Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähdin facebookista, koska en kestä ihmisten pitämiä kulisseja

Vierailija
05.03.2017 |

Minua alkoi ahdistaa aivan suunnattomasti. Kenelle nuo ihmiset elävät? Ja kenelle he uskottelevat itseään ja hyvyyttään?

Olen joka päivä vapaampi.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lähdin sieltä koska minulla on asiat hyvin ja tiedän että jos päivittäisin kuulumisiani, luulisivat kaikki minun vain elävän kulissielämää ja pätevän saavutuksillani, pienillä elämän iloilla, treffi-illoilla ym. Tuntuu että se kel onni on, sen kätkeköön.

Minusta fb on ihan hauska, mutta en ikinä laita sinne mitään todella sykähdyttäviä hetkiä. Tuntuu kuin niiden jakaminen somessa jotenkin banalisoisi ne.

Vierailija
22/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miks sieltä pitää dramaattisesti lähteä. Ei vaan käy siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole enkä ole ollut Facebookissa. Tämän ketjun perusteella en ole tainnut menettää mitään. Onhan se tietysti kiva, että ihmisillä menee hyvin, enkä toivo kenellekään pahaa. Usein kuitenkin ne parhaiten menestyvät ovat vähiten huutamassa omasta tilanteestaan. Tunnen muutamia varakkaita, ehkä jopa rikkaita, ja todella jalat maassa porukkaa tuntuvat olevan. En sitten tiedä esittelevätkö omaisuuttaan Facessa, mutta eipä kyllä kiinnostakkaan. Minulle ihminen on sitä, mitä hän on kasvotusten kanssani.

Niin minullekin. Tunnen yhden ihmisen joka voimakkaasti kritisoi facebookkia ja sinne iloisesti asioitaan kertovia ihmisiä ja täysi mulkkuhan tämä ihminen on ihan kasvotustenkin ja todella negatiivinen ja kateellinen muutenkin.

Vierailija
24/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi työkaverini kerran sanoi, että hän ei ole fb:ssa, koska kaikki siellä esittävät, että parisuhteessa menee hyvin, vaikka oikeasti kaikki parit tappelevat joka päivä. Ihmettelin hieman kommenttia. Itse olen ollut kohta 20 vuotta naimisissa, eikä meillä ole mitään syytä tapella joka päivä. Erimielisyyksiä meillä tulee erittäin harvoin ja yleensä nekin asiat osataan hoitaa puhumalla normaalisti. Saan joka päivä kuulla mieheltäni, että hän rakastaa minua ja elämä on oikeasti todella ihanaa joka ikinen päivä. En olisi sellaisessa parisuhteessa, jossa joutuisin tappelemaan, enkä ole nalkuttajatyyppiä.

Vierailija
25/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdit facesta koska et kestä nähdä että muut nauttii elämästä.

Kateutta aiheuttaa se että näkee miten muilla on tekemistä ja kavereita, tätä kateutta on tutkittu ja se on huono itsetuntoisten ongelma. Ei kukaan tykkää ilkeästä ja kateellisesta ihmisestä, se näkyy näissäkin katkerissa vittuilu viesteissä. Jos olisitte oikeasti mukavia ja hyväntahtoisia teistä tykättäisiin, mutta kaunaisuus karkottaa ihmiset. Se näkyy ja kuuluu.

Katsokaapa huvikseen kenellä on kavereita ja kivaa, ne on niitä jotka on iloisia muiden onnesta. Saatte vetäytyä facesta ja somesta. Mutta ne on nykyisin sosiaalisten suhteiden rakentamisen välineitä

Jos ette suostu niihin teidän on nähtävä vaivaa että pysytte sosiaalisella kartalla. Muuten unohdetaan. Vapaa valinta mutta on noloa arvostella niitä jotka yrittää ylläpitää suhteita ja on muista kiinnostuneita. Kateus paistaa läpi.

Vierailija
26/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä. En ole kateellinen. Ihmiset eivät tunnu vain olevan olemassa ilman, että huutavat ajatuksiaan Facebookiin. Niistä ajatuksistako olisin kateellinen? Tiedän myös ihmisiä, jotka oikeasti yrittävät pitää kulisseja somessa vaikka oikeasti menee huonosti.

Ap

Vierailija
27/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut koskaan facessa, joten ei tarvitse sieltä lähteäkään. En ole kenellekään tilivelvollinen eikä muiden ruuat ja matkat kiinnosta. Jos on asiaa soitan tai lähetän sähköpostia.

Vierailija
28/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liian utelias jättääkseni somen, vaikka omasta elämästäni ei huvita sinne juuri mitään paljastaakin. Kivittäkää vain minut, mutta ei ole minun vikani, jos jotkut ovat niin tyhmiä, että haluavat avata koko elämänsä face-kavereilleen. Seuraan mielenkiinnolla vierestä ja nauran ihmisten typeryyksille.

Vierailija
29/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen fb:ssa mutta lähinnä ryhmien ym seuraamieni sivujen takia. En osaa päivittää omasta elämästäni juuri mitään koska en ole koskaan halunnut tuoda itseäni esille.

Näihin onnellisiin parisuhde päivityksiin on mennyt luotto. Ensin jaetaan onnea ja sitten erotaan. Näitä on muutamia ollut.

Vierailija
30/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta kyse kun kaunis nainen laittaa insta kuvan, yksikään ruma läski ei tykkää tai kommentoi. Ruma tai lihava laittaa, tykkäilijöinä on sekä rumat läskit ja kauniit.

Miksi joku kyttää muita mutta ei laita omia? Tälläiset uteliaat stalkkaajat rajaan pois. Vastavuoroisuus tässäkin.

Vierailija
31/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateutta aiheuttaa se että näkee miten muilla on tekemistä ja kavereita, tätä kateutta on tutkittu ja se on huono itsetuntoisten ongelma. Ei kukaan tykkää ilkeästä ja kateellisesta ihmisestä, se näkyy näissäkin katkerissa vittuilu viesteissä. Jos olisitte oikeasti mukavia ja hyväntahtoisia teistä tykättäisiin, mutta kaunaisuus karkottaa ihmiset. Se näkyy ja kuuluu.

Katsokaapa huvikseen kenellä on kavereita ja kivaa, ne on niitä jotka on iloisia muiden onnesta. Saatte vetäytyä facesta ja somesta. Mutta ne on nykyisin sosiaalisten suhteiden rakentamisen välineitä

Jos ette suostu niihin teidän on nähtävä vaivaa että pysytte sosiaalisella kartalla. Muuten unohdetaan. Vapaa valinta mutta on noloa arvostella niitä jotka yrittää ylläpitää suhteita ja on muista kiinnostuneita. Kateus paistaa läpi.

En tiedä, mutta tarkasteleps hieman viestiäsi. Etkä huomaa siinä ilkeää sävyä?

Vierailija
32/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta tarkasteleps hieman viestiäsi. Etkä huomaa siinä ilkeää sävyä?

Huomaan kun vituttaa niin tämä että ei voi lähteä kaikessa hiljaisuudessa vaan pitää nauraa muille ja muiden kulisseille vaikka toiset yrittää omalla tavalla hoitaa kaverisuhteita, antamalla omasta elämästä ja kiinnostumalla muitten. Miksi ei vaan lähde vaan pitää haukkua ne jotka haluu käyttää facea?

Vierailija
33/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta älkää tänne av:lle sitten koukuttuko. Täällä on paljon vihaa, ilkeyttä ja juoruilua. Onnellisempi ilman somea.

Vierailija
34/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole kukaan ketään haukkunut. Rauhoitu nyt. Itse tein juuri niin, etten ilmoittanut Facebookiin mitään kun lähdin.

Ap

Vierailija
35/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on facekavereina pääasiassa perheenjäsenet, sukulaisia ja oikeita ystäviä, n.50 ihmistä. En hyväksy ketä tahansa kaveriksi juuri siksi että face on mulle kuin päiväkirja, sitä kautta kaukana asuvat ja ne joita harvoin näkee pysyy mun ja mun perheen elämästä. En tietenkään laita mitään liian intiimejä asioita, koska kavereissa on äitini ja tyttäreni ja ystävänkin lapset. Laitan hauskoja juttuja kotoa tai töistä ja kommentoin uutisia ja myös surullisia asioita. Jos jotain ei kiinnosta, niin ei ole pakko olla kaveri.

Myös ryhmistä tykkään, kuulun moneen kymmeneen.

Vierailija
36/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin läksin. Joihinkin kavereihin on loppunut nyt yhteydet. Mutta läheisimmät ihmiset on edelleen samat. Pinnallisten suhteiden ylläpito on aina ollut mulle tosi rasittavaa, joten en koe jääneeni mistään paitsi. Toisin kun täällä edotellaan, en osaa kadehtia yhtään ketään, en halua että minua kadehditaan, enkä tarvitse jatkuvaa sosiaalista ryhmäytymistä kokeakseni olevani arvokas. Jos jään paitsi "piireistä", niin olen vain helpottunut.

Vierailija
37/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ainakaan rupea ongelmistani avautumaan facessa. Enkä kyllä paljon muustakaan. Jotain pientä positiivista joskus.

Vierailija
38/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän facebookista, koska siellä voin parhaiten pitää yhteyttä ystäviin ja sukulaisiin. Postaan sinne tavalliseen elämään liittyvistä asioista ja ilmiöistä, joita facebookystäväni eivät ehkä muuten pääse näkemään. Jos joku näkee nämä hehkutuksena tai muuten pahastuu niistä, ja jos tämä tulee tietooni, niin koen, että ystävä ei ole silloin aito ystävä. Omalle facebooksivullensa saa kukin postata itseään koskevia tai kiinnostavia asioita, se lienee jokaiselle selvä asia.

Vierailija
39/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan enää julkaise mitään. Pelkkiä mainoksia ja mulla jotain kirppisilmotuksia. Itekin laitan joskus jonkun kuvan vaan.

Siellä ei enää tapahdu mitään.

Vierailija
40/61 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähin kesällä 2015. Tuntu vaan niin absurdilta koko paikka. Etenkin oma suhtautumiseni somessa jakamiseen ja selfieden ottoon on kääntynyt päälaelleen tässä parin vuoden aikana. Ennen olin kovakin pärstänkuvaaja, sitten löysin itsestäni sen hyväksynnän jota koitin somesta hakea. "Miksi?" oli avaava kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi