Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**ELOhiirien Maanantai**

20.03.2006 |

Onnittelut Tähtinovalle minunkin puolestani :)

Magnesiumista oli puhetta. Itse en ole käyttänyt mutta paljon sitä käytetään juuri suonenvetoon/ kramppeihin.

Nyt meilläkin on sitten nimet valmiina vauvalle. Eilen juteltiin rauhassa miehen kanssa ja niinpä löytyi molempia miellyttävät nimet niin tytölle kuin pojallekin :) käy varmaan niin kuin esikoisenkin kohdalla että heti otamme vauvan synnyttyä " oikean" nimen käyttöön emmekä pidä kaikkia jännityksessä kastepäivään saakka.

KYSYMYS teille joilla jo lapsia. Missä iässä teillä on päiväunet jäänneet pois? Ovatko jäänneet kerralla vai pikku hiljaa?

Meillä poika on muutamana päivänä kiukutellut unien kanssa. Ei ole nukahtanut 12-13 välillä kuten normaalisti vaan nukahtaminen on mennyt pelleilyksi. Uni saapuu joskus neljän maissa jolloin hän on nukkunut reilu puolituntia ja sen jälkeen olemme herättäneet pojan ylös ettei iltauni karkaa aivan mahdottoman kauaksi. Ikää pojalla on 1v7kk. Mahtaako kirkkaat päivät vaikuttaa myös uniin.

Nyt kuitenkin töiden pariin.

pubu ja Unski rv18+3

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhainen lintu madon nappaa...ja katin kontit...taitaa madotkin nukkua vielä. Pienin säntäsi pystyyn viiden paikkeilla. En meinannut saada itseäni millään revittyä sängystä ylös, varsinkin kun heräilen öisin ja valvoskelen...Hormoniherätykset...Argh!

Pubu on siellä ahkeroinut koko yön. Mukavaa, kun aloitit välillä pinon. Kyselit päikkäreiden nukkumisesta. Se on kai aika yksilöllinen asia paljonko lapsi tarvitsee unta päivällä. Minun kaksi ensimmäistäni nukkuivat viisivuotiaiksi asti päikkärit, välillä kylläkin suuren taistelun jälkeen. Kolmonen on nyt 3v ja lopetti päikkärit muutama kuukausi sitten ja illat rahoittuivat, poika simahtaa 19.30-20 muutamassa minuutissa. Pienin on sinun pallerosi kanssa samaa ikäkaliiperia eli 1v6kk. Hän nukkuu 2-3h päiväunet ulkona vaunuissa ilman tappeluita, tarvitsee vielä selvästi unet ja menee illalla nukkumaan 20-20.30 ja heräilee klo 5-6. Minä peitän vaunut ohuella tummalla liinalla niin että vaunuissa on hämärää, sillä kirkas päivänvalo vaikuttaa varmasti nukahtamiseen. Käytän kesäisin myös kotona ikkunoissa sälekaihtimien lisäksi verhoja, jottei ole liian valoisaa.

Hannelille onnittelut puolimatkan virstanpylvään ohittamisesta!

Karmiini: Vaunuliikkeen myyjä selitti minulle, että Gesslein tekee Pohjoismaihin omaa vaunumallia, joka on muuten samanlainen kuin Saksan markkinoille suunniteltu, mutta sisätila on pitempi. En tullut kysyneeksi onko toppauksissa jotain eroa, mutta aika paksuilta nuo näyttivät.

Olipa muuten viikonlopun pinossakin tavallista viikonvaihdetta ruuhkaisempaa. On aivan ihanaa lukea pinoa läpi.

Kantoliina-asiasta kiinnostuneet:Käykääpä katsomassa www. kantoliinakanava.fi

Sieltä löytyy valtavasti tietoa liinoista ja paljon lisää linkkejä. Siellä on myös sidontaohjeita kuva kuvalta tulostettavissa. Minä yritän uutena asiana opetella imettämisen liinan kanssa. Niin vihkiytynyt en ole asiaan, että hankkisin esim. kantamiseen suunnitellun takin (kuvia löytyy linkkien kautta kantoliinakanvalta).

Viikonlopun pinossa oli puhetta paljon muustakin, käykäähän kurkkaamassa, jos kiinnostaa.

Nyt laittamaan aamiaista koululaisille. Palaan myöhemmin osallistumaan keskusteluun... Mahtavan energistä maanantaita!

