Huomenta! Mitä syöt viikon päästä sunnuntaina lounaaksi?
Kommentit (10)
Kyyhkynrintaa, valkosipuliperunoita ja salaattia, punaviiniä juomaksi. Ensi viikonloppu on 6 viikkoon ensimmäinen vapaa viikonloppu, joten sitä pitää juhlistaa.
Ei meillä syödä ikinä lounasta. Mulla on muutakin tekemistä kuin kokkaaminen.
Buffetista jotain mitä ikinä siellä sattuukaan olemaan.
Vaikea sanoa, olen silloin Dominikaanisessa lomalla:) Varmaan jotain kalaa ja hedelmiä?
En syö viikonloppuisin lounasta. Mitä järkeä kun herään vasta klo 12-14 aikaan?
Enpä tosiaan tiedä mitä viikon päästä tekee mieli? Mulla on tapana antaa toisten kertoa mitä haluavat. Viikon päästä lapset saa ehdotella. Tänään lähes sovittu oma tekoiset hampurilaiset. Mä kokkaan ja käyn kaupassa niin mulla on pieni oikeus lopulta päättää.
Joskus harmittaa ihmisten nirsous. Spagettia simpukoilla tomaattikastikkeessa oli yhdelle nyrpistelyä aluksi. Sitten kun uskalsi maistaa niin söi reippaasti lisää. Lisänä oli itse tehtyä valkosipuli patonkia joka kelpasi oikein hyvin. Pientä nikottelua ja ihmettelyä jälkeen kun neito väitti inhoavan valkosipulia.
Juomiin olin vähän panostanut kun halusin vähän tehdä vaikutuksen. Oli neljä vaihtoehtoa. Valkkari, punkku, maito ja tietenkin vesi. Neito kun pääsi alkukankeudesta yli niin molemmat viinit kelpasi. Sitä simpukoiden syöntiä kertoi kavereilleenkin että hän ei voinut uskoa että ne on niin hyviä.
Kokkaaminen on mun mielestä helppoa varsinkin kun kaikkeen saa ohjeen kvg. Vähän se vaatii tatsia että kypsyys on milläkin ainakin suunnilleen yhtäaikaa. Siitä jos menee pieleen ei pidä masentua vaan ottaa opiksi. Joskus tullut itsekkin tyrittyä aika lahjakkaasti. Silloin haettiin pitsat.
En syö viikonloppuisin lounasta. Vain myöhäisen aamiaisen ja illallisen.
Lihapullia ja muussia ja raikasta viher salaattia. Äiti huolehtii, ettei lihapullat kosketa salaattia.
t. Uli