Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jättää 14 v yksin yhdeksi yöksi?

Vierailija
03.03.2017 |

Kyse 14 v tytöstä, joka on kiltti ja luotettava ja omatoiminen. Nyt on niin, että menen toimenpiteeseen toiseen kaupunkiin jonne tarvitsen saattajan (oma mies lähtee) ja on pieni mahdollisuus, että joudun jäämään yöksi sairaalaan. Tyttö sanoo, että ei halua Mummoa tai ketään muutakaan meille. Saako siis lapsen jättää yöksi yksin?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh, oon ollu monet kerrat 9v yksin kotona. Lähinnä pelasin just pleikkaria vähän myöhempään ja söin ja sit menin nukkumaan. Aikuset tuntuu pitävän muksuja ihan tyhminä...

Vierailija
22/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi mukaan. Näin normaalit äidit toimisi. Jos sattuu olemaan koulua (hiihto/pääsiäis/muun loman ulkopuolella), niin opeilta saa läksyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäädä. Katsotte että on ruokaa ja puheaikaa (jos prepaid). Pari varmistus soittoa onko kaikki hyvin. Itse olin 12v ekan kerran yksin yön. Kaverin kanssa käytiin kaupassa ja tehtiin ruokaa. Katseltiin leffoja ja meillä oli niiiiin hauskaa. Ei pidetty bileitä (vielä ;) )

Vierailija
24/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin ton ikäsenä kesäsin melkee koko ajan yksin kotona ku porukat halus mökille ja mä en. tottakai jos monta yötä peräkkäi olivat poissa ni lähellä asuva mummo kävi mua kattomassa (yöks ei jääny) ja itse kävin toisella mummolla kyläilemässä vähän matkan päässä. mutta ei ollut mun mielestä mitenkään kamalaa tai pelottavaa tai vanhemmilta vastuutonta antaa mun olla kotona yksin ku pärjäsin mainiosti. 

Vierailija
25/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tuon ikäisen voi jättää yksin yöksi kotiin. Minä kylläkin ihmettelen, että miksei se mies tule yöksi kotiin, jos sinä jäät sairaalaan? Hotelliinko se menee?

Vierailija
26/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tuon ikäisen voi jättää yksin yöksi kotiin. Minä kylläkin ihmettelen, että miksei se mies tule yöksi kotiin, jos sinä jäät sairaalaan? Hotelliinko se menee?

Minä en ihmettele, ettei mies lähe ajamaan 600km kotio ja taas aamulla aja 600km hakemaan vaimoa sairaalasta ja 600km taas kotio. Haloo... :D

Vierailija
27/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ihmettele, ettei mies lähe ajamaan 600km kotio ja taas aamulla aja 600km hakemaan vaimoa sairaalasta ja 600km taas kotio. Haloo... :D

Missä pitää Suomessa asua, että sairaalaan on 600 km yhteen suuntaan?

Vierailija
28/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos pitää mennä johkin tiettyyn sairaalaan operaatioon kun ei lähisairaala tee kyseistä operaatiota? 

Vierailija
29/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on ihan hyväkin jättää teinejä yksin kotiin. Se on mielestäni aikuistumisen opettelua. Omassa kodissa yksin esim. yhden yön oleminen on arvokasta kokemusta nuorelle. Ainakin itsestäni tuntui nuorelta kivalta ja jännältä jäädä yksin kotiin.

Tietenkin päätökset ja ratkaisut tehdään yksilökohtaisesti.

Meillä teini oli vastaavassa tilanteessa siivonnut, tiskannut ja pyykännyt ihan oma-aloitteisesti ja kyse on pojasta. Kaikki teinit eivät heittäydy bilettämään kun vanhemmat ovat pois kotoa.

Vierailija
30/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti yksilöstä. Itse 14-vuotiaana toimin perhepäivähoitajan sijaisena kesän. Yksilöllistähän kaikki on. Itse olin raskaana 14- vuotiaana raiskauksen jälkeen...

Kenet raiskasit?

Niinpä niin. Mikset odottanut sitä oikeaa?

Vierailija
31/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessakin paikassa, ei kaikki asu siellä kehä kolmosen sisäpuolella! Niin, pidä sinä turpasi kiinni!

Vierailija
32/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos pitää mennä johkin tiettyyn sairaalaan operaatioon kun ei lähisairaala tee kyseistä operaatiota? 

Ei kaikilla ole hienoja sairaaloita naapurissa!

Vierailija
33/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on 1157 km pitkä, joten useat paikat ovat 600 km päässä toisistaan.

Vierailija
34/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on 1157 km pitkä, joten useat paikat ovat 600 km päässä toisistaan.

Niin ovat.

Vierailija
35/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa varmaan on turvallisemman oloista, yksi taso ja naapureita ympärillä ja alaovi lukossa. Meidän teini varmaan pelkäisi olla yön yksin, isohko omakotitalo, useampi kerros, kolme ulko-ovea, ikkunat matalalla jne. Kun on pimeää ja tuulista alkaa mielikuvitus helposti laukkaamaan, miettii rapinoita, entä jos joku on ikkunan takana... Itselläkin on joskus kolkko olo, kun olen yksin yötä kotona, mutta meitä on tietty monenlaisia, silti olisi hyvä, jos olisi kaveri yökylässä seurana ihan varmuuden vuoksi

Vierailija
36/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan tosi mammat. Kyllä normaali 14-vuotias pärjää yhden yön kotona. Ja äiti itse varmasti tietää pärjääkö hänen oma lapsensa vai ei.

Itse olin 14-vuotiaana jo viikon yksin kotona, koska olin kesätöissä ja vanhemmat lähti lomalle. Kyllä, kävin pari kertaa isovanhemmilla syömässä ja hengailin kavereiden kanssa sen kesäTYÖN lisäksi.

Mutta oma serkkuni on niin pilalle hemmoteltu 13-vuotias, että hän ei edes koulun jälkeen ole yksin kotona, vaan menee usein mumminsa luo tekemään läksyt ja odottamaan äidin soittoa, joka il oittaa kun on päässyt töistä kotiin.

Kyllä, lapsissa on eroja. Normaalin 14-vuotiaan voi jättää yksin kotiin.

Vierailija
37/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ihan tosi mammat. Kyllä normaali 14-vuotias pärjää yhden yön kotona. Ja äiti itse varmasti tietää pärjääkö hänen oma lapsensa vai ei.

Itse olin 14-vuotiaana jo viikon yksin kotona, koska olin kesätöissä ja vanhemmat lähti lomalle. Kyllä, kävin pari kertaa isovanhemmilla syömässä ja hengailin kavereiden kanssa sen kesäTYÖN lisäksi.

Mutta oma serkkuni on niin pilalle hemmoteltu 13-vuotias, että hän ei edes koulun jälkeen ole yksin kotona, vaan menee usein mumminsa luo tekemään läksyt ja odottamaan äidin soittoa, joka il oittaa kun on päässyt töistä kotiin.

Voisit ehkä vähän kouluttaa sitä hemmoteltua ja epänormaalia serkkuasi. Menet väijymään sitä hienohelmaa mumminsa kodin läheisyyteen pellenaamarin ja ison veitsen kanssa. Ja sitten ajat pikku prinsessaa takaa kirkuen ja tehden puukotuseleitä juostessasi.

Vierailija
38/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita serkullesi hänen ollessaan mumminsa luona ja kerro ettei äiti tule enää koskaan kotiin, koska äiti on löytynyt poltettuna lähimetsästä.

Vierailija
39/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessakin paikassa, ei kaikki asu siellä kehä kolmosen sisäpuolella! Niin, pidä sinä turpasi kiinni!

No en todellakaan pidä, koska kukaan ei oikeasti joudu lähtemään 600 km:n päähän sairaalaan. Edes Oulusta Helsinkiin ei ole noin pitkä matka. Edes Suomen pohjoisimmasta kunnasta Utsjoelta ei ole yli 600 km Oulun yliopistolliseen keskussairaalaan.

Vierailija
40/49 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan pidä, koska kukaan ei oikeasti joudu lähtemään 600 km:n päähän sairaalaan. Edes Oulusta Helsinkiin ei ole noin pitkä matka. Edes Suomen pohjoisimmasta kunnasta Utsjoelta ei ole yli 600 km Oulun yliopistolliseen keskussairaalaan.

Haista paska! Mitä sinä tiedät elämästä Lapissa saatanan zuvakki? Miksi valehtelet näistä etäisyyksistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä