Toivottavasti länsimetro myöhästyy vielä lisää!
Olenko ainoa, joka ajattelee näin? Syy tähän on se että tiedän metron tuovan paljon ongelmia tänne. Esimerkiksi tapiola tulee muuttumaan täysin metron aloittaessa. Nyt niin mukava ja uudistuva paikka tulee täyttymään asemalla luuhaajista ja muusta roskasakista. Voi kun saisi yksi paikka jäädä minne pääsisi vain autolla :(
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko millaiset kustannukset tulee jokaisesta päivästä maksettavaksi, kun metrohanke pitkittyy? Työkoneet seisovat, valtavat työntekijäkustannukset rullaa vaikka työmiehet ei voisi tehdä yhtään mietään, kaikki korvaava liikenne maksaa....miljardikulut ja joka penni tulee maksettavaksi veronmaksajille kohonneena kuntaveroprosenttina.
Kyllä me tajutaan, tämä on sitä punavihreää holtitonta politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko millaiset kustannukset tulee jokaisesta päivästä maksettavaksi, kun metrohanke pitkittyy? Työkoneet seisovat, valtavat työntekijäkustannukset rullaa vaikka työmiehet ei voisi tehdä yhtään mietään, kaikki korvaava liikenne maksaa....miljardikulut ja joka penni tulee maksettavaksi veronmaksajille kohonneena kuntaveroprosenttina.
Kyllä me tajutaan, tämä on sitä punavihreää holtitonta politiikkaa.
Joo, no sitten kantsisi vaan teidänkin toivoa tuo surkea rahareikäprojekti äkkiä pakettiin ja pitää sormet ristissä että jatkossa vastaavia päähänpistoja ei tule.
Hirveesti maksetaan siitä, että saadaan kuljetettua lokasakkia paremmille alueille kiusaamaan kunnollisia ihmisiä. Pysyisivät vaan poissa näkyvistä. Ei luulisi olevan liikaa vaadittu.
Metro espoossa muutenkin aivan älyvapaa idea. Sillä saadaan vain ns. huonot alueet yhdistettyä vantaan vastaaviin. Itse asun espoossa mutta luojan kiitos en tulevan metron varrella. Alue täynnä omakotitaloja ja suurimmalla osalla 3 autoa, osalla 2. Ei täältä kukaan tule hyötymään metrosta vaikka siitä saa kuntaverona maksaakin :(
No nimenomaan. Syy espooseen muutossa oli se että on tilaa ja paikka kahdelle autolle. En todellakaan tule palaamaan julkisen liikenteen käyttäjäksi.
Taas yksi City-Vihreiden monumentti tyhmyydestään. Tämän metron halusi helsinkiläiset Vireiden äänestäjät jotka ei edes itse tuota metroa käytä, vaan se piti saada koska julkinenliikennen on POP!
Rakennusliikeet nauraa paskaisesti kun taas on viety vihreitä ku kuoriämpäriä :D
Vierailija kirjoitti:
Metro espoossa muutenkin aivan älyvapaa idea. Sillä saadaan vain ns. huonot alueet yhdistettyä vantaan vastaaviin. Itse asun espoossa mutta luojan kiitos en tulevan metron varrella. Alue täynnä omakotitaloja ja suurimmalla osalla 3 autoa, osalla 2. Ei täältä kukaan tule hyötymään metrosta vaikka siitä saa kuntaverona maksaakin :(
Minä vantaalaisena hyödyn vielä vähemmän Espoon metrosta, mutta maksan siitä ja sen myöhästymisestä kunnallisverona HSY:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Westendiin voitaisiin rakentaa vastaanottokeskus. Vaikka siihen uimarannan kohdalle.
Kyllä, ja Kauniaisiin pari 😊 Hehän sitä monikulttuuria tänne kaipaavatkin.
Ahvenanmaalle 5 kappaletta kiitos! Nyt siellä ei ole muita kuin veropakolaisia.
