Voiko tämä olla herpes?
Ensin tuli aristusta alapäähän, sisempien huulien sisäosat punoittaa ja polttaa koko alapäätä. Ei varsinaisesti kutise mutta polton yhteydessä pientä kutinaakin. Eilen löysin yhden näppylän samasta paikasta jossa oli limakalvo punainen. Ei mitään muita oireita/kipuja. Lääkäriin varaan ajan heti huomenna kun arki alkaa.
Kommentit (24)
Herpes taitaa olla. Hankala varmaksi sanoa. Pitäisi nähdä.
Vaikee sanoo ilman kuvaa. Joku syfilis kenties.
Kauanko tämä polttelu kestää jos on herpes? :(
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kunnes hoidon aloitat
Vierailija kirjoitti:
1–3 päivää
Käsittääkseni voi mennä ohi ilman hoitoakin.
Eka kerta on yleensä aika raju, mulla tais kestää viikon.
Pari kertaa sen jälkeen uusiutunut huomattavasti rauhallisempana.
Polttaa vaan koko ajan. Ei oikeastaan mitään muuta oiretta.
Vierailija kirjoitti:
Polttaa vaan koko ajan. Ei oikeastaan mitään muuta oiretta.
Rakkulat nousevat pintaan parissa päivässä.
Toki voihan tuo olla vaikka alkava hiivatulehdus?
Harmillista!kannattaa heivata mies helv***iin.
Vierailija kirjoitti:
Harmillista!kannattaa heivata mies helv***iin.
Miksi? Meinaatko että ois automaattisesti pettämisestä kyse?
Ohis
Mulla on herpes alapäässä. Sain sen aika nuorena silloiselta poikaystävältä.
Melkein 20 vuotta siitä kärsinyt.
Mutta joo, kuulostaa herpekseltä.
Ensioireet on yleensä voimakkaampia (minulla ei ollut) ja kuummekin saattaa nousta.
Eipä sille oikein mitään mahda ja estolääkitystäkään en jaksa syödä kun se pitää ottaa monta kertaa päivässä.
Puhkeaa stressin aikana ja kestää sen viikon ja sitten häipyy. Itsellä onneksi on tosi lievä ja tulee aina aika ylös eli ei sinällään häiritse.
Loppuraskaudesta olen syönyt estolääkitystä ettei tartu synnytyksessä vauvaan. On vastasyntyneelle vaarallinen.
Muuten ei häiritse elämää. Ei ole vaihtoehtoja kuin sopeutua.
Ap, oletko siis harrastanut suojaamatonta seksiä lähiaikoina?
Olen harrastanut suojaamatonta seksiä uuden kumppanin kanssa viikko sitten. Mies on terve, ei siis itse tiennyt hänellä olevan herpestä. Luotettava, ei yhdenillan juttu kyseessä.
Herpes on useimmilla piilevänä, ei näy testeissä ellei ole juuri silloin aktiivinen . Voi myös tarttua vaikka ei ole aktiivinen 🙄 Voi myös puhjeta aktiiviseksi vuosien päästä tartunnasta
Vierailija kirjoitti:
Ap, oletko siis harrastanut suojaamatonta seksiä lähiaikoina?
Olin Turkissa muutama viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Olen harrastanut suojaamatonta seksiä uuden kumppanin kanssa viikko sitten. Mies on terve, ei siis itse tiennyt hänellä olevan herpestä. Luotettava, ei yhdenillan juttu kyseessä.
Luotettava?kuinka kauan olet tuntenut..jos 2 vuotta niin sitten voi puhua jonkin verran luotettavuudesta,mutta 2-3 kk niin ei.Voi olla,että salannut tartunnan sinulta..se siitä luetettavuudesta.
Voi meitä naisia!
Tunnen kyllä tämän ihmisen ja tiedän ettei tiennyt herpeksestään. (Jos tämä nyt sitä on)
AP
Voi olla herpes, tai mahdollisesti joku muu sukupuolitauti.