Oletko huomannut eroa tupakoivien ja tupakoimattomien ulkonäössä?
Tupakoitsijoiden ulkonäkö verrattuna tupakoimattien ulkonäköön, onko eroa?
Millaisia eroja? Ja minkä ikäisistä kyse?
Kommentit (29)
Aloin huomata eroa jo joskus 22-vuotiaana kavereissani niissä, jotka aloittivat tupakoinnin yläasteella verrattuna niihin jotka eivät ole koskaan polttaneet. Nyt kolmikymppisten lähestyessä alkaa itselläni olla kasvoissa ikääntymisen merkkejä joita näin tupakoivilla ikätovereilla jo vuosia sitten. Oma iho on edelleen kyllä raikkaamman näköinen siitäkin huolimatta, että kärsin couperosasta ja erittäin kuivasta ihosta. Tupakoivien piirteet ylipätään on näyttäneet jotenkin väsähtäneiltä jo yllättävän nuorena. Toisaalta eräällä ystävälläni parani iho ja naaman yleisilme paljon kun lopetti polttamisen 24-vuotiaana. Eli kaikki ihon muutokset eivät liene pysyviä ainakaan nuorena.
Hampaista oon joillakin huomannu. Monet alle 40 vee tupakoitsijat on kyllä vielä harmittavan hehkeitä.
Mulla on kaksi työkaveria tupakoimaton 45v ja hänellä on todella terveelliset elämäntavat ja sitten 41v polttelija. Hänkin on muuten hoikka ja pitää huolta ulkonäöstään, mutta hänen iho on paljon ryppyisempi, voimakkailla juonteilla ja elottomampi, kuin 45v tupakoimattomilla. Siis PALJON!
gu kirjoitti:
Naisten ihosta näkee vaikka lopettaisivat. Oli yhdellekin naiselle vaikea paikka niellä.
Totta, poltin 18v. Lopetin 35 vuotiaana ja olen huomannut myös että ihon hehkun olen saanut takaisin mutta muuten ei kasvoni ole tekoani anteeksi antanut eikä anna.
Meillä on töissä vähän yli 50 v tupakoitsija, on varmaan polttanut 35 vuotta. Harmaa, ryppyinen iho, keltaiset sormet ja karmeat ruskeat hampaat. Tukka on perseeseen asti, tosin se on kyllä upea, paksu ja kiiltävä. Luulee jostain syystä olevansa reippaasti ikäistään nuoremman näköinen, mutta todellisuudessa näyttää vanhemmalta kuin pari yli kuusikymppistä tupakoimatonta kolleegaa.
Samea iho, onnettoman oloisia ja huonoryhtisiä.
Meinasin ensin sanoa että todellakin huomaan, mutta sitten tajusin että kaikilla tupakoitsijoilla jotka mieleeni pulpahtivat oli tupakoinnin lisäksi muutenkin epäterveelliset elintavat. Paha siis mennä sanomaan, johtuuko esim. samea iho vain tupakoinnista vai (myös) roskaruoasta, vähäisestä veden juonnista, alkoholista ja valvotuista öistä jne... On varmasti olemassa paljon tupakoitsijoita, jotka pitävät itsestään muilla tavoin huolta ja elävät suhteellisen terveellisesti vaikka ovatkin tupakasta riippuvaisia, mutta sitten taas toisaalta monella terveysintoilijalla se tupakointi ihan luonnollisesti tippuu kuvioista silloin kun on aletaan panostamaan terveelliseen elämään. Elintavoissa on usein havaittavissa sellaisia lumipalloefektejä sekä niin hyvässä että pahassa, sekä henkisellä että fyysisellä tasolla.
Kyllä tuntuu että oma ihoni näyttää vanhemmalta kuin tupakoivalla ystävälläni. Minä olen 34 ja hän 35. Itse en siis polta.
Eli geenitkin vaikuttaa.
Oma ihoni on erittäin pintakuiva. Sain ihoni hehkumaan kun join kolme litraa vettä päivässä ja käytin kasvoharjaa. Pitäisi taas aloittaa molemmat tavat uudestaan.
Katsotaan tilanne uudestaan kun olemme yli nelikymppisiä.
Naisten ihosta näkee vaikka lopettaisivat. Oli yhdellekin naiselle vaikea paikka niellä.