Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Remppailijat, minkävärisen laminaatin laittaisit vanhaan hirsitaloon?

Vierailija
05.03.2017 |

Joka on peruspilattu jo ajat sitten. Pohjalaistalotyyppinen rakennus kyseessä. Entä onko tehosteseinät jo out?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastulevyn alla ei ole mitään muuta kuin eriste, ei me nyt ihan tolloja olla 😃. Ja kuten sanottu talo on pohjalaistalo-TYYPPINEN, ei mikään aito pohjalaistalo. Kaikki on jo niin pilattu että koko hoito pitäisi purkaa kehikkoon jos haluaisi tästä pohjslaistalon uudestaan. Ja vaihtoehdot on nyt joko marmotikuvioitu kauhea muovimatto tai laminaatti, muuta ei tule. Turha toivo vissiin toivoa vinkkejä ihmisiltä jotka on perehtyneet näihin...

Kyllä te olette tolloja.

Vierailija
22/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette ostaneet pilatun talon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovimattojen alla on lastulevyä. Lautalattia kuulostaa a) kalliilta ja b) hemmetin työläältä perustamisineen ja pintakäsittelyineen. Lisäksi miestä ei kiinnosta vähääkään joten kukaan ei sitä lautalattiaa lähde tekemään eikä haluta ruveta siitä maksamaan ulkopuoliselle.

Ei se laminaattikaan taikaiskusta siihen lattiaan siirry. Kannattaa muuttaa kerrostaloon jos ei "kiinnosta vähääkään" remontointi ja itse tekeminen.

Vierailija
24/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei missään nimessä kannattais laminaattia laittaa... Muoviahan niissä on nykyään, käy pian hassusti kun lattian pitäisi hengittää ja se suljetaankin muovikerroksen alle. Kunnon lankkulattia. On kallis, mutta voi myöhemmin säästää suureltakin vahingolta. Itse myös miehen kanssa remppaillaan yli satavuotiasta hirsitaloa ja lattiaremontti käynnissä. Pian saadaan kunnon LANKKUlattia itsekin.

Vierailija
25/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette ostaneet pilatun talon?

Koska sillan alla on kylmä talvella?

Vierailija
26/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muovimattojen alla on lastulevyä. Lautalattia kuulostaa a) kalliilta ja b) hemmetin työläältä perustamisineen ja pintakäsittelyineen. Lisäksi miestä ei kiinnosta vähääkään joten kukaan ei sitä lautalattiaa lähde tekemään eikä haluta ruveta siitä maksamaan ulkopuoliselle.

Ei se laminaattikaan taikaiskusta siihen lattiaan siirry. Kannattaa muuttaa kerrostaloon jos ei "kiinnosta vähääkään" remontointi ja itse tekeminen.

Siirtyy oikeastaan, varmaan remontoinnin helpoin osuus on laminaatin laitto ja onnistuu nopeasti amatööriremppaajaltakin.

Vierailija
27/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun me ostettiin tää talo mulla oli se käsitys että miestä kiinnostaa rempata mutta se luulo osoittautui vääräksi. Ja MINÄ muuttaisin kerrostaloon vaikka heti, mutta kun MIES tykkää asua tässä ja minäkin muuten miinus hirveä marmorinen muovimatto, esim. Muutakin remppaa MINUN on pakko tehdä YKSIN ja menen nyt siitä missä aita on matalin enkä ala peruskorjaamaan koko taloa. Unohtakaa nyt jo pliis se romantisoitu käsitys tästä röttelöstä.

Vierailija
28/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei missään nimessä kannattais laminaattia laittaa... Muoviahan niissä on nykyään, käy pian hassusti kun lattian pitäisi hengittää ja se suljetaankin muovikerroksen alle. Kunnon lankkulattia. On kallis, mutta voi myöhemmin säästää suureltakin vahingolta. Itse myös miehen kanssa remppaillaan yli satavuotiasta hirsitaloa ja lattiaremontti käynnissä. Pian saadaan kunnon LANKKUlattia itsekin.

No sama kai se on laittaako laminaatin jos siinä on ollut muovimatto nelkytä vuotta. Lahot ne lattiajuoksut jo on, jos on lahotakseen.

Vierailija
29/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi olette hankkineet vanhan pohjalaistalon, jos ette ole valmiita upottamaan siihen rahaa. Newsflash, lattiat ei tule tuollaisessa kohteessa olemaan se suurin rahareikä.

Tätä mäkin mietin?? Ei kannata tollaista ostaa jos ei kiinnosta/viitsi laittaa. Me miehen kanssa remontoidaan vanhaa hirsitaloa, missä on tullut vaikka minkälaisia yllätyksiä. Hirsiä on täytynyt vaihtaa urakalla, lattiat oli lahoja, rossipohjaa kaivaa lähes metri... On tossa ollut hommaa ihan hitosti, mutta ei tulisi mieleenkään jättää tota paskakuntoiseksi kun siitä saa hyvän jos viitsii nähdä vaivaa. Ei jää sitten kalvamaan kun tietää että esim hirsi on pehmeä tai lattia voi homehtua kun on suljettu muovimatolla jne. Kunnolla tehdään alusta asti että voi sitten ylpeänä ja huoletta asua kun tietää, että on hyvin laitettu talo.

Vierailija
30/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin jotain tämän tyylistä:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/2a/ad/ec/2aadec071e4cc3773922…

Itse tykkään laminaatista, on materiaalina todella hyvä ja kestävä. Ainoa mistä en pidä, on laminaatti joka yrittää liikaa näyttää joltain mitä se ei ole. Eihän se tietysti ole puuta mutta neutraali puunkuvio on kaunis, sitten kun mennään kiveltä näyttävään laminaattiin, tai marmorilta näyttävään laminaattiin tai puukuvioiseen jossa on kamalasti "oksakohtia", niin silloin se feikkiys menee mun makuun yli. 

Tasainen, neutraali, ei täplikäs puukuvioitu laminaatti on kaunis. 

Jotain tällaista itsekin mietin mutta pitäisikö sen olla "keltaisempi" eli enemmän puumainen. Itse tykkään siitä vähiten eti vaihtoehdoista. Miten se nyt on, onko esim harmaat puujäljitelmät muotioikkuja vai tulleet jäädäkseen? Vaalean harmaat siis. Ap

Vierailija
31/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. No kyllä tekin laittaisitte jo näkisitte tämän 😃. Tähän ei enää kannata investoida one million dollars koska rahojaan ei koskaan saa takaisin. Tällä hetkellä täällä on marmorikuvioidut muovimatot 😃. Ja hienot 70-lukulaiset levytykset seinissä. Niiden takana reikäinen ruma hirsiseinä. Lähinnä mietin että piäiskö tyytyä puunväriseen laminaattiin kun on kaikkia tosi nättejäkin värejä nykyään.

Mitä ihmettä, luulin että aloitus oli vitsi! Ei tietenkään laminaattia vanhaan taloon!

Mitäs vikaa laminaatissa on?

Itse ainakin laitoin vanhaan taloon harmaan laminaatin,näyttää hyvältä ja olen ollut tosi tyytyväinen.

Vierailija
32/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laittaisin jotain tämän tyylistä:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/2a/ad/ec/2aadec071e4cc3773922…

Itse tykkään laminaatista, on materiaalina todella hyvä ja kestävä. Ainoa mistä en pidä, on laminaatti joka yrittää liikaa näyttää joltain mitä se ei ole. Eihän se tietysti ole puuta mutta neutraali puunkuvio on kaunis, sitten kun mennään kiveltä näyttävään laminaattiin, tai marmorilta näyttävään laminaattiin tai puukuvioiseen jossa on kamalasti "oksakohtia", niin silloin se feikkiys menee mun makuun yli. 

Tasainen, neutraali, ei täplikäs puukuvioitu laminaatti on kaunis. 

Jotain tällaista itsekin mietin mutta pitäisikö sen olla "keltaisempi" eli enemmän puumainen. Itse tykkään siitä vähiten eti vaihtoehdoista. Miten se nyt on, onko esim harmaat puujäljitelmät muotioikkuja vai tulleet jäädäkseen? Vaalean harmaat siis. Ap

Laita vaikka se harmaa ladonseinälautajäljitelmä. Mielellään sellainen jossa on jotain tekstiä ja pirusti feikkioksankohtia. Olkkariin sohvan yläpuolelle kissankokoisin valkoisin puukirjaimin HOME. Hieno tulee.

Vierailija
33/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkilaatuista lankkua saa eurolla metrin. Juoksut pitäisi tietysti olla suorat ja samalla voi tarkistaa, että tuuletus lattian alla toimii. Meillä oli multaa sillan alla lautaan asti ja vanhat laudat jo lahonneet, muutamassa vuodessa koko mökki olisi tuhoutunut.

Vierailija
34/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tämän tapaisista

https://www.bauhaus.fi/laminaatti-parador-basic-400-oak-christal-white-…

Kumpi tyylitaitureista on parempi, se peruspuunvärinen neutraali vai joku tuollainen? Ja joku jo kirjoittikin että että tehosteseinä on kuolleena syntynyt ajatus, mutta kummasti sitä kaipaisi mielenkiintoa seinien maalaamiseen kaikesta huolimatta. Joku motivaattori tylsään hommaan. Ap

Vierailija
35/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se nyt vaan olis vaivan arvoista laittaa se lautalattia. Pääsee samalla kurkkaan että mikä siellä muovimaton alla on vuosikymmenet muhinut. Ja kun kerran jaksaa nähdä vaivan ja maksaa vähän enemmän niin ei elinikänään tarvii sille lattialle mitään tehdä, vähän eri juttu jonkun muovilaminaatin kanssa jota sitten vaihdetaan taas 10 vuoden päästä

Vierailija
36/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkakaa muovimatto pois, samoin lastulevyt. Laittakaa tilalle kunnon puulattia. On se vaivan väärtiä.

Vierailija
37/37 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tämän tapaisista

https://www.bauhaus.fi/laminaatti-parador-basic-400-oak-christal-white-…

Kumpi tyylitaitureista on parempi, se peruspuunvärinen neutraali vai joku tuollainen? Ja joku jo kirjoittikin että että tehosteseinä on kuolleena syntynyt ajatus, mutta kummasti sitä kaipaisi mielenkiintoa seinien maalaamiseen kaikesta huolimatta. Joku motivaattori tylsään hommaan. Ap

Linkittämäsi Cristal white laminaatti on kaunis, osta sitä! Peruspuunvärinen on pliisun ja juntin näköinen. Voit seiniä taiteilla vapaammin, kun lattia on valkoinen. Valkoiseen laminaattiin jää helpommin käytetyimmät polut, mutta vaihda 10 vuoden päästä uusi valkoinen laminaatti, on se sen väärti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän