Tunnen pientä "mielihyvää", kun suurinosa on lievästi ylipainoisia
En siis tietenkään sano tätä ikinä ääneen tai arvostele ystäviä heidän painosta, mutta oon huomannut että kaveri-/opiskelu-/ja työpiireissä aika moni ikäisenä
I on lievästi ylipainoinen, tai jopa reilusti ylipainon puolella.
Hoikkia on selvä vähemmistö.
Anonyymisti kehtaan myöntää, että tuntuu hyvältä olla edelleen hoikka ja sporttinen, vaikka suurinosa samanikäisistä alkaa paisumaan.
Kommentit (25)
Jos tunnet mielihyvää siitä, että vertaat koko ajan itseäsi johonkuhun muuhun, itsetuntosi ei ole parasta A-luokkaa. Masennutko, jos katselet itseäsi timmimpiä?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen neljissä kymmenissä ja huomaan että hoikay ovat yli 10 v vanhemmat näköisiä kuin lievästi ylipainoiset joihin itsekin kuulun, olen paljon nuoremman näköinen kuin hoikat ystäväni ja sama pätee muihin pulleampiin. Olen kuitenkin hyvässä kunnossa, käyn salilla 4-5 kertaa viikossa enkä ole lihava mutta laiha en haluaisi olla koska en halua näyttää päivääkään vanhemmalta mitä olen. Kamala seurata laihojen valitusta ja taistelua ryppyjä vastaan.
No ehkä jos on ihan korppu tai sellanen kroppa, että naamasta lähtee helposti kaikki rasva. Tällei parikymppisenä hoikemmat ja laihemmat ikätoverit näyttää usein nuoremmilta. Moni joltai 14-18-vuotiaalta. Itekki varmaa n. 10kg hoikempana menisin jostai 15-vuotiaasta. Naamassa on luonnostaan vähän pyöreyttä, niin en usko, että se menis ihan korpuksi.
jessica kirjoitti:
Haha, tuo lihotuskikkahan on hyvä. Paras tapa parantaa asemaansa organisaatiossa on lihottaa työkaverit epäterveiksi tuomalla mutakakkua ja juustokakkua tarjolle. Sitten työkaverit ovat jatkuvasti kärttyisiä, epäedustavia ja saikulla, joten he eivät ainakaan etene urallaan. Täytyy ottaa käyttöön.
Hyvin hoikat, urheiluhullut ovat kyllä eniten sairauslomilla, milloin mistäkin syystä, sitä paitsi vinkuvat koko ajan kuinka ovat kylmissään. Ne, jotka ovat luonnostaan hoikkia, samoin normaalipainoiset ja nuoremmat ylipainoisetkin ovat yleensä terveimpiä sekä reippaimpia ja tehokkaimpia töissä ja muutenkin tasapainoisempia eli mukavia työkavereina. Meille ylipainoisille saattaa tulla iän karttuessa enemmän erilaisia tuki- ja liikuntaelinongelmia, samoin joillekin ongelmia verenpaineen ja sokeritasojen kanssa kuten toki yllättävän monille normaalipainoisillekin, riippuen ihan yksilöstä ja ammatista/työstä. Jännä kyllä, selkäänsa tuntuvat sairastavan vain normaalipainoiset ja samoin jostain syystä myös syöpää. Jos "jessica" pitää tätä vain yhden ihmisen havaintona tai mutu-tuntumana, niin samaa sarjaa on myös hänen oma väiteensä siitä, että ylipainoiset olisivat automaattisesti kärttyisiä tai epäedustavia tai jatkuvasti saikulla.
Hävettää myöntää, mutta ajattelen, tai oikeastaan tunnen, samoin. En koskaan myöntäisi tätä, koska häpeän pinnallisuuttani. Olen sairastanut syömishäiriön, joten tiedän, että tämä on peruja siitä. En haluaisi enää arvioida itseäni ja muita ulkonäön perusteella, haluan päästä tästä typeryydestä eroon. En pidä siitä, että minua arvostellaan ja arvostetaan pelkästään ulkonäön perusteella, mutta samalla nautin siitä, että saan positiivista huomiota. Haluaisin saada sitä kuitenkin luonteeni puolesta, en ulkonäköni. Ärsyttävän kaksijakoista :/.
Niin no. Joillekkin meistä se terveellinen elämäntapa tulee ihan luonnostaan. Oikeasti tykkään terveellisestä ruuasta ja vedän jotain kananmunia ja pähkinöitä herkkunälkään, nam! Sokeriövereistä tulee vaan paha olo.. Ihan fyysisesti.