Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin facebookista, koska en kestä ihmisten pitämiä kulisseja

Vierailija
05.03.2017 |

Minua alkoi ahdistaa aivan suunnattomasti. Kenelle nuo ihmiset elävät? Ja kenelle he uskottelevat itseään ja hyvyyttään?

Olen joka päivä vapaampi.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oivalllinen kanava jos haluaa rassata muiden hermoja tilapäivityksillään.

Vierailija
42/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette sitä mieltä että face on joku "pinnallinen" juttu, ja pitäisi pärstää kuvata, miksi teillä on kavereina sitten vaan niitä pinnallisia ihmisiä??? Eihän siellä ole pakko olla kenenkään kaveri, onko sun kaikki ystävät ja sukulaiset niin pinnallisia?  Oletteko ryhmissäkin vaan jossain pinnallisissa jutuissa? Ette esim. remontti-sisustus-lemmikki-paikkakunta-murre-kirppis-virkkaus-sukututkimus... ym. ryhmissä?

Mulla ei ole ketään kaveria tai ryhmää missä joku laittais turhaan naamansa kuvaa. ei tunnu yhtään pinnalliselta mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein samoin, nyt olen ollut noin 6 viikkoa pois Facebookista. Ihana vapaus! Ei kaduta enkä aio palata :)

Vierailija
44/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vähensin, koska tuntui, että on pois perhe-elämästä ja olin somekokoukussa. Piti jatkuvasti katsoa mitä muut tekevät.

Vierailija
46/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniko muistaa minkälaista oli elämä ennen kännyköitä ja nettiä? Paljon parempaa! Mitä vähemmän olet netissä ja somessa (myös täällä) ja luet uutisvirtaa sitä onnellisempi ja rauhallisempi olet. Lisäksi saat asioita enemmän aikaiseksi, ulkoilet enemmän, nukut paremmin. Ihmissuhteetkin ovat syvällisempiä.

Vierailija
47/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juuri niin kuin joku aiemmin kirjoittanut sanoi. Teillä on ehkä itsellänne niin pinnallinen elämä, jos oman Facebookinne seinä näyttää pinnalliselta. Minun seinälläni keskustellaan mielenkiintoisista työhöni liittyvistä asioista, pohditaan terveyteen liittyviä asioita, näytetään kivoja kuvia matkoilta, kerrotaan elämän kohokohdista, mutta myös läheisten kuolemista, keskustellaan politiikasta ja jaetaan hyviä reseptejä. Jokainen valitsee itse omat ryhmänsä ja fb-kaverinsa. Kukaan minun kavereistani ei esittele takapuoltaan kuvissa tai tee mitään muutakaan mikä ärsyttäisi minua. Turha valittaa, jos kavereiden jutut ei miellytä, kun on itse kaverinsa valinnut.

Vierailija
48/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan enää julkaise mitään. Pelkkiä mainoksia ja mulla jotain kirppisilmotuksia. Itekin laitan joskus jonkun kuvan vaan.

Siellä ei enää tapahdu mitään.

Kuka uskaltaa julkaistakkaan yhtään mitään kun happamien mammojen armeija lyttää kaikki päivitykset. Ei saa julkaista kuvia itsestä, lapsesta, lemmikistä, matkoista, kahvihetkestä, ateriasta, luonnosta, Liitelin lödöistä EI MISTÄÄN! Nämä mammukat selaa kieli pitkällä mitä muut jakaa että voi tylyttää anonyymisti AV:lla miten ääliöitä face ja insta kamuja on kun jakavat kuvia. Ominaista on että itse ei laiteta yhtään tekstiä eikä kuvaa, ei vahingossakaan anneta mitään omasta muiden iloksi. Jos kaikki ajattelee niin kohta siellä on vain mainoksia ja kilpailuja ja muuta puppua. Yhä tylsempää. Nämä valittamis ketjut saa aikaan sen että ihmiset ei uskalla kertoa mitään että kukaan ei tule kateelliseksi tai muuten pahastu. Tähänkö valittajat pyrittekin että kaivaudutaan omiin poteroihin piiloon. Kyllä nainen on naiselle susi.

