Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä tätä miesten uusavuttomuutta, veljeni soitti juuri ja kysyi miten pakastepizza valmistetaan, kun pakkausta ei enää ole

Vierailija
04.03.2017 |

Toinen pizza jäljellä ja pahvipakkaus on heitetty menemään. Veljeni soitti ja kyseli "no missä lämpötilassa ja miten kauan sitä pidetään, mistä mä tiedän koska se on valmis"

Veli on 19-vuotias...

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko uusavuton?

Osaatko:

Puhdistaa lattiakaivo?

Puhdistaa lavuaarin hajulukko?

Vaihtaa polttimo lampusta?

Ommella irronnut nappi?

Lisätä lasinpesunestettä autoon?

Vaihtaa sulakkeet?

Keittää perunat ja kananmunat?

-

Jos et osaa olet uusavuton.

Minulla ei ole autoa eikä korttia, enkä niitä tarvitse. En näe miksi autoon liittyvät asiat olisivat uusavuttomuuden mittari. Vanhanmallisia sulakkeita ei monessa paikassa enää ole, enkä näe miksi jonkun joka asuu talossa jossa on uudenmalliset, pitäisi osata vaihtaa sellainen. Minä osaan kyllä koska ei se nyt mitään rakettitiedettä ole. Perunat luultavasti laitetaan kiehuvaan veteen ja kokeillaan milloin ovat kypsiä, en tiedä kun en syö perunaa. Kananmunaa taas en ole koskaan syönyt eikä tule mieleen tilannetta jossa sellainen pitäisi keittää.

Väittäisin että nykyajan internetyhteiskunnassa uusavuttomuutta on kykenemättömyys hankkia tietoa ja tunnistaa luotettava tieto. En osaa montaa asiaa, mutta netistä aina löytyy ohjeet. Peruseläminen sujuu hyvin, mutta kun minut heitettiin kotoa ulos 16-vuotiaana piti monta asiaa opetella itse. Nykyisin niin lampun asentaminen kuin pattereiden ilmaaminen sujuu mutta ei olisi sujunut ilman etsittyjä ohjeita.

Vierailija
42/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veljesi sellainen löysäperseinen harmaita collegepöksyjä pitävä lippispäinen väritön taikinanaama, joka löntystää huonoryhtisesti ja pullea peppu tärähtelee askelten tahtiin? Ääni on sellainen laiskan nariseva kuin jo puheentuottaminenkin olisi suuren työn takana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen pizza jäljellä ja pahvipakkaus on heitetty menemään. Veljeni soitti ja kyseli "no missä lämpötilassa ja miten kauan sitä pidetään, mistä mä tiedän koska se on valmis"

Veli on 19-vuotias...

Anna kun arvaan? Äitees mielestä poikien ei tartte tehä kotiöitä? Meillä piti  joten kaikki veljeni ovat varsin päteviä keittössä.

Hauku äitisi, älä veljeäsi.

Vierailija
44/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko alaston pizza odottanut tiskipöydällä montakin päivää?

Et ole koskaan nähnyt kahden pizzan pakkausta?

En. En koskaan osta enkä syö pizzaa. Enkä tunne ketään joka tekee sellaisia asioita. Silti katson asiantuntemukseni riittävän tähän keskusteluun osallistumiseen. :-) puspus

Vierailija
45/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko uusavuton?

Osaatko:

Puhdistaa lattiakaivo?

Ommella irronnut nappi?

Vaihtaa sulakkeet?

-

Minulla ei ole autoa eikä korttia, enkä niitä tarvitse. En näe miksi autoon liittyvät asiat olisivat uusavuttomuuden mittari. Vanhanmallisia sulakkeita ei monessa paikassa enää ole, enkä näe miksi jonkun joka asuu talossa jossa on uudenmalliset, pitäisi osata vaihtaa sellainen. Minä osaan kyllä koska ei se nyt mitään rakettitiedettä ole. Perunat luultavasti laitetaan kiehuvaan veteen ja kokeillaan milloin ovat kypsiä, en tiedä kun en syö perunaa. Kananmunaa taas en ole koskaan syönyt eikä tule mieleen tilannetta jossa sellainen pitäisi keittää.

Väittäisin että nykyajan internetyhteiskunnassa uusavuttomuutta on kykenemättömyys hankkia tietoa ja tunnistaa luotettava tieto. En osaa montaa asiaa, mutta netistä aina löytyy ohjeet. Peruseläminen sujuu hyvin, mutta kun minut heitettiin kotoa ulos 16-vuotiaana piti monta asiaa opetella itse. Nykyisin niin lampun asentaminen kuin pattereiden ilmaaminen sujuu mutta ei olisi sujunut ilman etsittyjä ohjeita.

No nyt hävettää. Minäkään en kotona oppinut mitään, ja kun 17-vuotiaana vieressä asuneen mummoni neuvoja pyysin, tämä oli naureskellut ympäri kyliä ettei se osaa edes ruskeaa kastiketta tehdä. Tokihan keittokirjastakin katsoin, mutta olin vain kysellyt mummolta jotain, kun kävin aina auttamassa häntä. Kalat fileoin ja suolasin hänelle, nekin haukuttiin, savustamani oli kuulemma "grillattua", vaikka mummo hyvin tiesi mitä savustettu on, minun tekemäni vain muuttui jotenkin grillatuksi. Täytekakun pisti tekemään, ja haukkui jälkeenpäin, en todellakaan osannut täyttää, niitä en osaa tehdä vieläkään, kun en tee, ei ole ollut tarvetta eikä intoa.

t. se exää ja jotain naista haukkunut. (tosin nämä olivat jo viisikymppisiä tuossa vaiheessa, ja ruokittavia lapsiakin oli/on)

Vierailija
46/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian itsenäinen mies ei herätä naisen hoivaviettiä ja jää usein sinkuksi.

Ei vaan liian avuton, koska ei ole miehekäs eikä pystyvä eikä anna luotettavaa kuvaa itsestään kun kaikki perusasiatkin ovat vaikeita. Minä en etsi itselleni hoivattavaa ja lapsen tasolle taantuvaa miestä.

Vierailija
47/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko veljesi sellainen löysäperseinen harmaita collegepöksyjä pitävä lippispäinen väritön taikinanaama, joka löntystää huonoryhtisesti ja pullea peppu tärähtelee askelten tahtiin? Ääni on sellainen laiskan nariseva kuin jo puheentuottaminenkin olisi suuren työn takana?

Ei se lippistä käytä tai puhu mitenkään erikoisen narisevasti mutta vähän ylipainoinen on.

Ap

Vierailija
48/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko alaston pizza odottanut tiskipöydällä montakin päivää?

Et ole koskaan nähnyt kahden pizzan pakkausta?

En. En koskaan osta enkä syö pizzaa. Enkä tunne ketään joka tekee sellaisia asioita. Silti katson asiantuntemukseni riittävän tähän keskusteluun osallistumiseen. :-) puspus

Oooo, hän ei tunne KETÄÄN, joka tekisi pakastepizzaan liittyviä asioita!! Hän on Niin Paljon Parempi Ihminen!

Vierailija
49/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen pizza jäljellä ja pahvipakkaus on heitetty menemään. Veljeni soitti kyseli "no missä lämpötilassa ja miten kauan sitä pidetään, mistä mä tiedän koska se on valmis"

Veli on 19-vuotias...

Anna kun arvaan? Äitees mielestä poikien ei tartte tehä kotiöitä? Meillä piti  joten kaikki veljeni ovat varsin päteviä keittössä.

Hauku äitisi, älä veljeäsi.

Juuri näin,ei kai kukaan vaistomaisesti osaa kotitaloustaitoja(tai muitakaan taitoja),jos ei ole saanut harjoitella.Itse tajusin omaan kotiin muuttaessa,että en ollut oppinut lapsuudenkodissa ollenkaan huushollausta.Kävin sitten talouskoulun,siellä opin kuorimaan perunoita ja pesemään nyrkkipyykkiä.

Vierailija
50/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan liian avuton, koska ei ole miehekäs eikä pystyvä eikä anna luotettavaa kuvaa itsestään kun kaikki perusasiatkin ovat vaikeita. Minä en etsi itselleni hoivattavaa ja lapsen tasolle taantuvaa miestä.

haha. jos pystyisit näkemään tulevaisuuteen kuten minä niin , et olisi kirjoittanut tuota.

Vierailija
51/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 astetta noin tunnin verran. Hyvä ja rapsakka tulee.

Vierailija
52/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkaa sille salaatin ohje, jos on kerran ylipainoinen. Ei läskin pidä syödä mitään pitsaa.

Vierailija
53/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haha. jos pystyisit näkemään tulevaisuuteen kuten minä niin , et olisi kirjoittanut tuota.

Minähän pystyn. Siksi  minulla onkin itseohjautuva ja oma-aloitteinen mies eikä lapsia ole näköpiirissäkään.

Vierailija
54/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

250 astetta noin tunnin verran. Hyvä ja rapsakka tulee.

Rapsakka. Uusi ällösana! Voi miksi söin palstaillessani? Ruokahalu kärsii.

Vierailija
55/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä, ap, välitä. Miehelläni on pari lempieinesruokaa. Joka kerta, siis tismalleen joka kerta, kun hän alkaa lämmittämään ruokaa, hän katsoo lämmitysohjeen paketin kyljestä, lämmittää ruuan mikrossa. Naurankin miehelleni, että kun kerta olet tuntemamme 10 vuoden ajan ostanut tuota ruokaa ja aika usein sitä lämmittänyt, on kyllä melkein maailman suurin ihme, ettet vieläkään muista, miten sitä lämmitetään mikrossa. Joskus mieheni on jopa kysynyt minulta, että mitenkäs tätä nyt lämmitetäänkään..... :-D Olen myös tokaissut, että omalla järjelläänkin voi jotakin joskus päätellä.

Vierailija
56/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko uusavuton?

Osaatko:

Puhdistaa lattiakaivo?

Ommella irronnut nappi?

Vaihtaa sulakkeet?

-

Jollei ole koskaan omistanut autoa, onko pakko osata nesteiden lisääminen?

Vierailija
57/58 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä, ap, välitä. Miehelläni on pari lempieinesruokaa. Joka kerta, siis tismalleen joka kerta, kun hän alkaa lämmittämään ruokaa, hän katsoo lämmitysohjeen paketin kyljestä, lämmittää ruuan mikrossa. Naurankin miehelleni, että kun kerta olet tuntemamme 10 vuoden ajan ostanut tuota ruokaa ja aika usein sitä lämmittänyt, on kyllä melkein maailman suurin ihme, ettet vieläkään muista, miten sitä lämmitetään mikrossa. Joskus mieheni on jopa kysynyt minulta, että mitenkäs tätä nyt lämmitetäänkään..... :-D Olen myös tokaissut, että omalla järjelläänkin voi jotakin joskus päätellä.

En tiedä onko tuo niin typerä mies, että on jo söötti.

Vierailija
58/58 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko uusavuton?

Osaatko:

Puhdistaa lattiakaivo?

Ommella irronnut nappi?