~~Vilttiketju vko 12~~
Kommentit (64)
Kyllä se testi kuulkaa plussaa näytti! Viiva oli vielä haalea mutta kuitenkin selvästi näkyvissä. Tein testin aamulla seitsemän aikoihin ja vielä ei oikein todeksikaan usko.
Eli n. vuosi tähän meni ja uskokin alkoi jo hiipua. Nyt loppua kohti yritin olla vähän rauhallisempi asian suhteen, esim. tässä kierrossa en tikutellut ovista ym.
On kuulkaa uskomaton tunne, tätä samaa toivon teille ihan kaikille ja toivottavasti tämä antaa uskoa, meillä toisilla se vaan kestää vähän kauemmin ja vaikka ikääkin jo on hieman enemmän raskaaksi tuleminen on mahdollista! Aivan loistavaa kevätpäiväntasaus maanatai päivää kaikille!
voi kun pääsisi itsekin pian plussaamaan :o)
Olinpas tarkka, kun en huomannut uutta aloitusta!!
Pinoudutaan tähän, eikä tuohon mun horinaan. Onnea silvain aivan älyttömästi!! ehkä se joku päivä tällekin nestorille viiva vilahtaa..
Lämpimät onnittelut Silvainille. Hieno viikonavaus sinulta!!! Plussasäteitä muillekin, jolla kierto on lopussa ja meille muille ainakin lämmittäviä kevätauringon säteitä!
t:Bien kp 19/27-32
Mahtavaa! Ihanaa kuulla heti plussauutisia tälle vkolle. Toivottavasti nyt meihin muihinkin tuo " plussatuuli" tarttuisi. Antaa kummasti taas uskoa omaankin onnistumiseen, kun jollakulla tärppää vuodenkin yrityksen jälkeen.
Itsellä kp 15/25-26 ja karmea nuha ja vilutus iski eilen päälle. Kuumetta ei ole mutta nenä vuotaa solkenaan ja olen " ihan jäässä" .No, onneksi tää flunssa tuli nyt, sillä ens viikon maanantaina alotan uudessa työpaikassa ja olis ollut tosi noloa olla sairaslomalla heti eka päivinä.
Aurinkoa maanantaihin kaikille :)
Stiipiliina
Ihanaa kuulla aina kun joku plussa pitkän yrityksen jälkeen. Antaa vähän toivoa meikäläisellekin.
Viljonkka: Sullahan on jännät paikat siellä kans pidetään peukkuja et sielläkin plussa tulis.
Stipliina: Pikaisia paranemisia sulle!
Mulla on nyt kp22/27-30 mutta ei tässä mitään edes kuviteltuja oireita ole ilmaantunut. Parempi ehkä jos ei edes yrittäis ettimällä etsiä niitä.
Aurinkoista päivää kaikille!
Isot onnittelut Silvain!!!! Niin se vaan saatiin ensimmäinen plussa Vilttiketjuun, eikä tarvinnu tämän kauempaa odotella. Hienoa! Tosiaan antaa toivoa, että oikeesti vuodenkin yrittämisen jälkeen voi tärpätä, vaikka usko välillä meinaakin mennä. Että perästä tullaan!! Ja mun mielestä täältä Vilttiketjusta ei tarvi välttämättä siirtyä minnekään, vaan saat jatkaa juttua täällä, jos haluat. Että ihan miten haluaa... Eikö?
Vilijonkalle toivotaan seuraavaa plussaa!! Ja tosiaan tuntuu sitä flunssaa ym tautia olevan liikkellä. Itse juuri parantuneena toivottelen muillekin paranemisia.
Täällä kp10/26-28 ja masua jomottelee niin ovismaisesti. Nämä ilmeisesti on vasta niitä muniksen kasvukipuja (?). Ovistestiin ei ainakaan tullut tänään kuin aivan haalea viiva, eilenkin tuli vahvempi, mutta ei se nyt vielä ole ovis voinut olla. Eilen ei jomotellut masua eikä ollut limoista tietoakaan, tänään oli vähän. Tämä siis eka kerta kun testailen, ja jännityksellä odotan vastaako omat oireiden tulkinnat tikkujen tulosta.
Aivan mahtavaa Silvain. Isot onnittelut sulle!!!!!!!!! Viljonkalle paljon plussasäteitä++++++. Otahan sä seuraavaa plussa tähän pinoon.
Mä rupesin myös tänään tikuttelemaan ovista. Sain kaverilta joka on nyt raskaana kaikki sen loput testitikut.Pitäis riittää muutamaan kiertoon. Tietenkin elättelen toiveita, et seuraavaa kiertoa ei tule. Mulla oli se toinen viiva vain hieman haaleampi kuin toinen eli toi sit kai tarkoittaa, et ei kai ainakaan vielä ovista. Rinnat alkaa jo tuntumaan hieman aroilta. Oon ainakin aiemmin uskonut, et se on merkki oviksesta. Mulla menee noiden limojen kanssa aina vähän kummallisesti, et niistä en oo oikein ikinä osannu sanoa oviksen ajankohtaa. Nytkin lauantaina tuli limaa, mut silloinhan ei vielä voinu olla oviksen ajankohta joten mene ja tiedä. Mut nyt kun tikuttelee, niin ainakin näkee, et tapahtuuko ovis oikeesti ja koska tapahtuu. Oot sä selmiina puolittanu niitä testejä vai tehny sellaisenaan? Aika jännää et samoilla päivillä mennään ja kumpikin tikuttelee.
Mullakaan ei oo vielä flunssa oikein kunnolla menny ohi. Ja sit vielä mun 7.v.pojalle nousi kuume viime yönä. Kuume on korkeella yli 39. Toinen raukka melkein vaan nukkuu koko ajan, kun ei pysty oikein sängystä nousta ylös. Valittaa, et joka paikkaa särkee ja pyörryttää. Saas nähdä sairastuuko muukin perhe.
Mukavaa maanantaita kaikille!
Shannon kp 10/24-29
Sitä voi päivitellä aina, kun tulee muutoksia tms. Joku virhekin sinne tais (taas) tulla, mut korjailen ens kerralla. Ja olikohan se Silvainin LA oikein? Jos siis pidetään se erillisenä listana, ja sit aina viikottain, tai miltä milloinkin näyttää, niin tämä erillinen keskustelupino. Ok? Ja nostellaan tota esittelyä aina terpeen tullen, jos vaikka uusia haluaa tms...
Jep Shannon, kiva, ku mennään ihan samoissa. Mulla tosiaan kans eka tikuttelukierto menossa. Ja testinä on acon, ja kyllä puolitan ne, koska näyttää ja toimii ihan yhtä hyvin kuin kokonainen. Entä sinä? Mulla noi tikut luulis riittävän tähän ja ens kiertoon, vaikka toivon tietty ettei ens kiertoa enää tule. Ihmettelen kyllä ettei mitään viivaa tänään tullut!? Olen nimittäin ajatellut, että ne viivat päivä päivältä olis vahvemmat. Ja mulla ovis siis yleensä kp12 tai 13, joten olisi luullut jonkinlaisen viivan jo näkyvän....
En puolittanut tänään. Mut ajattelin et josko sit huomenna puolittais. Riittäispä testit sit pidemmän aikaa. Jos tässä kuussa käy taas huonosti...
Shannon ovista odotellessa
Kiitos kaikille onnitteluista ja hienoa jos plussani antaa toivoa muille pitkään yrittäneille! Seurailen tuolta odotuspuoleltakin miten tässä pinossa plussaillaan ( peukkuja vilijonkka )
Vielä en uskaltanut odotuspuolen listalle ilmottautua, testasinhan niin aikaisin ( kp 29/28-29) ja olen kyllä tietoinen siitä miten epävarmaa kaikki vielä on, koko ajan pelottaa.
Selmiina, la oli ihan oikein esittelylistassa. Hauskaa kaunista kevätpäivää kaikille.
