Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käyttääkö teillä lapset kotioloissa kuravaatteita vai pelkästään tavallisia kosteussuojattuja?

Vierailija
05.03.2017 |

Tuli puheeksi mammojen kanssa ja huomattiin, että tämä jakaa vahvasti mielipiteet! Osa ei käytä ollenkaan ja osa (esim. meillä) käyttää useinkin. Ei minulla mitään erityistä perustetta tai vahvaa mielipidettä ole asiasta, mutta meillä nyt vaan tapana ollut noin. Helpottaahan se vähän, kun ei tarvitse niin usein pestä ulkovaatteita.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei käytetä. Lapset 2 ja 4v vihaa niitä ja minäkin inhoan niiden pukemista. En pese kosteussuojattuja vaatteita kuin ehkä kerran kaudessa. Suihkutan ne heti kun tullaan kotiin ja pysyvät ihan riittävän puhtaina.

Vierailija
2/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin käytetään. Lapsi on tosin vasta puolitoistavuotias, niin ei nyt oikein monesta kurakaudesta ole edes kokemusta. Välikausihaalaria suihkuttelin syksyllä pariin kertaan ja kuivui hyvin seuraavaksi aamuksi, toppahaalaria olen kerran pessyt pintapuolisesti kun lapsi heittäytyi juomaan kuralätäköstä.

Meillä on lähileikkipuisto suurimmaksi osaksi asvaltoitu ja lasta kiinnostaa eniten keinut ja liukumäet, joissa vaatteet pysyy aika puhtaina säästä riippumatta. Vesilätäköissä leikkimistä pitää joka tapauksessa vahtia ja rajoittaa, kun se päättyy aina siihen, että lapsi haluaa juoda vettä. Ja sitä mä en halua, vaikka muuten lätäkössä saisikin roiskia.

Kuravaatteet on kotioloissa olleet päällä pari kolme kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on katto ja putket juuri uusittu. Sisällä on niin kuivaa ja lämmintä että ihan puuvillavaatteet riittää.

Vierailija
4/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kuravaatteita. Lapset 2v ja 5v.

Mun mielestä ne puvut ei tule puhtaaksi suihkuttelemalla, joskus poika tulee kerhosta yltäpäältä ravassa enkä voisi kuvitellakkaan etten pesisi pukua kunnolla koneessa sen jälkeen :x tosi monet lapset kulkee likaisissa vaatteissa ja eihän ne tahrat lopulta lähde edes pesussa, jos ovat saaneet 2 kuukautta pinttyä siihen.

Teknistä pukua vaan ei saa pestä usein, joten siksi kurikset.

Meillä on kurikset ihan Ciraf kamaa, pesen niitä tosi usein eivätkä kyllä oo menneet miksikään.

Vierailija
5/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotona kuriksia, en välitä patistaa niitä päälle. Nyt meillä on kotikäyttöön fleecevuorilliset kurikset ja ne lapset saattaa välillä kotona vetääkin sukkisten päälle ulos mennessä. Lapset on melkein kouluiässä jo.

Pienempänä laitoin lapsille välillä kuriksetkin kotona, siis tyyliin kun olivat 1 ja 2.

Vierailija
6/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten lapsi leikkii. Ymmärrän hyvin että vanhemmat jotka rajoittavat lasten leikkejä eivät pidä kuriksia tarpeellisina. Tai ne joiden lapset leikkivät siististi. Ja jotkuthan eivät edes ulkoile "huonolla" kelillä. Me ulkoillaan myös rankkasateessa ja lapset kahlaavat kaikki syvimmät lätäköt ja jäävät keskelle näitä leikkimään pitkiksi ajoiksi. Ovat kuravaatteissa päästä varpaisiin. Pelkkiä teknisiä on kokeiltu mutta menevät pilalle 3 käyttökerran jälkeen.

Vierailija
7/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä rajoita leikkejä. Ne käy möyrimässä pellot ja kuralätäköt. Ei ole tekniset asut menneet pilalle... kengistä joskus hikkaan kun saa juuriharjalla hinkata kuraa pois.

Vierailija
8/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RIippuu siitä millainen piha ja pihan ympäristö on, että onko niistä suurta hyötyä vai ei. Asfalttipihalla tuskin tarvitsee olla erikseen kuravaatteita. Mutta täällä ainakin piha on keväisin niin kurainen, että saappaat ja kurahousut ja kurahanskat on melkeinpä välttämättömät olla. Ja lapset on niihin tottuneet ja ovat pukeneet kyllä. Tai itse asiassa vanhin (9v) on nyt tänä keväänä ensimmäistä kertaa jäänyt välillä eteiseen vänkäämään siitä, että ei haluaisi pukea kuravaatteita, mutta on ne nyt vielä kuitenkin päälle saatu.