Vierailija
49/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin lähteä facesta. Olen surkeassa avioliitossa ja kirpasee nähdä ystävien onnellisia päivityksiä parisuhteesta.

Huomaan masentuvani monesti jostain kaverin päivityksestä. Kaverit esim. risteilyllä tyttöporukalla. Mun mies ei päästä muo laivalle. Koskaan en ole häntä pettänyt. Itse en laita meistä kuvia, koska en ala teeskentelemään.

Mun seinä on yhtä kuiva, kuin elämäni.

Vierailija
50/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ryhmän tarkoituksella hyvin pienenä enkä näe kaikkien kommentteja.

Minua ei kiinnosta nuoren psyykeongelmaisen äiti, huumeongelmista kärsivä mies, alaikäisten kanssa deittaava jne. 

Luen vain tietyissä ryhmissä olevia tietoja. Muuten seuraan Facebookia lähinnä erilaisten uutisten vuoksi.

Vierailija
51/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka olette sitä mieltä että face on joku "pinnallinen" juttu, ja pitäisi pärstää kuvata, miksi teillä on kavereina sitten vaan niitä pinnallisia ihmisiä??? Eihän siellä ole pakko olla kenenkään kaveri, onko sun kaikki ystävät ja sukulaiset niin pinnallisia?  Oletteko ryhmissäkin vaan jossain pinnallisissa jutuissa? Ette esim. remontti-sisustus-lemmikki-paikkakunta-murre-kirppis-virkkaus-sukututkimus... ym. ryhmissä?

Mulla ei ole ketään kaveria tai ryhmää missä joku laittais turhaan naamansa kuvaa. ei tunnu yhtään pinnalliselta mikään.

Joitain ihmisiä oli ns. pakko hyväksyä, koska heidän puolisonsa olivat tuttujani. Ideaalimaailmassa seuraisin vain ja ainoastaan kiinnostavien ihmisten päivityksiä. Pitäisi oikeasti poistaa osa turhista naapureista.

Vierailija
52/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Siksi en ole koskaan liittynytkään faceen. Haluan käyttää aikani muuhun ja itse vaikuttaa, mihin sen käytän. En oikeasti jaksaisi loputtomia tyhjänpäiväisiä päivityksiä. Ja kun niitä ois pakko kommentoida ja peukuttaa, ettei loukkaisi lähettäjiä. Puistattaa ajatuskin. Olisi vangin elämää.

Vierailija
53/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just joku face..Se on jo kuulkaas lääst siisöniä se. No, harrastusryhmien takia siellä on hyvä ollla.

Vierailija
54/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka nyt "elätte parempaa elämää ilman somea": tämä palstakin on SOMEA!!

Urpot.

Vierailija
55/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain ihmisiä oli ns. pakko hyväksyä, koska heidän puolisonsa olivat tuttujani. Ideaalimaailmassa seuraisin vain ja ainoastaan kiinnostavien ihmisten päivityksiä. Pitäisi oikeasti poistaa osa turhista naapureista.

No hyvänen aika, mikset sitten edes piilota näitä epämiellyttäviä ihmisiä niin kuin me muut jotka eivät kehtaa skipata vaikkapa jokapäiväisen työkaverin FB-kaveripyyntöä? Piiloon meni heti ekasta kerrasta kun ehdin ärtyä kommenttiin. Et kai nyt sano että jostain syyllisyydestä tai mistä vielä tykkäätkin tai olet muuten aktiivinen näiden pinnallisten ihmisten päivityksiin?

Oikeasti, pystyt luomaan uutisvirtasi juuri niin mielenkiintoiseksi kuin itse tahdot.

Vierailija
56/61 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityin vasta vuosi sitten enkä ymmärrä mikä siinä aiheuttaa voimakkaita tunteita. Paljon kaikenlaista höpötystä mutta välillä kavereideni ja tuttujeni kuvia tai arkikommelluksia, kevyttä huvia.

Vierailija
57/61 |
10.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut siellä enkä näemmä ole jäänyt mistään paitsi 🙂

Vierailija
58/61 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt Insta ja Facebook vapaa jo pitkän aikaa. Instaan en koskaan oikein päässyt sisälle. Facebookkia käytin pitkään mutta mulla on aina ollut sen kanssa vaikea suhde. Alkuun sen kautta tuli paljon pidettyä ihmisiin yhteyttä mutta sekin hiipui ajan saatossa. Mulla oli kavereina lähinnä omia sukulaisia ja muutama oikeassa elämässä tavattu tuttu. Sitten eräänä ´päivänä tajusin, että siellä on kaikille kiire julkaista vaan jotakin höttöä. Kuvia viinilaseista takkatulen äärellä ja välillä käytiin ottamassa kuva lumisesta levistä. Mitään oikeaa informaatiota siitä mitä sukulaisille kuului ei sieltä saanut. Varsinkin siskon puolen suku on hirmuisen tarkka että kulissit pysyy pystyssä. Niitä hehkutuskuvia kyllä näkyi mutta ei koskaan mitään aitoa päivityksiä.

Olin aktiivinen myös youtuben puolella ja kanavan tilaajia oli tosi kiva määrä. Heidänkän kanssa ei syntynyt koskaan oikein minkäänlaista vuorovaikutusta. Kyllähän videoista pidettiin ja muutama hassu saattoi jättää kommentin. Tajusin, että huudan tuuleen ja rupesin miettimään motiiveitani videoiden tekoon. Poistin koko kanavan ilmoittamatta siitä etukäteen videoilla ja kyllähän tuota sitten keskustelupalstoilla syntyi kuhinaa.  

Nyt ei ole käytössä mitään sosiaalista mediaa ja tätä vauva palstaa käyn lukemassa todella harvoin. Lähinnä tarkistan onko jostakin aiheesta joka on itselleni ajankohtainen ollut keskustelua.

SIsarukset pitää yhteyttä kyllä mutta muista sukulaisista ei ole kuulunut mitään ja ne facebook kaverit jotka ei olleet sukua on olleet täysin hiljaa. Puhelimeen ei vastata. 

Nykyisin menee aikaa todella paljon vähemmän netissä roikkumiseen. Luen paljon ja kuuntelen radiota. Lenkkeilein ja teen mitä milloinkin eikä siitä tarvitse tehdä päivitystä minnekkään. 

Sosiaalinen media on syöpä, jonka käyttö tulee tulevaisuudessa rajusti vähenemään ja uskoisin että facebook ja instagram tulee kuolemaan jossakin vaiheessa tulevaisuudessa

Vierailija
59/61 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistin just instan, facebookin ja linkedininkin laitoin tauolle. Twitter katosi aikoja sitten käytöstä. Olo on vapautunut. Huomasin vaan, että porukka alkoi katoamaan, kellään ei enää oikein ollut mitään järkevää päivitettävää ja kyllästyin vaan. Mainoksia vaan tulvi. Pinterest ja tiktok on hauskoja, seurailen ja teen itsekin jakoon meemejä, tai oikeastaan säilön niitä pinterestissä ja kerään siellä kaikkea kivaa. Luen, katson sarjoja, ulkoilen, vedän elämääni rauhallisempaan suuntaan. Luonnossa viihtyy, radiotakin on kiva kuunnella, se puoli jotenkin nyt aukesi. Ehkä palaan, ehkä en, nyt vaan olen.

Vierailija
60/61 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB ei ole heikoille, me vahvat jäädään sinne koska ymmärrämme että vain kulisseja emmekä anna sen mennä tunteisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä