Mitä ruoka-ainetta rakastatte jossain muodossa mutta vihaatte toisessa?
Mä rakastan ananasta lämpimänä pitsassa mutta vihaan kylmänä esim. salaateissa. Mites teillä?
Kommentit (55)
Raaka lantturaaste on hyvää, mutta lanttulaatikkoa tai kypsää lanttua sellaisenaan en pysty syömään. Se hajukin etoo.
Purkkitonnikala on hyvää kylmänä, vaikkapa salaatissa, mutta sillä saa pilattua lämpimän piirakan tai pizzan.
Veripalttu - nojoo
Veriplätit - yök - sain tarpeekseni, kun niistä tuli koulun "pääruoka" aikanaan. Liha oli silloin kortilla eli syötiin peruna-keittoo, kaurapuuroa , kesäkeittoo(lämmitetty maito joss yksi herne ja kaksi porkkanaa.
Uuniomenat ovat hyviä aina perheen parissa. Päärynästä en ole koskaan välittänyt.
Keskiaikaisella markkinoilla uuniomenat ovat todella hyviä ja hintavia.
Mä en oikein pidä banaanista pelkästään, mutta smoothien raaka-aineena se on ehdoton!
Toinen on esimerkiksi hasselpähkinä/maapähkinä, suklaan joukossa se maistuu hyvältä jos on erittäin hienoksi "jauhettu" (kuten geisha tai reeses), mutta suklaa joka sisältää kokonaisia pähkinöitä ei maistu.
Tomaatti raakana, en pidä mausta en sittään millään. Yrittänyt olen mutta ei.
Kastikkeissa yms murskana jopa hyvää :)
Minä tykkään fazerin sinisestä mutta en marabousta. Marabou on liian makea mutta erinomainen palkinto ahkeralle suklaan syömiselle.
Kirsikka, tuore jees. Säilykkeinä oksettaa
Japanissa tehdään paskasta pihvejä niin tykkään niistä pihveistä en paskasta. 🙂
Tuore tonnikala. En ole vielä hyvää saanut. Tölkkituna, salainen himoni.
Vierailija kirjoitti:
Tuore tonnikala. En ole vielä hyvää saanut. Tölkkituna, salainen himoni.
Herkkusienet päinvastoin. Raaka ja tuore nam, tölkitetty yök.
Tuota en usko. Tonnikala pihvin on pakko olla parempi. Lidlissä oli tarjous ja oikein oli silti hintavia tölkkitunaan verrattuna ja maullisesti.
Minä rakastan sieniä mutta on tullut todella vähän syöty niitä.
Sienet ovat hyviä runsain määrin pannulla hyvässä kastikkeessa mutta pienet määrät sieniä jossain ihmeen kastikkeessa kaikki yhteen sekoitettuna on parempaa kuin purkkitonnikalaa.
Aurajuusto ja vuohenjuusto kylmänä on yök mutta lämpimissä ruoissa hyvää.
Veri menee jossain ryynimakkarassa mutta ei veriletuissa
Joissain jutuissa raaka sipuli on hyvää, joissain pahaa
Persilja tuoreena pahaa, kuivattuna OK
Olut pahaa, mutta esim. johonkin liharuokaan laitettuna hyvää. Samoin jotkut alkoholijuomat muuten pahoja, mutta leivonnaisissa hyviä, esim. rommi
Tykkään öljyistä öljyinä enkä maustettuna.
Avokado on guacamolessa ihanaa, kaikkialla muualla aivan kamalaa.
Maito on ällöttävää sellaisenaan, mutta hyvää mm. juustona, jogurttina ja kaakaossa.
Valkosipulituorejuusto on ahh, niin ihanaa! Myös valkosipulipatonki. Mutta raakana en voi voi sietää valkosipulia.