Käyttääkö teillä lapset kotioloissa kuravaatteita vai pelkästään tavallisia kosteussuojattuja?
Tuli puheeksi mammojen kanssa ja huomattiin, että tämä jakaa vahvasti mielipiteet! Osa ei käytä ollenkaan ja osa (esim. meillä) käyttää useinkin. Ei minulla mitään erityistä perustetta tai vahvaa mielipidettä ole asiasta, mutta meillä nyt vaan tapana ollut noin. Helpottaahan se vähän, kun ei tarvitse niin usein pestä ulkovaatteita.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kuitenkin kurarukkasia lapsilla, vaikka ei muita kuravaatteita olisikaan?
Vedenpitäviä toppa- ja välikausirukkasia. Omistamme kyllä kurarukkasiakin, mutta eipä niille ole tullut juuri käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kuitenkin kurarukkasia lapsilla, vaikka ei muita kuravaatteita olisikaan?
Kurahanskoja ei ole tainnut olla koskaan, inhoan niitä koska pienen lapsen on entistäkin hankalampi pitää leluja käsissään. Kurahousut on joskus mutta hyvin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Varsinkaan kotipihalla.
Jatkan nyt, että meillä on siis asvaltoimaton piha ja aika lailla kurainen & savinen. Lapset saattavat myös kiivetä puuhun ja mennä juoksentelemaan pellolle.
Kurarukkasten suurin hyöty lienee sitten se helppo kuivatus, kun lapasen saa erikseen irti vuorittomasta rukkasesta. Ja se, että lämpötilan mukaan voi laittaa ohuemman tai paksumman lapasen alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Varsinkaan kotipihalla.
Jatkan nyt, että meillä on siis asvaltoimaton piha ja aika lailla kurainen & savinen. Lapset saattavat myös kiivetä puuhun ja mennä juoksentelemaan pellolle.
Kurarukkasten suurin hyöty lienee sitten se helppo kuivatus, kun lapasen saa erikseen irti vuorittomasta rukkasesta. Ja se, että lämpötilan mukaan voi laittaa ohuemman tai paksumman lapasen alle.
Mutta kun eihän se hyvä, ehjä, laadukas vedenpitävä rukkanen kastu sisältä, niin ei siinä ole muuta kuivatettavaa kuin pinta? Toki ne joskus lakkaa olemasta ehjiä, mutta sitten laitetaan vararukkaset ja uudet ostoslistalle. Mulla on tosi huonoja kokemuksia kurarukkasista, ne alkaa valskata jostain saumasta parin käytön jälkeen, montaa merkkiä on kokeiltu.
Oletko itse käyttänyt? Mulla on nimittäin itsellänikin uudet sadevaatteet, sellaiset pehmetä ja joustavat, niin kuin lapsillakin. Ja ne on ihan hiivatin hiostavat ja jossain määrin kankeat ja ikävät pukea verrattuna muihin ulkovaatteisiin.