Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TP:T VIIKOLLA 12

20.03.2006 |

tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!

Kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

tässä meille pino!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa! Oon ollut taas niin kovin väsynyt, että en ole jakasanut juuri koneella olla. Kun tuntuu että silmät on muutenkin ristissä niin näyttöä joutuu vielä enemmän tihrustaan.

No, mutta nyt tuntuu taas niin energiseltä! Johtuukohan siitä, että on perjantai, aurinko paistaa ja lapset menossa huomenna mummolaan yökylään :) Saa itsekin sitten vähän vapaa aikaa!

Onko teillä muilla muuten lapset (pienempi) olleet yökylässä. Meillä siis kakkosen syntymän jälkeen pojat on olleet yöhoidossa jo kolme kertaa ja huomenna siis menevät taas. Välillä tuntuu, että olisi huono äiti, mutta mä ainakin tarvin välillä vapaa-aikaa ja miehen kanssakin kahdenkeskistä aikaa.

Helmihippunen: -Sun kirjoituksesi kuullostaa aika samalta kuin itse olen miettinyt! Meidänkin pojista luulisi tulevan hyviä ystäviä. Isoveli vie leluja pienemmälle ja näyttelee kirjasta kuvia:) Sillä kyllä tosin on ollut koko ajan kova " hoivavietti" pienempää kohtaan. Ja mäkin olen juuri pohtinut, että pitäisikö ostaa jo pyörä esikoiselle! Täällä kyllä vasta toukokuussa täytetään 2v. Mutta Anttilan kuvastossa ainakin oli sellainen kolmipyöräinen, jossa oli sellanen tanko takana pystyssä, josta saa pyörää työnnettyä. Olisi kätevä työntää rattaita ja pyörää yhtäaikaa! No, en kyllä tiedä kuinka hyvä menopeli muuten on..

Me ei olla täällä vielä kiinteitä aloitettu. Ja jos ruokavälit pysyykin tällaisina niin aloitellaan vasta lähempänä puolivuotiaana. Nyt siis meillä päivällä syödään 3-4 tunnin välein ja yöllä kaksi kertaa.

Ai niin, meillä oli neuvola+lääkäri keskiviikkona. Ikää oli silloin 4kk 1vko. Pituus 66,5cm, paino 7990g ja päänympärys 42,5cm. Päälakiaukile on ollut syntymästä asti pieni, ja nyt oli mennyt lähes umpeen. Terveydenhoitaja ei kuullostanut kauheen hätääntyneeltä, mutta sanoi että päänkasvua pitää seurata. Onko kellään kokemusta vastaavasta!!? Kyllähän kallon saumat vielä on auki ja joustaa. Mutta silti itsee vähän pelottaa ja arveluttaa ja mietityttää...

Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille!!

Vierailija
22/33 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka juuri nukuttiin lasten kanssa 2½ tunnin päikkärit. On se vaan niin huono, kun ei kotiäidit saa sairaslomaa!

meillä isommalle voin kyllä laittaa hyvällä omalla tunnolla videot päälle (tänään tosin itki, että haluaa isin tulevan kotiin kun ei äiti tee mitään), mutta ongelmana onkin lähinnä tää pienempi tapaus. Sinänsä hyväntuulinen, mutta silloin pitääkin koko ajan seurustella ja viihdyttää, enkä kipeenä jaksais tehdä sitä 24h. Meillä ei kuopus viihdy hetkeäkään yksinään (en tiedä olisiko se edes tarkoitus), kun taas esikoinen saattoi viihtyä " yksinään" todella kauan.

mäkin ajattelin juuri kysäistä teiltä lasten hoidosta, mutta minsku ehti ensin. Meillä on lapset olleet kerran hoidossa (silloin kyllä yönkin) pojan aikana. Esikoinen oli vauvana aika useinkin hoidossa, mutta jotenkin en nyt uskallakkaan antaa kuopusta kenellekkään hoitoon, vaikka haluaisin kovasti kyllä! olisi kiva mennä miehen kanssa kahdestaan johonkin, mutta toisaalta taas en voi jättää vauvaa.

Ai niin, olimmehan myös toisen kerran pari tuntia erossa vauvasta kun oltiin disneyn jääshowssa. sielläkin nieleskelin ikävänkyyneleitä koko ajan. Vielä kun meidän edessä piti juuri olla äiti vauvansa kanssa (tosin mun mielestä se ei ollut oikea paikka vauvalle, niin paljon meteliä jne.). Sanokaa nyt että olen ihan typerä?! vai onko tää normaalia?

meillä oli muuten toi pään ympärys sama kuin teillä minsku 4kk neuvolassa, pituuskin oli sama. ja n tiedä oliko siinä mitään häikkää heidän mielestään... ainakin sitä edellisellä kerralla ihmettelivät sitä ja se oli heidän mielestään jotenkin liian iso ja silloin se oli 41.8 ja vauvan pituus oli 65, ja Niklas oli silloin siis vanha 3 kk.

Minä muuten sekoitan koko ajan äityliinin tohon äippyliiniin, joka tuolla kyseli jotain tavallisen maidon antamisesta vauvoille, mietinkin pitkään, että meinaako äityliini jo antaa juholle " oikeaa" maitoa...

nyt täytyy mennä pelastamaan vauva isosiskon liian rajuilta hoitoyrityksiltä... jäivät köllöttelemään sänkyyn päiväunien jälkeen...

viivi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä meinaan nukahtaa istualleen,en ymmärrä,Juhohan nukkuu yönsä hyvin...

mutta:Juho kääntyi kerran tänään mahalta selälleen=)

palaan pirteämpänä(jos sitä oon joskus)

äityliini ja Juho liki 4kk

Vierailija
24/33 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aio antaa Juholle tavallista maitoa ja mun nikkihän oli ennen äitiliini niin ei ihme jos muutenkin sekoittaa=)

Viiville jaksamista,mä oon kipeänä laittanut kans videoita ja muuta esikoiselle...

Pyörä Katrille ostettiin vasta liki 3-vuotiaana mutta me ostettiin liian iso,16-tuumainen apurataspyörä ja vasta viime kesänä se oli sopiva tytölle että ylsi polkemaan eli kolmipyörällä ajoi siihen saakka.

Mutta ostettiin vaaleanpunainen tyttöjen pyörä.ei tuota Juholle anneta,on liian tyttömäinen,se kolmipyörä onneksi Juholle kyllä käy.

Kiinteitä Juho sai aluksi niin vähän ettei ollut vaikutusta uniin mutta eilen annoin syödä Juhon niin paljon kuin halusi ja söi liki koko purkin ja maitoa 130 ml.Nukkui levollisesti ja klo 20:30-6:30.

pakko mennä tiskivuoren kimppuun...ja kakkuaineksia ostaa pitäis(maanantaina oon vanha käpy,tosi vanha heh)

Vierailija
25/33 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Niklas meni jo pikkasen eteenpäin! yritys oli niin kova, että tulostakin tapahtui jo! On kyllä aika nuori mun mielestä liikkumaan, meillä kun tyttö ryömi joskus 8 kk iässä muistaakseni... Mutta vauvathan on todistetusti erilaisia muutenkin!

viivi

Vierailija
26/33 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin just jumbosta viikonlopun ruokaostoksilta,

ihana olla kotona täyden jääkaapin kanssa eikä

viikonlopulle ole mitään erikoista ohjelmaa :)

Omasta sairastelusta... nyt olen ollut ihan terveenä, mutta muistan esikoisen aikana kun mulla oli oksennustauti ja vauva n. 3kk.

Olin tosi heikkona ja mies teki pari lyhyttä n.5h työpäivää, mutta se oli ihan hirveetä. Nyt lapsia on kaksi... onneksi esikoisella tarhapaikka :)

Lapsien hoidosta... esikoinen oli hoidossa muutamia tunteja 1kk iästä lähtien, eka yökylä tais olla 7kk iässä. Nyt en raaski jättää vauvaa muulle kuin isälle. Ja yökylä on ajankohtaista sitten kun imetys loppuu.

Te joilla vauva ollut jo yökylässä, mites imetys? Olen ajatellut, että menee liian hankalaksi kun joutuisin pumppailemaan yöllä ja kun vauva vielä syö sen 3-5 krt yössä niin hoitajalle aika rankkaa... vaikka kahdenkeskinen aika miehen kanssa ei kyl tekis pahaa :)

Nyt saunaan!

j

Vierailija
27/33 |
24.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi jättää kenellekkään muulle kuin isälle vauvaa, muuten jo pelkkä ajatuskin melkein itkettää!

meillä sen kerran kun vauva oli nyt yökylässä niin olin pumpannut maitoa mukaan... tosin omat tissit oli sitten niin täynnä ettei meinannut nukkumisesta tulla mitään ja aamulla ensimmäiseksi piti pumpata tissit tyhjäksi. ja meillä oli juuri silloin vauvalle sellainen kausi että heräsi vain kerran yössä (joskus 5 jälkeen) syömään, joten ei ollut niin kamalan rankkaa hoitajalle, mutta en kyllä jättäisi toista kertaa ihan vähään aikaan. Itse en saanut nukahdettua kun vauva ei ollutkaan kotona jne.

tiedän että taidan olla vähän " pöhkö" tässä asiassa, mutta minkäs teet?!

nyt lepäämään... Ja onneksi tosiaan alkoi viikonloppu!

viivi

Vierailija
28/33 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan Katsomaan kuulumisia ja ajattelin Joeelalle vastata samalla tuosta imetyksestä ja vauvan yökylässä olosta.

Itse en yöllä pumppaa vauvan poissa ollessa, vaikka vielä pari yösyöttöä onkin. Mutta kyllä aamulla heti herättyään pitää alkaa pumppaamaan. Ja mäkin oon kyllä äitilleni (jolle siis lapset ovat menossa hoitoon) aina sanonut, että tuntuu ikävältä tuoda hoitoon, kun joutuvat vielä yölläkin heräämään syöttämään. Tähän äitini aina sanoo, että kyllähän he aina yhtenä yönä heräävät, kun kuitenkin muuten saavat aina nukkua ja kun minä sitten joudun aina muuten joka yö heräämään. Se on kyllä musta aika kivasti ajateltu.

Enkä kyllä minäkään ilman huonoa omaatuntoa vauvan luota lähde ja ikävä on koko ajan! Mutta yritän nauttia rauhaisasta ajasta ja miehen jakamattomasta seurasta:)

Mutta nyt täytyy mennä sitten pakkailemaan lasten tavaroita! Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Minsku

Vierailija
29/33 |
25.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin oli tänään esikoinen vähän aikaa hoidossa miehen vanhemmilla, jossa oli myös serkukset käymässä. Sillä aikaa käytiin kaupoissa miehen ja vauvan kanssa, helpottaa kun ei tarvitse kun rattaita työnnellä eikä juosta toisen perässä koko ajan samaan aikaan... Tosin mä en olisi jaksanut paljon kaupoissa käydä, voimat on niin loppu ja käytiinkin sit vaan ne pakolliset ja tultiin kotiin, vaikka aikaisemmin oltiin ajateltu mennä vielä ravintolan kautta.

siis, todella ihanaa kun mies on kotona ja saa pienen hengähdystauon lapsista, vaikka ne onkin niin ihania, mutta kyllä on ihanaa olla hetken ihan rauhassa!!

kaikille oikein antoisaa viikonloppua!

viivi

Vierailija
30/33 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo koneella tänä viikonloppuna ollutkaan,eilenkin oltiin koko päivä 2v juhlissa ja illalla vasta kotona(lasten serkun juhlat).

Kakkua tänäänkin mässätty,tunnustan että huomenna oon sitten

KOLMEKYMPPINEEEEENNNNN!!HEH,kamalaa.tänä än tein siis kakkua.huomenna vaan olen=)

Juho voi hyvin,herra kääntyi perjantaina mahalta selälleen,ei oo sen jälkeen,vahinko lienee.Pönkää istualleen sitterissä ja sylissä,se on uusin juttu meillä=)

äityliini*vanha akka*=) ja Juho muru tiistaina 4kk!!!!!

Vierailija
31/33 |
26.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vähän " viritteli" meidän tietsikkaa ja saatiin netti auki uudestaan vasta nyt illalla, melkein tuli jo vieroitusoireita :)

Minsku: sait ton yökyläilyn kuulostamaan ihan mahdolliselta... tosin teidän vauva nukkuu meidän neitiä paremmin. Nyt pari viimeistä yötä mennyt vähän paremmin ja nukkunut jopa 4h pätkän :) Onneksi vauva syö hyvin myös pullosta. Ja jos tytöt menisi yökylään, paikka olisi mun vanhempien luona, joten kyllähän isovanhemmat aina yhden yön jaksaa! Nyt alankin suunnitella jonkun kivan illanvieton miehelleni ja itselleni... varmaan vaan nukuttais :)

GALLUPPI: vaikuttiko kellojen siirtäminen teidän lasten rytmiin?

- me ulkoiltiin tänään aika paljon eikä esikoinen nukkunut päikkäreitä joten mitään ongelmaa ei ollut nukkumaanmenon suhteen jo klo 20.30 ja vauvakin nukahti oikein hyvin jo klo 21 :)

j

Vierailija
32/33 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea kiire enkä löytänyt uutta pinoa joten jatkoin vain tätä viime viikon pinoa!

j

Vierailija
33/33 |
27.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sujuvat synttärit mukavissa merkeissä! vai juhlitteko jo eilen?

meillä ollaan sitten vauvan voimin kipeitä... niklaksella nyt myös kuumetta, nuhaa ja limaa kurkussa. lääkäriinkin vein jo pojan, mutta kaikki ihan ok muuten. yö oli kyllä aika raskas ja välillä tuntui että tukehtuu limaan, nyt on vähän parempi. jaksaa kuitenkin hymyillä ja yleiskunto ihan ok, tosin aika paljon rauhallisempi ja väsyneempi.

minäkään en jaksanut uutta pinoa tehdä... joten jatkoin vain tähän. kyseliköhän joeela jotain... nyt en muista yhtään.

onko teillä muuten jollain 3-pyöräiset joggerit? jos on niin minkälaiset, mistä ja minkähintaiset oli? oon ihastunut niihin ja ajateltiin ostaa sellaiset, meillä kun ei poikaa kohta voi enää vaunukopassakaan pitää ja olen huomannut pari puutetta meidän rattaissa =)

viivi