Hoikka ystäväni laukoo juttuja ylipainosta ehkä ajattelemattomuuttaan
Itse olen tosi ylipainoinen. Viimeeksi puhui häistään ja että täytyisi vähän saada kiloja pari pois. Hän on siis hoikka. Sanoin että musta on harmi miten terveet ja normaalipainoiset naiset käyttää energiaansa muutamien kilojen murehtimiseen että hänenkään ei tarvitsisi laihduttaa,upea nainen jne. Hän sanoo "no joo en mä mitään fitnestä arvosta mutta en mä kyllä ylipainoakaan ihannoi..." jatkui juttu vielä mutta inhottaa kun sanoo tuollaista mun kuulleni, tottahan se on ettei kuulukkaan ihannoida mutta se loukkaa silti mua.
Kommentit (12)
Äh sinun kanssasi! Mistä ihmeestä sinun läsnä ollessa pystyy puhumaan jos otat kaiken itseesi...? Sitä paitsi itsehän aloitit ikävästi ystävästäsi puhumisen arvostelemalla tämän sanomisia, joten yritä nyt vain pärjätä itsesi kanssa ja älä jaksa olla tuollainen turha mielensäpahoittaja. Huhheijaa vaan...
Siis mua loukkaa toi kommentti " en kyllä ylipainoa ihannoi"
Ymmärrän kyllä tuon, että on ajattelematonta vedota ylipainoon, jos ei sitä oikeasti ole. Jokainen saa kyllä puhua laihduttamisesta, itse ärsyttää vaan se, jos samalla haukkuu itseään läskiksi yms., koska samalla tulee haukkuneeksi niitä muita saman kokoisia tai itseään isompia.
Koetko itse häpeää ylipainostasi? Eihän ystäväsi kommentti laihduttamisesta liittynyt mitenkään sinuun, mutta mikäli häpeät itse ylipainoasi, se on ehkä saanut sinut tuntemaan olosi huonoksi, vaikkei hän sitä sillä tavalla tarkoittanutkaan. Vaikka olenkin sitä mieltä että on totta ettei naisten pitäisi hömpsöttää painoasioista niin paljon kuin tekevät, niin sinun kommenttisi oikeastaan kritisoi ystävääsi enemmän kuin hänen kommenttinsa kritisoi sinua, sillä sinä viestit hänelle ettei hänen laihdutusaikeensa ole hyväksyttävä. Jolloin hän on ehkä vähän harmistunut.
Ja toisaalta, ennaltaehkäisy on ylipainon hallinnassa avain - on mielestäni vähän kummallinen ajatustapa, että pitää alkaa tarkkailemaan kiloja vasta sitten kun on tuntuvasti ylipainoa. Vaikkakin kaverisi varmaankin nimenomaan miettii häämekkoaan ja ulkonäköään tässä asiassa pikemminkin kuin terveysjuttuja, niin mielestäni siinä, että haluaa laihduttaa muutaman kilon ei ole mitään pahaa mikäli huomaa että on lipsunut normaalipainon "yläpäähän" (kaverisi tarkempaa painotilannetta tuntematta. Jos hän on ihan langanlaiha, niin siinä tapauksessa kommenttisi oli ihan validi ja turhaan stressaa parista kilosta).
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä tuon, että on ajattelematonta vedota ylipainoon, jos ei sitä oikeasti ole. Jokainen saa kyllä puhua laihduttamisesta, itse ärsyttää vaan se, jos samalla haukkuu itseään läskiksi yms., koska samalla tulee haukkuneeksi niitä muita saman kokoisia tai itseään isompia.
Eli kun matikan opiskelijana en ymmärrä jotain ja tulee tyhmä olo niin en voi sanoa itseäni tyhmäksi turhautuneena, koska samalla haukun 95% maapallon ihmisistä tyhmiksi? Hirveää
Mun hoikat ystävät eivät puhu noin. Olen ylipinoinen.
Paskamainen ystävä sulla.
Ei tietenkään kukaan ihannoi läskiä. Jotain rajaa kuitenkin käyttäytymisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun matikan opiskelijana en ymmärrä jotain ja tulee tyhmä olo niin en voi sanoa itseäni tyhmäksi turhautuneena, koska samalla haukun 95% maapallon ihmisistä tyhmiksi? Hirveää
Ymmärrät varmaan eron, jos oikein pohdit. Kuvitellaan että hoikka ja normaalipainoinen haukkuu itseään kaverilleen, joka hänkin on normaalipainoinen mutta esimerkiksi 10 kiloa painavampi: mitä mahtaa kaveri siitä miettiä? Mikä tarve ylipäätään haukkua itseään miksikään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan eron, jos oikein pohdit. Kuvitellaan että hoikka ja normaalipainoinen haukkuu itseään kaverilleen, joka hänkin on normaalipainoinen mutta esimerkiksi 10 kiloa painavampi: mitä mahtaa kaveri siitä miettiä? Mikä tarve ylipäätään haukkua itseään miksikään?
Että kaveri on tyytymätön painoonsa? Kuinka huono itsetunto pitää olla, jos ottaa tuollaisesta itseensä etenkin kun kaveri mollaa itseään?
Joillain ihmisillä on myös tapana haukkua itseään turhasta, jotta saisi lohdutukseksi kehuja. Ei kehujen toivossa ymmärrä loukkaavana toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kaveri on tyytymätön painoonsa? Kuinka huono itsetunto pitää olla, jos ottaa tuollaisesta itseensä etenkin kun kaveri mollaa itseään?
Se, ettet sinä näe asiassa ongelmaa, ei tarkoita, että muilla olisi automaattisesti huono itsetunto. Kyllä se aika monella varmaan pistää jotain miettimään, että kaveri on valmis itseään haukkumaan. Samallahan hän haukkuu sitä toista ("minähän se vasta lihava sitten on", "miettiikö se muistakin noin"). Joskus kannattaa pitää ne mölyt mahassa, vaikka kuinka tekisi mieli itseä morkata.
Onko hän siis hoikka tyyliin 165/52
Vai normaalipainoinen tyyliin 165/62
Miten homma liittyy mitenkään suhun, jos hän haluaa saada muutaman kilon pois?