Ovistikutteluun sen verran, että mä joudun sen pregnyl-lääkityksen takia tikuttamaan ja varmaan muistatte, että sähläsin tässä kierrossa oikeen kunnolla. Olen huomannut, että ei niissä viivojen tulemisessa ole mitään logiikkaa. Alotan yleensä tikuttamaan n. kp10-11 varmuuden vuoksi ja alkuun saattaa tulla hailakkaa ja sitten hävitä kokonaan jne. Puolittelin myös niitä, kun ovat suht kallita. Käytin aikasemmin lähikaupan ferttestiä, joilla siis plussaa kp14 kaks ekaa clomikiertoa. Sitten tilasin aconeita, joiden kanssa sitten sekoilin, kun ei saanutkaan aamupissaa käyttää. Mulle se aamupissa käy paremmin, kun sählääminen työpaikan vessassa aamupäivällä=)Musta tuntuu, että mulla lima loppuu sinä päivänä, kun lh-plussa ilmaantuu. Jossain niillä billingsin limasivuillahan sanotaan, että ovis on ohi just sillon, kun lima loppuu ja sitä en ihan allekirjottas. Mulla on nyt kp17/26-27 eikä erityisiä tuntemuksia. Vähän huippaa, mutta laitan sen lääkityksen ja väsymyksen piikkiin. Tässä kierrossa kp12 jäänyt pupuilutta,oviksen oletan kipujen perusteella tapahtuneen kp15.Pupuilun määrästä ei pitäis olla kiinni, jospa sitä onkin liikaa=)
Toivottavasti listalle saadaan lisää plussia!! Minä täällä notkun varmaan 45 v. asti, jolloin ajattelin viimeistään luovuttaa..Kovasti yritän olla piinailematta ja ajattelematta asioita, mutta vaikeeta on. Eilenkin näin kauppareissulla pelkästään vauvoja ja isoja masuja jokapuolella ja tuli niin haikea olo. Mieskin toivoo niin kovasti onnistumista ja tuntuu, että petän hänetkin tällä " vajavaisuudellani" . Tiedän, että hän ei ajattele niin ja rakastaa mua, vaikka ei lasta saataisikaan, mutta silti..
Perskutarallaa, nyt en vaivu synkkyyteen, vaan täytyy iloita ja nauttia niistä kaikista asioista, jotka elämässä kuitenkin on hyvin ja ihanaa!
Päivänjatkoja!t. listan vanhus=)
Niin se aurinko vaan yrittää hieman paistella vaikka eilen illalla olikin aika mahtava pyrytys ja tuuli. Täällä " nokka punaisena" yhä tirskutan , räkätauti sitkeästi yhä hieman vaivaa. Mutta itse asiaan :)
Huomasin esittelypinoa lukiessani, että meitä on täällä aikas monta yli kolmikymppistä. Miten te olette tän vauva-asian miettineet suhteessa ikäänne? (muutkin saa toki vastata)Eli oletteko ajatelleet mielessänne jonkin " takarajan" (eli iän) milloin lopetatte yrityksen jos ei tärppää?Itse tunnustan tätä asiaan paljonkin miettineeni nyt kun yli vuosi on jo yritystä takana ilman tärpin tärppiä ja mittariin noita vuosia tulee samalla väistämättä lisää. Noin vuosi sitten mietittiin miehen kanssa, että katellaan kaks vuotta tapahtuuko mitään ja sit vakavasti harkitaan jatketaanko vauvahaaveilua vai unohdetaanko koko juttu (ehkäisy siis takas varmuuden vuoksi). Meillä ei siis ole tarkoitus mennä mihinkään tutkimuksiin vaan yritetään luomusti.Eli parin vuoden päästä mies olis siis 40 ja minä 38. Syinä mm.meillä on lähinnä se, et mulla on tosi paljon allergioita ja esikoinen peri vauvana kaikki mahdolliset allergiat (viljat, maito jne)mikä teki hänen vauva-ajasta tosi raskaan. Olin silloin jo ihan sippi pari ensimmäistä vuotta ja kuitenkin olin paljon nuorempi...Eli tämmösiä pelkoja siitä " jaksamisesta" iän karttuessa ainakin meidän perheessä on. Tällä hetkellä vielä asutaan niin kaukana sukulaisista, että lastenhoitoapua, ei ainakaan tältä taholta olisi paljoa. Esikoisen aikana saatoin kuitenkin silloin tällöin viedä vauvan vähän isompana yökylään
äidilleni tai lapsen kummeille, jos univelka kasvoi liian suureksi.
Eli tällaisia ristiriitaisia ajatuksia täällä mietitään. Tuntuu tietysti hullulta asettaa vauvalle jotain " aikarajaa" että jos et siihen mennessä tule, niin...kun sitä niin toivoo ettei tarttes tällästä miettiä :(
Eli oletteko yhtä hulluja muut miettineet?
silloin marraskuussa -04 kun päätettiin, että kolmonen saa tulla kun on tullakseen, ajattelin, että 35-v kun täyttyy saa vauvahaaveet jäädä. Mutta nyt kun täytin 35 en olekaan valmis vielä luopumaan siitä unelmasta että vielä kerran olisin raskaana.
Kakkosta odottaessa toivoin saavani tytön, totta puhuakseni olin aivan varma siitä, että masussa potkiskelee pieni pullea tyttö. Emme selvittäneet sukupuolta etukäteen vaan jätimme sen iloiseksi ylläriksi synnärille. Vaikka rakastuinkin kakkoseen heti ensi silmäyksellä olin pettynyt kun näin, että kumpi sitten tupsahti maailmaan. Kätilö nosti onnellinen ilme kasvoillaan kakkosen näytille ja mies itki onnen kyyneleitä, minä katsoin hölmistyneenä sitä punaista mykkyrää enkä osannut kuin tuhahtaa - ja taas poika... Mutta tuo pettymys kyllä hälveni kun hän tuhnutti onnellisena sylissäni.
Nyt on pakko myöntää, että tyttöä meillä on toivottu ja tytön tahtoisin. Totta kai poikakin on tervetullut, mutta olisihan se ihana saada ostella niitä vaaleanpunaisia vaatteita ja mekkoja sun muuta tyttömäistä :o)
Esikoinenkin kyselee usein, että koska se pikkusisko oikein tulee, hänen suurin haaveensa kun on saada pikkusisko.
Ikäasiaan vielä palatakseni tällä hetkellä ei ole mitään takarajaa muuta kuin sille, että 3 lasta riittää. Kunhan se kolmas nyt vain jossain vaiheessa ilmoittaisi tulostaan. Mutta siis jos vielä 4-kymppisenä täällä tahkoan sitä kolmatta niin sitten taidan harkita luovuttamista...
Mulle on iskenyt vatsatauti. Mies sanoi heti kun ykäsin tuolla aamulla, että vauva on tulossa. Tää nyt kuitenki mitä ilmeisemmin on ihan vaan vatsatautia. Ei ruoka maistu ja paha olo kokoajan.
Stiipliina: Kyllähän toi ikä vähän mietityttää mä täytän ens kuussa 33. No se ei oo viel ikä eikä mikään, mutta jos tää venyy ja venyy vaan niinkun nyt siltä näyttää. Kyllä mä luulen, että jossain vaiheessa sitä itsestään vähän niinkun luopuu toivosta(tääl on jo välillä luovuttukin)
Mutta en ole kyllä mitään varsinaista takarajaa tässä ajatellut.
Niinkun Senniina sanoi, mustakin tuntuu että petän mieheni siinä mielessä, että hän haluaa myös kovasti toista lasta. Tosin jos jotain vikaa meissä on sehän voi yhtä hyvin olla myös hänessä. Onhan noita alkaneita raskauksia kuitenkin, joten epäilen kyllä sitä.
No nyt lähden tästä makailemaan vaan
Ai niin kp23/27-30
näin listan nestorina tuota ikäkysymystä. Olen toki sitä miettinyt paljonkin ja tuohon aikasempaan viestiin heitin, että 45...No, se nyt oli vaan sellanen heitto ja onhan se totta, että riski siinä iässä saada down-lapsi on aika iso. Jotenkin mulla tykyttää takaraivossa se 40. Mun esikoinen ainokaiseni oli varmaan helppo lapsi, mutta minä olin helposti väsyvä äiti. Sen takia osittain en halunnut toista lasta heti perään ja nyt ollaan sitten tässä=( Saa nähdä sitten -08, ku 40 tulee mittariin, että mikä on tilanne ja mitä silloin ajattelen. Ehkä olen unohtanut koko jutun..mutta toivottavasti sen takia, että toinen lapsi on saatu maailmaan.
Yksi asia pullahti tuossa mieleen viriilille vanhukselle: voiko pupuilu vaikuttaa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymiseen eli vältättekö pupuilua piinaviikolla? Hömppä kysymys, mutta tulipahan vaan mieleen..
Jes, pakko heti hehkuttaa että ovistestiin tuli vahva viiva! Helpottaa kovasti, sillä eilen ei tullut mitään, ja ehdin jo pelätä jos ei tulekaan. Huomenna aion vielä tikuttaa varmuuden vuoks. Nyt pitäis sitten lähetellä niitä siimahäntiä matkaan =) Eilen illalla tuli miehen kanssa väittelyä jostain turhasta asiasta (siitähän yleensä), eikä sitten huvittanut edes miettiä lemmiskelyä. Minä toki mietin, mutta se vaan lisäsi suuttumusta, kun jää hommat nyt väliin juuri tässä vaiheessa. Eilen illalla tosiaan jomotteli tosi kovaa. Että sieltä se ovis tekee tuloaan.
Mikäs se Vilijonkan tilanne nyt on? Siis joko pian olis mahdollista testata? Täällä jännäillään mukana...
Tuohon galluppiin voisin minäkin vastailla, vaikka ei ikä vielä päälle painakaan. Mutta mulla tosiaan se endo todettiin tammikuussa, ja silloin gyne sanoi että ne lapset jotka aiotaan tehdä, pitäis tehdä mahd pian. Että ei mitään iltatähteä kannata tämän taudin kanssa suunnitella. Oli muten tosi kiva, kun puhui nimenomaan lasten tekemisestä, siis ihmiselle joka murehtii raskautumisen vaikeutta. Ja monelle tämä endo siis aiheuttaa tosiaan lapsettomuutta. Mahdollista on sitä endoa leikata/polttaa pois, ja mahdolisuudet raskautua sen jälkeen olis vähän paremmat. Mutta meitä kehotettiin yrittelemään vielä... Sitten siihen galluppiin. Itse ajattelen, että viimeinen takaraja lapsen saannille on 40v. Oma äitini sai meille pikkuveljen siinä iässä, eikä se tuntunut silloin eikä tunnu nytkään isolta iältä. Meidän äippä tosin on nuorekas ja ikäistään huomattavasti nuoremman näköinen.. Mut voisin kuvitella vielä siinäkin iässä saavani lapsen, jos vaan olisi mahdollista. Mieluiten tietysti saisin lapset nyt tässä muutaman vuoden aikana.
Aina olen haaveillut kolmesta lapsesta, ehkä neljästä, nyt toivoo että saisi edes sen toisen. Toisaalta taas on ikionnellinen, että sai edes yhden! Ja nyt lähdetään pojun kanssa kirjastoon...
Mites Shannon sun testailut?
kp tänään 27/27-38, torstaina todennäköisimmin menkat alkavat. Vaikka tietysti toivon ettei ala. Jos maltan odottaa niin ehkä perjantaina testaan.
Ovisonnea sinulle ;o)
Ei olla ehditty tehdä pariin päivään mitään asian hyväksi, harmittaa ja nyt kun vielä näyttäis siltä, että h-hetki on tänään tai huomenna... Minähän vannoin, että tässä kuussa en ovistikkuja käytä, mutta kun limat antoi ymmärtää oviksen lähestyvän niin ihmeissäni sitten tänä aamuna testasin ja kyllä nyt ovisplussa jo löytyi. Ei ymmärrä ei, mulla ei ole koskaan ollut näin lyhyttä kiertoa ja siksi en ole vielä turhaan stressannutkaan tuosta pupuilusta, ajattelin että ehtiihän sitä. Nyt meillä on yövieraita käymässä, joten tänäänkään ei päästä hommiin, seuraava mahdollisuus on vasta huomenna. Voi hitsin hitsi, taisi mennä tämä kierto ihan harakoille...
No, jotain positiivista on tästäkin löydettävä. Ja ainakin se, että kierto lyhenee on hyvä juttu, jospa ne siitä tasoittuis ja sitä myötä kroppakin alkais toimia. Mun normaalikiertohan on vuosikaudet ollut 28, jospa se nyt tämän lyhyen kierron myötä ajautuisi taas tuohon 28 päivään.
Aurinkoisia päiviä ja plussatuulia kaikille!
Ajattelin laittaa uuden pinkan.
Silmätulehdus on helpottanut ja vatsatauti meni myös ohi. Tosin olo on edelleen huterahko...
Katselin marrasmasujen la-pinoa ja oikein säikähdin kun tajusin että olemme jättäneet ehkäisyn pois -04 vuoden puolella. Kauhistus! Tässä alkaa taas tulla paniikki tuon tärppäämisen suhteen. Järkeväähän olisi olla panikoimatta ja ajattelematta koko asiaa. Mutta... se tuntuu olevan niin kovin vaikeeta...
Kp26/27-38, hurjan jännityksen vallassa täällä olen :o)
Mitäs muille kuuluu?
Silvain, joko testasit?
Mukavaa maanantaita kaikille!