmisille jää välillä vahingossa vilkku päälle, mutta selvisihän nyt minullekkin tämä syy siihen:DD
Palstalla selviää mitä ihmellisempiä asioita =) Mä olen kokenut valaistumisen monta kertaa
Tässä on varmaan sekoitettu ohitus leveällä ajokaistalla. Nimittäin leveällä ajokaistalla ohittaessa, kun ei siirrytä vastaantulevien kaistalle vaan pysytään koko ajan samalla kaistalla ohitettavan kanssa, vilkutetaan vasemmalle koko ohituksen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on varmaan sekoitettu ohitus leveällä ajokaistalla. Nimittäin leveällä ajokaistalla ohittaessa, kun ei siirrytä vastaantulevien kaistalle vaan pysytään koko ajan samalla kaistalla ohitettavan kanssa, vilkutetaan vasemmalle koko ohituksen ajan.
Enää sinun tarvitsisi löytää tieliikennelaista kohta jossa näin käsketään tekemään.....
(Sellaista ei siis ole. AWINK AWINK!)
ap