Mä vastustan länsimetroa siksi koska mua harmittaa se pakkokierros Tapiolan kautta. Siinä ei ole mun kannalta mitään järkeä ja se vie vaan kallisarvoista aikaani jota en saa takas mitenkään mutta tapiolaisten egoon ei sopinut sen rapistuneen "puutarha"kaupunginosan väliin jättäminen. Mitään järkeähän tuossa asemassa ei ole Länäriä pääsääntöisesti bussilla ajaneiden kannalta.Mulla ei ole Tapiolaan muutenkaan mitään asiaa eikä siellä ole mitään mitä ilman en tulis toimeen joten toi tekohengityksen antaminen ja eteläespoolaisten pakottaminen sinne lähentelee ihmisoikeusloukkausta.
Eikä tuo onneton metro edes nopeuta espoolaisten työmatkoja, päinvastoin monilla matkan kesto tuplaantuu. Nyt bussit suhauttelevat länsiväylää pitkin vajaat vartissa kamppiin.
Onneksi ei tarvitse tulla ikinä stadiin.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tuo onneton metro edes nopeuta espoolaisten työmatkoja, päinvastoin monilla matkan kesto tuplaantuu. Nyt bussit suhauttelevat länsiväylää pitkin vajaat vartissa kamppiin.
No nimenomaan! Toivottavasti sentään osa siirtyy siihen niin ruoholahden jumitus autojen osalta vähenee
Kun vielä lapsettomina asutttiin keskustassa niin ratikassa joku pulsu kusi ja paskoi istuessaan. Silloin päätin että tämä perhe ei tule enää liikkumaan moisissa julkisissa häiriölaitteissa. Harmittaa vaan että niitä joutuu tukemaan veroina vaikka ei käytäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mä vastustan länsimetroa siksi koska mua harmittaa se pakkokierros Tapiolan kautta. Siinä ei ole mun kannalta mitään järkeä ja se vie vaan kallisarvoista aikaani jota en saa takas mitenkään mutta tapiolaisten egoon ei sopinut sen rapistuneen "puutarha"kaupunginosan väliin jättäminen. Mitään järkeähän tuossa asemassa ei ole Länäriä pääsääntöisesti bussilla ajaneiden kannalta.Mulla ei ole Tapiolaan muutenkaan mitään asiaa eikä siellä ole mitään mitä ilman en tulis toimeen joten toi tekohengityksen antaminen ja eteläespoolaisten pakottaminen sinne lähentelee ihmisoikeusloukkausta.
Se koukkaus tehdään kylläkin Otaniemen vuoksi, eikä Tapiolan. Tapiolahan ei edes vaatisi koukkausta, sehän osuisi suoran metronlinjan kohdalle myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se koukkaus tehdään kylläkin Otaniemen vuoksi, eikä Tapiolan. Tapiolahan ei edes vaatisi koukkausta, sehän osuisi suoran metronlinjan kohdalle myös.
Tapiola on täysin turha lähiö Turuntien ja Länärin välissä
Koko länsimetro hankkeena vituttaa jo sen vuoksi että asun pohjois-Helsingissä enkä ole vuosiin käynyt Espoossa, mutta silti joudun länsimetron maksumieheksi HSL:n hinnankorotuksilla jotka pätevät myös Helsingin sisäiseen liikenteeseen. Siitä huolimatta että Länsimetrosta vain yksi pysäkki on Helsingin puolella. Koko hanke palvelee vain ja ainoastaan Espoolaisia ja Lauttasaarelaisia joilla oli jo valmiiksi todella hyvät yhteydet Länsiväylällä, mutta maksamaan joutuvat koko muu Helsinki sekä Vantaa, joka taas nyt ei ainakaan hyödy siitä minkään vertaa.
Muistelen että yhtä tv-sarjaa piti tulla kuvaamaan espoolaiseen lähiöön kun se vuosaaren osa jossa sen sarjan piti tapahtua ei näyttänyt sopivalta. Joten ehkä helsinkiläisten pitäisi pikemminkin olla huolissaan siitä että espoon ongelmat alkavat valua itäänpäin metron mukana.
Voi kun valmistuisi pian, omaa työmatkaa se helpottaisi ja nopeuttaisi suuresti.
Ole huoleti, kyllä se myöhästyy.