Vierailija
9/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisellä olette saaneet toimimaan sen, että lapsi saa itse päättää ja valita? Siis niin, että jos lapsi haluaa mennä leikkimään kuraleikkejä, silloin laittaa kuravaatteet. Jos leikkii siistimpiä leikkejä, silloin ei tarvitse laittaa.

Vierailija
10/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia kertoja vuodessa käytetään kuriksia. Jos tiedän että mennään erityisen mutaisiin puuhiin tai oikein asioikseen lätäkköön lotraamaan tai jos esim. metsärymyämisen ja laavuruokailun (laavun penkit voi olla nokiset) jälkeen pitää matkustaa bussilla niin silloin toki kurikset ettei penkit likaannu.

Mutta ne on inhottavat pukea, kankeat ja hiostavat, ja yleensä tarpeettomat. Vaikka olen tosi laiska pesemään haalareita, ulkoiluhaalari saakin olla pääsääntöisesti sen näköinen ettei sillä istuta valkoisella sohvalla ;)

Vierailija
11/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikelillä laitetaan kurahousut. Syystä että minä olen tosi allerginen ja jos haalarin vain suihkuttaa, siihen jää silti paljon hiekkapölyä. Nykyinen Legotecin puku on myös surkealaatuinen ja yhden talven jäljiltä polvet on rispaantuneet. Eivät pidä enää vettä.

Vierailija
12/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia kertoja vuodessa käytetään kuriksia. Jos tiedän että mennään erityisen mutaisiin puuhiin tai oikein asioikseen lätäkköön lotraamaan tai jos esim. metsärymyämisen ja laavuruokailun (laavun penkit voi olla nokiset) jälkeen pitää matkustaa bussilla niin silloin toki kurikset ettei penkit likaannu.

Mutta ne on inhottavat pukea, kankeat ja hiostavat, ja yleensä tarpeettomat. Vaikka olen tosi laiska pesemään haalareita, ulkoiluhaalari saakin olla pääsääntöisesti sen näköinen ettei sillä istuta valkoisella sohvalla ;)

Ja juu, en todellakaan rajoita ulkona tekemisiä vaatteiden likaantumisen takia. Toki jos ollaan matkalla kauppaan ja olen arvioinut väärin ja laittanut gore-kengät saappaiden sijaan niin kiellän lottaamasta asioikseen lätäkössä - kotimatkan loppusuoralla vaikka sitten :)

Vierailija
13/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja juu, en todellakaan rajoita ulkona tekemisiä vaatteiden likaantumisen takia. Toki jos ollaan matkalla kauppaan ja olen arvioinut väärin ja laittanut gore-kengät saappaiden sijaan niin kiellän lottaamasta asioikseen lätäkössä - kotimatkan loppusuoralla vaikka sitten :)

Yks mun tuttu laittaa lapselleen kurahousut "varmuuden vuoksi" tollaselle kauppareissullekin. Eipä se mulle kuulu, mutta kuitenkin eskari-ikäinen, joka kyllä osaa kävellä tiellä konttaamatta ojassa! :)

Vierailija
14/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin käytetään. Ainostaan, jos on aivan käsittämätön kurakeli. Sen takiahan ne tekniset vaatteet on hankittu.

Vierailija
15/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ostanut kirpparilta jotkut 20 vuotta vanhat? Eihän ne enää ole noin kamalia, vaan hyvinkin pehmeitä ja joustavia materiaaleja.

Vierailija
16/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, varsinkin kotioloissa kuravaatteet yllä koko päivän. Eihän sitä koskaan tiedä, milloin joku putki pamahtaa ja syntyy vedenpaisumus.

Vierailija
17/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kuitenkin kurarukkasia lapsilla, vaikka ei muita kuravaatteita olisikaan?

Vierailija
18/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollu aika laiska käyttämään kuravaatteita lapsilla. En myöskään pese haalareita kovinkaan usein, huuhtelen vedellä jos tarvitsee.

Metsäkerholaiselle puen kuravaatteet jos sataa vettä tai ikkunasta näyttää märältä.

Tavalliselle ulkoilulle en jaksa pukea niitä. Kurahanskoja käytetään enemmän. Enkä myöskään rajoita leikkejä.

Vierailija
19/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kuitenkin kurarukkasia lapsilla, vaikka ei muita kuravaatteita olisikaan?

Ei välttämättä. Varsinkaan kotipihalla.

Vierailija
20/25 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Varsinkaan kotipihalla.

Jatkan nyt, että meillä on siis asvaltoimaton piha ja aika lailla kurainen & savinen. Lapset saattavat myös kiivetä puuhun ja mennä juoksentelemaan pellolle.