Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjäisitkö vielä "vanhanaikaisella" puhelimella?

Vierailija
05.03.2017 |

Eli et pääsisi puhelimella sähköpostiin, nettiin jne.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sit mun täytyisi tuhraan ostaa gps-paikannin erikseen, samoin raahata erillistä kameraa aina mukana, erillistä kalenteria, erillistä lukukirjaa... Olisiko siinäkään järkeä?

Mihin tarviit tuota kaikkea kamaa? Minä osaan liikkua ilman gps-paikanninta (vai oletko jossain vankein tarkkailussa rajoitetulla liikkumisoikeudella?). Kamera löytyy yksinkertaisemmistakin puhelimista, samoin kalenteri. Lukukirja - onko tuolle päivittäinen tarve?

Vierailija
22/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin pärjää, alkuperäinen nokia3310 riittää hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sit mun täytyisi tuhraan ostaa gps-paikannin erikseen, samoin raahata erillistä kameraa aina mukana, erillistä kalenteria, erillistä lukukirjaa... Olisiko siinäkään järkeä?

Mihin tarviit tuota kaikkea kamaa? Minä osaan liikkua ilman gps-paikanninta (vai oletko jossain vankein tarkkailussa rajoitetulla liikkumisoikeudella?). Kamera löytyy yksinkertaisemmistakin puhelimista, samoin kalenteri. Lukukirja - onko tuolle päivittäinen tarve?

Minä kätköilen harrastuksekseni eli patikoin tuntemattomissa metsissä kilometrien matkoja. No toki löytäisin perille paperikartallakin ja kompassilla mutta silti tarvitsisin lisävälineitä mukaani. Ja koska nuo metsät eivät ole kovin lähellä ja kuljen julkisilla, e-kirja on mainio ajantappokeino. Alkaa olla tietyt matkat jo niin tuttuja, vieraita seuraan aina kartalla maisemasta. Peruspuhelimen kännykän kuvat ei ihan ole verrannollisia nykyiseen eikä niitä saa siirrettyä sieltä pilveenkään kovinkaan hyvin, pidän digitaalista luontohavaintosivustoa siis itselleni vain, ei ole julkinen, reissuillani ja samalla kun kartoitan.

Vierailija
24/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kätköilen harrastuksekseni eli patikoin tuntemattomissa metsissä kilometrien matkoja. No toki löytäisin perille paperikartallakin ja kompassilla mutta silti tarvitsisin lisävälineitä mukaani. Ja koska nuo metsät eivät ole kovin lähellä ja kuljen julkisilla, e-kirja on mainio ajantappokeino. Alkaa olla tietyt matkat jo niin tuttuja, vieraita seuraan aina kartalla maisemasta. Peruspuhelimen kännykän kuvat ei ihan ole verrannollisia nykyiseen eikä niitä saa siirrettyä sieltä pilveenkään kovinkaan hyvin, pidän digitaalista luontohavaintosivustoa siis itselleni vain, ei ole julkinen, reissuillani ja samalla kun kartoitan.

Tästä tulee mieleen kun kerran läksin Keravalle asti kätköilemään ja reittisuunnitelmakin vaihtui lennossa, pystyin siis kännykällä selaamaan paikallisjunat ja -bussit ym ja löytämään sinne minne pitikin mennä vaikka vähän mutkan kautta. Jos olisin ollut tavallisella kännykällä liikkellä ja älä nyt vaan sano että paperikartalla, olisin joutunut palaamaan Pasilasta kotiin sen sijaan että sain reissuni tehtyä. Kyllä noilla älyvehkeillä siis ihan tarkoitus on eikä kaikki käytä niitä vain FB:n selaamiseen...

Vierailija
25/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin ihan, että kyse on lankapuhelimesta... Pärjäisin minä silläkin. Sitten vain pitäisi sopia ihmisten kanssa asioita ja pitää kiinni sovituista ajoista.

Vierailija
26/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä on vähentää markkinoilta tavallisia puhelinliittymiä, kun ei nettiliittymää tarvi luuriin. Mitä helkkaria tekisin väkisin kahdella nettiliittymällä, toinen pöytätietsikkaan ja toinen luuriin ja maksaisin niistä 50 euroa kuussa. Ei ole varaa. Eihän päällekkäisiä vakuutuksiakaan väkisin myydä asiakkaille.

Vähän sulla on tietoa liittymistä. Puhelimesta voi operaattori kytkeä nettiliittymän pois, ei maksua netistä. Myös älypuhelimesta voi typistää toiminnot ja maksut mitä ei käytä. Myös kodin tietotekniikkaa ja Älyttömien puhelinten maksuja voi sovitella operaattorilla.

Laitatko linkkiä sellaisesta operaattorista, joka kytkee nettiliittymän pois. Älypuhelinta minulla ei ole, eikä ole tarvetta sille. Dna korotti Onni-liittymän maksua puolessa vuodessa yli 600 %, liitti liittymään nettiliittymän, jota en tarvitse vanhaan, hyvään luuriin.

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/puhelinlaskuni-viisinkertaistui-kulutta…

Vierailija
27/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on 10 vuotta vanha Nokian puhelin. Ja pidän siitä, en halua älypuhelinta. Puhelimen ei tarvitse olla muuta kuin puhelin. Jos haluan nettiin, käytän padia tai tietokonetta.

Vierailija
28/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lankapuhelimella vai? No miksipäs en. Älyluurien näppäimistö on edelleenkin hanurista, joten...

Vierailija
29/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä on vähentää markkinoilta tavallisia puhelinliittymiä, kun ei nettiliittymää tarvi luuriin. Mitä helkkaria tekisin väkisin kahdella nettiliittymällä, toinen pöytätietsikkaan ja toinen luuriin ja maksaisin niistä 50 euroa kuussa. Ei ole varaa. Eihän päällekkäisiä vakuutuksiakaan väkisin myydä asiakkaille.

Vähän sulla on tietoa liittymistä. Puhelimesta voi operaattori kytkeä nettiliittymän pois, ei maksua netistä. Myös älypuhelimesta voi typistää toiminnot ja maksut mitä ei käytä. Myös kodin tietotekniikkaa ja Älyttömien puhelinten maksuja voi sovitella operaattorilla.

Laitatko linkkiä sellaisesta operaattorista, joka kytkee nettiliittymän pois. Älypuhelinta minulla ei ole, eikä ole tarvetta sille. Dna korotti Onni-liittymän maksua puolessa vuodessa yli 600 %, liitti liittymään nettiliittymän, jota en tarvitse vanhaan, hyvään luuriin.

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/puhelinlaskuni-viisinkertaistui-kulutta…

Mä vaihdoin Onnin Globeteliin. Suosittelen.