Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjäisitkö vielä "vanhanaikaisella" puhelimella?

Vierailija
05.03.2017 |

Eli et pääsisi puhelimella sähköpostiin, nettiin jne.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen, aina ollut eikä älypuhelinta tule.

Vierailija
2/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin.En omista älypuhelinta enkä aio hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjään oikein hyvin. Soitan ja tekstaan puhelimella, en muuta. 

Vierailija
4/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään. Mulla on "lanka" puhelin ja älytön kännykkä.

Vierailija
5/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pärjään, kun ei minulla ole älypuhelinta. Joskus tulee lievästi tyhmiä tilanteita sen takia, kun niin moni asia on mobiili-, mutta mitäpä tuosta.

Vierailija
6/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vielä vanhanaikainen puhelin. Todennäköisesti ostan älypuhelimen ennen kesää - tai sitten en. Oikeasti tarvetta sellaiselle olisi ollut jo pitkään, mutta olen kitkutellut ilman.

Vierailija
7/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pärjäisin tietysti, mutta mielummin käytän älypuhelinta.

Vierailija
8/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa varmaan pärjäisin ihan hyvin. Käytännössä kuitenkin tykkään siitä että säästyy aikaa kun esim. sähköpostit voi lukea bussissa matkalla töihin/kotiin, niin ei tarvitse illalla istua koneen ääressä lukemassa niitä.

Vierailija
9/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt puhelinta, jolla pääsisi sähköpostiin tai nettiin. Puhelimessani on mustavalkonäyttö ja sillä voi soittaa puheluja ja lähettää tekstiviestejä, muuta en tarvitse.

Vierailija
10/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmin pärjään ilman. Älypökäle oli vähän aikaa käytössä. Akku loppui koko ajan ja niskat oli jumissa. Ei ollut ollenkaan miellyttävä käyttää.

Mieluummin pöytäkone ja erikseen kännykkä, jossa on kunnon kuminäppäimet.

Vierailija
11/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä on vähentää markkinoilta tavallisia puhelinliittymiä, kun ei nettiliittymää tarvi luuriin. Mitä helkkaria tekisin väkisin kahdella nettiliittymällä, toinen pöytätietsikkaan ja toinen luuriin ja maksaisin niistä 50 euroa kuussa. Ei ole varaa. Eihän päällekkäisiä vakuutuksiakaan väkisin myydä asiakkaille.

Vierailija
12/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista älypuhelinta.

Vierailija
13/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pärjäisin. En käytä puhelinta koskaan mihinkään muuhun kuin puhelujen soittamiseen, vastaanottamiseen ja satunnaisesti tekstiviesteihin. Netissä en ole puhelinta koskaan käyttänyt.

Vierailija
14/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä pärjäisi, jos olisi pakko, mutta onhan älypuhelimesta niin paljon hyötyä eri asioissa, että en hevillä siitä luopuisi.

Vierailija
15/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on älypuhelin. En ole koskaan käyttänyt nettiä tms. Ainoastaan tekstiviestiä ja puhelinta ja kameraa. En muuta. 

Miksi älypuhelin? KOSKA MULLA ON RAHAA JA OON VITUN RIKAS JA TE KÖYHÄT SAATTE NUOLLA MUN KENKIÄ!.. Tai noh. nääh. Tää lumia makso 50€ gigantista aikoinaan.  En kyl ymmärrä miksi käytätte puhelimella sähköpostia kun tietokoneella ei tarvitse kun painasta xnotifieristä kerran niin pääsee sähköpostiin. Ilmottaa joka kerta jos viesti tulee välittömästi. 

Seur ostos taitaa olla nokia 3310. Harmi vaan ettei siinä ole 13mpix kameraa. Sillä kameralle käyttöä on. 

Yhtä paska linssi siinä on kun tässä lumia 530. 

Vierailija
16/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti, jos siis kyse kuitenkin kännykästä. jos taas kyse lankapuhelimesta, niin en pärjäis.

Vierailija
17/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyvin pärjään. Mulla on myös älykännykkä, ollut jo 2006 lähtien, tai oikeastaan jo sitäkin ennen oli vastaava mutta kömpelö. Oma iPhone on kotona ollessa yleensä keittiössä laturissa ja usein en viikonlopun kuluessa siihen edes koske vaikka kävisin ulkonakin. En ota mukaan lenkille tai paikkaan jossa en katso tarvitsevani sitä. Työn puolesta on eri puhelin, sekin oli älykännykkä, mutta vaihdoin ns. feature-phone malliin, joka on pienempi ja mukavampi taskussa, sen akku kestää kauemmin joten sillä puhuu myös pidempään. Kahden älykännykän kuljettaminen mukana ei ole järkevää, kun on läppäri ja tablettikin mukana usein.

Viihdyn myös mökillä yksin viikon tai pari hyvien kirjojen ja muun puuhastelun parissa viikkoja siten ettei ole mitään tunnetta tai tarvetta olla yhteydessä mihinkään tai olla kenenkään tavoitettavissa, vain radiosta kerran pari päivässä uutiset ja säätiedotuksen kuunnellen. Hiljaisuus tekee hyvää, se antaa mahdollisuuden miettiä menneitä asioita rauhassa, varautua tulevaan ja laittaa asioita pääkopassa järjestykseen niin, että sitten töihin palatessa taas seuraavaan lomaan asti jaksaa kuunnella toisten tarpeita, pomojen huolia ja yrittää parhaansa niiden toteuttamiseksi.

t. vanhempi tietojärjestelmäsuunnittelija, jolla teknisiä leluja on ollut vuosikymmenet enemmän kuin niillä jaksaa leikkiä.

Vierailija
18/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä on vähentää markkinoilta tavallisia puhelinliittymiä, kun ei nettiliittymää tarvi luuriin. Mitä helkkaria tekisin väkisin kahdella nettiliittymällä, toinen pöytätietsikkaan ja toinen luuriin ja maksaisin niistä 50 euroa kuussa. Ei ole varaa. Eihän päällekkäisiä vakuutuksiakaan väkisin myydä asiakkaille.

Vähän sulla on tietoa liittymistä. Puhelimesta voi operaattori kytkeä nettiliittymän pois, ei maksua netistä. Myös älypuhelimesta voi typistää toiminnot ja maksut mitä ei käytä. Myös kodin tietotekniikkaa ja Älyttömien puhelinten maksuja voi sovitella operaattorilla.

Vierailija
19/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit mun täytyisi tuhraan ostaa gps-paikannin erikseen, samoin raahata erillistä kameraa aina mukana, erillistä kalenteria, erillistä lukukirjaa... Olisiko siinäkään järkeä?

Vierailija
20/29 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjään perusluurilla. Ahdistaa vain kaikenmaailman tieto- ja muutostulva, sekä satojen prosenttien maksujenkorotukset, lisämaksut, tyrkytysmyynti jne.