Opemamma ja vimpula rv 16+6

Vierailija
2/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorvin ääressä täällä jo reippaana... viime yö meni jotenkin harakoille, kun poika halusi ees taas omasta sängystä meidän sänkyyn ja toisinpäin. 140cm leveä sänky käy ahtaaksi, kun siellä yritetään kaikki pötkötellä ja extrana tietty tämä masu. Vauvakin tuntui hötköilevän lähes koko yön.. mahtaakohan se pikkunen jo kuulla meidän öiset hölinät ja herätä niihin? ...

LASTEN PÄIKKÄREISTÄ oli puhetta. Meillä poika 2v4kk nukkuu vielä hyvin sen pari tuntia päikkäreitä, joskus hieman vajaa, mutta nukkuu kuitenkin. Kotona se edellyttää tosin välillä sitten iskän ja äidinkin lepohetkeä, jotta poitsu rauhoittuu. Ja minähän sitten nukhadan samalla. Hoidossa nukkuu, kun muutkin lapset nukkuu. Kyllä meillä nukahdetaan myös illalla ihan mukavasti, vaikka päikkärit olisivatkin myöhästyneet iltapäivään. Ystävän tyttö päätti 2 v. että ei nuku enää päivällä ja eipä nukkunut vaikka mitä ois tehnyt. Mutta 3v. meni tarhaan ja aloitti taas päikkärit uudelleen.

Pitäisköhän alkaa jo laskeskelee jäljellä olevia työviikkoja... mä odottelen jo malttamattomana kesäkuuta ja lomaa :)

AuroraM 22+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät on ihmisellä kun vesiputous, nenä valuu norona ja muutenkin on toooosi näppärä olo ;) Vein äsken keskimmäistä hoitoon ja en meinannut nähdä auringonpaisteelta ajella tuolla. Ihanaa kun paistaa kuitenkin.

Päikkäreistä: Keskimmäinen 1 ja 8 kk nukkuu vielä parin tunnin päikkärit, menee illalla himppa ennen yhdeksää yöunillle ja herää ihanasti auringon kera, tuossa viiden nurkilla. Toivottavasti vähän helpottaa, kun kelloja siiretään tuossa ensiviikonloppuna :)

eri kera taatelin

Vierailija
4/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onki viimenen vapaa ja sitten alkaa taas työt...

Ja tänään on se kauan odotettu ULTRA.... mua jänskättää ihan tosissaan. Mikähän?? En ees ymmärrä kun esikonkin aikaan ravasin jatkuvaan ultrissa, mutta kai se lapsen terveys huolettaa. Ja ennen ultraa pääsen KAMPAAJALLE, (tulee nyt sit kertaheitolla trimmattuu tän mamman karvat kondikseen ;) ).

Eilen loppu meidän vuosikkaan antibioottikuuri ja arvatkaas vaan miten meni viime yö... Tyttö kukku ja nukku, vuorotellen, ei kuitenkaan halunnu meidän viereen vaan pyöri yksinään omas sängys. Ja yskä alkoi taas, sillähän se alko edellinenkin korvatulehdus, oli oikeestaan ainoo oire sillonki. :(

Mie ajattelin et pitäskö käydä ostaa sauvakävelyyn kepukat :), jos alottas sen harrastuksen kun ei tällä alapäällä paljoo hiihtämään/juoksemaan lähdetä, eikä tod mihinkään jumppaan ja pyöräillä en uskalla kun kaatusin kuitenkin... Ois hyvä jos sain nytten itelleen joku vaki harrastuksen niin siitä ois sitten helpompi pitää kiinni vauvan synnyttyä.... Ois vaan niin helpompi jos ois joku kaveri.

Siirrytään taustalle...

hanneli ja natikka rv 20+1

Vierailija
5/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja rentouttava viikonloppu kaverien häiden ja kampaajakäynnin kera takana :) Paljon on ollut asiaa viikonlopun pinossa, en vaan paljon kerinnyt koneelle.

KANTOLIINOISTA oli ainakin puhetta. Alunperin oli tarkoitus hankkia kantoliina, ja ehkä opetella liinassa imettäminenkin. Nyt meni suunnitelmat siltäkin osin uusiksi, hirmu huonosti löytyy tietoa kaksosista kantoliinassa, ja onnistuisiko vielä imetyskin kahdella yhtäaikaa. Voi olla, että menee liian vaikeaksi. Ja ikävää olisi pitää vuoronperään lapsia liinassa, eihän se auta esikoisen kanssa touhuamisessa mitään. Paljon pohdittavaa siis :)

Päiväunista myös. Esikoinen jätti noin 1v 10 kk päiväunet pois, ja sen jälkeen ei ole unille saatu isolla tappelulla eikä kauniisti houkuttelemalla. Nyt 4 vuotiaana nukkuu satunnaisesti pitkkillä automatkoilla päiväunia, muuten ei mitenkään.

VAUNUISTA, alunperin suunniteltiin, että tilataan Saksasta vaunut. Mutta nyt pitänee tyytyä kotimaan valikoimiin, kun pelottaa tämä kaksosraskaus ja miten se menee loppuun asti. Suomessa varmaan onnistunee vaunuliikkeissä vaunujen vaihto vielä loppuvaiheessa, jos jotain ikävää tapahtuu, mutta nettifirmojen kanssa taitaa olla liian hankalaa.

Taitaa tulla paljon kaksosjuttuja nyt miulta, vaan itekin on vielä niin ihmeissään ettei oikeen vielä oo kerinny tottumaan ajatukseen ja kaikkeen mihin se vaikuttaa. Mutta olo tuli kyllä aika paljon raskaammaksi kaksosuutisen myötä. Useamman viikon kestäneet supistelutkin pelottaa nyt ihan erilailla, ei paljon tämä mamma lenkille enää uskalla. Sauvakävelykin on jäänyt kokonaan pois ohjelmasta, meinasin joutua parin kilometrin lenkiltä soittamaan miehen hakemaan miut kotiin kun niin kovasti supisteli ja oikealla alhaalla tuntui repivää kipua. Taitaa kohtu kasvaa ihan urakalla ja kivut sen mukaiset.

NIMISTÄ oli myös puhetta. Saatiin miehen kanssa viikko takaperin keksittyä nimi tytölle ja pojalle sairaalan esitietolomakkeeseen. NYt alkoi sitten nimipohdintakin uusiksi, kun pitää löytää varalle toinen pojan ja tytön nimi. Vaan jospa tuleva 4d ultra helpottaisi vähän nimipohdintaa :)

Hauskaa viikon alkua kaikille, tällä viikolla tulee miula puoliväli täyteen :)

Babybel ja kaksoset rv 19+4

Vierailija
6/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen päiväunista: meillä on tyttö 2v4kk ja hän nukkuu vielä päiväunet päivittäin. Jottei illat veny pitkiksi, on kuitenkin ohjeistettu hoitotätiäkin, että 1,5 tunnin unien jälkeen saa herättää. Välillä oli varsinkin viikonloppuisin vaikea saada typy unille, jolloin toimiva ratkaisu oli pistää tyttö ulos vaunuihin nukkumaan ja sinne nukahtikin hetkessä. Se varmasti vaikuttaa päiväuniin, onko lapsi hoidossa vai ei: kotihoidossa päikkärit saattaa jäädä aikaisemmin pois.

AuroraM: meillä onkin ihan samanikäiset esikoiset! Mahdoitko kirjoitella aikoinasi marrasmammoissa? Täällä oli joku toinenkin (Delfine?), jolla oli myös aika samanikäinen esikoinen.

Babybel: mä olen sivusta seurannut yhden meidän yhdistysläisen kaksosia (ovat nyt vajaa 2v). Hyvin on onnistunut niin liinailu, kestovaippailu kuin imetyskin :) Noiden hankintojen osalta taas muistelen, että hyvä kaverini hyödynsi paljon " monikkopiirejä" , eli vaunut ym. kamat on olleet kierrossa muilta kaksosten vanhemmilta. Muutoin kyllä olit oikeassa (sama tiedoksi Karmiinillekin), että Saksasta tilatut vaunut ovat varmasti edullisemmat, mutta kaikki huolto-, lisäosa-, tai peruutuspalvelut tuskin toimivat kuten Suomessa.

Nyt on kahvitauko vietetty ja Onnikin saatu hereille. En ollut taas vuorokauteen tuntenut yhtään liikettä, mutta kahvikuppi teki heti tehtävänsä. Torstain rakenneultraa odotellessa hyvää viikon alkua!

KK ja Onni rv17+6

Vierailija
7/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on herätty ennen kukon laulua.Noi meidän pikkupojat herää aina jo ennen seiskaa,mutta tänään jo vähän ennen kuutta :( Ja mua kun olis vielä hyvinkin nukuttanut.

Sauvakävelystä sen verran,että isäntä osti mulle käppäilysauvat kun ootin kuopusta ja musta se on ihanteellinen raskauden ajan liikuntamuoto,jos ei muuten kovin ahkerasti liikuntaa harrasta.Siinä tulee mukavasti hiki pintaan ja silti tuntuu suht kevyeltä.Suosittelen lämpimästi :)

Kantoliina on tulevalle vauvallekin jo hankittu =) Noilla kahdella nuorimmalla käytin Pikku Ruun liinaa ja tykkäsin kauheesti.Myin sen kuitenkin pois,kun meille ei enää vauvojakaan pitänyt tulla ;) Nyt ostin käytetyn Mim Sarongin ja se tuntuis olevan ihan mukavan oloinen liina.Ei varmaankaan ainoana hyvä pitemmän päälle,mutta tosi kätevä,kun sen saa niin nopsaan heitettyä vaan päälle.Luultavasti pitkän liinankin hankin vielä kunhan sopiva sattuu eteen.Ihan hirveitä kun en raaski siihen sijoittaa.

Täällä odotellaan huomista neuvolaa.Kertaakaan en oo vielä sydänääniä kuullut ja sitä odotan ihan älyttömästi,se vaan on niin ihana ääni :)Pieni pelonpoikanenkin tässä jo alkaa jäytää kun ultrasta on 3½ viikkoa.Pientä liikehdintää aina välillä tuntuu,mutta silti.Noi liikkeet on vielä niin hentoisia ja kun istukkakin on edessä,niin aika hiljaista masussa vielä on.Toivottavasti pian tuntuu kunnon myllerrystä jo =)

Sari,viisikko ja pikkuinen 16+4

Vierailija
8/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttukasperi: Samanikäiset ovat nuo meidän esikoiset tosiaan ja kirjoittelin silloin v. 2003 marrasmammoissa. Tuntuu kuin se olisi ollut ihan vasta.. hullua. Nyt sitten vuoden 2003 marraslapsosille sisaruksia :)!!!

Vierailija
9/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Viikonloppu meni sukuloidessa ja hiihdellessä - ihana olla valmiiden herkkuruokien äärellä. Mitään turvotuksia eikä päänsärkyjä ei ollut koko viikonloppuna, vaikka tuli syötyä koko ajan jotain mämmistä alkaen. Lomailu kannattaa!

Karmiinille valkovuodosta: Hommasin kankaisia pieniä kestositeitä valkovuotoon, ja ne ovat ihan luksusta. Ei mitään hiostamista ja alkkarit eivät ole koko ajan läpimärät. Käytettynä heitän ne vain muun pyykin sekaan, joten yhtään ylimääräistä vaivaa ei ole ollut pyykkäämisestä. Kestopikkuhousunsuojia löytyy vähän jokaisesta nettikaupasta, missä myydään kestovaippoja, hinta noin 5 e kpl. Näppärä tekee varmasti helposti itsekin.

Käytiin eilen ostamassa käytetty pinnasänky. Reunoissa on kauniit jyrsintäjäljet, joten pääsen askartelemaan maalien kanssa kesemmällä. Mies ei tajunnut, miksi se pitäisi kunnostaa - kun niitä jälkiä tulee sitten kuitenkin lisää. Mutta helkkari sentään, totta kai se nyt meidän esikoiselle pitää olla uudessa maalissa!

Liikkeistä en ole vieläkään varma. Kaikenlaista nippailua ja tuikkimista tuntuu mahassa kyllä olevan ylhäällä, alhaalla ja toisella sivulla säännöllisen epäsäännöllisesti. Istukan paikasta ei ole tietoa, joten ehkä se on tuossa edessä vaimentamassa liikkeitä?

Reippaana, vaikka toisaalta viikonlopin kuntoiluista väsyneenä,

Picapica ja Peukaloinen rv 18+5

Vierailija
10/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas ihan pihalla jutuistanne, sillä en ehtinyt viikonloppuna lainkaan koneelle. Sen verran vilkaisin, että viikonloppunakin on käyty ahkeraa keskustelua. Yritän lukea ne jutut vielä tänään myöhemmin.

Me olimme viikonloppuna Nokian Edenissä!! Kiva reissu, vaikka alkuun vähän harmitti, kun ystäväperhe oli joutunut perumaan oman tulonsa lapsen sairauden vuoksi. Vietettiiin sitten aikaa ihan oman perheen kesken! La-su välisenä yönä meidänkin esikoinen sairastui, joten sunnuntai meni kylpylän osalta ihan harakoille. Onneksi oltiin ehditty pulikoimaan ihan riittävästi lauantaina. Pari viime yötä on mennyt tosi levottomasti tuon pikkumiehen kuumeen vuoksi ja väsymys on aikamoinen, vaikka viikonlopun jälkeen yleensä pitäisi olla levännyt.

Viikonloppuna tuli herkuteltua niin paljon, että vaaka näytti tänään aivan hirvittäviä lukemia!! En jaksa uskoa, että ihan oikeasti olisin lihonut noin paljon. Täytyy varmaan muutama päivä vähän tarkkailla syömistä ja jättää kaikki herkut väliin. Keskiviikkona on neuvola ja saattaisi kyllä neuvolatädin suu loksahtaa auki, jos nämä painolukemat heittäisin kehiin. Edellisellä käynnillä kun oli vasta päässyt alkupainoon.

ESIKOISTEN PÄIVÄUNET. Meidän esikoinen on nyt 3 v 1 kk ja nukkuu edelleen päiväunia. Päivähoidossa hän menee oikein nätisti puolen päivän jälkeen nukkumaan ja yleensä hänet joudutaan kahden aikaan herättämään. Viikonloppuisin nukahtaminen on vähän vaikeampaa. Välillä on jouduttu luopumaan koko unista, kun ei meinaa uni tulla silmään. Mutta sitten kun nukahtaa, saattaa helposti vetää 2-3 tuntia yhteen menoon. Ja jos unet jäävät väliin, on meillä erittäin kiukkuinen pikkumies jo neljän viiden aikaan iltapäivällä. Eli selvästikin tarvitsee vielä unensa.

HANNELILLE kivaa ultraa!! Ja KÄVELYSAUVAT on kyllä oikein loistava hankinta. Minä ostin omani alkuraskaudessa, kun juokseminen oli pakko jättää vähemmälle. Ajattelin, että sauvoilla saisin kävelyyn vähän enemmän rytmiä ja vauhtia. Ja niihän siinä on käynyt. Meinaan kyllä jatkaa juoksemista heti synnytyksen jälkeen, mutta kyllä tuo sauvakävelykin varmasti säilyy siinä rinnalla. Sen verran kivaa se mielestäni on.

NIMISTÄ. Tein perjantaina listan niistä nimistä, joita voisin tyttärellemme harkita ja tarkoitus oli aloittaa miehen kanssa nimikeskustelu viikonloppuna. Mutta meillä olikin sitten paljon muutakin tekemistä, joten unohdin koko nimiasian. Jos vaikka ensi viikonloppuna niistä keskustelisimme.

Eipä tässä taas tule muuta mieleen. Kohta pitäisi lähteä lounaalle (masu jo murisee siihen malliin) ja tänään olin päättänyt kertoa esimiehelleni tästä raskaudesta. Täytyy iltapäivällä ottaa itseä niskavilloista kiinni.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!

Pepper (20+4)

Vierailija
11/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AuroraM: no, ilmankos nikkisi tuntui tutulta. Mä olin itse asiassa tuolloin Petriina-nikillä, se tässä paljastettakoon :) Meitä on vielä nelisenkymmentä marrasmammaa palstailemassa yahoossa, tosi mukava pieni piiri. Ja voin kertoa, että TOSI monilla marrasmuksuilla on jo sisaruksia ja yhtä monet taitaa olla raskaana =)

Picapica: liikkeiden tuntemisesta. Mulla on istukka edessä ja kaikki liikkeet mitä tunnen ovat ihan tuolla nivustaipeessa. Nlan th sanoi myös, että tässä vaiheessa vauvat tykkäävät yleensä majailla melko alhaalla. Niin ja mulla saattaa hyvinkin mennä vuorokausi ilman, että tunnen mitään liikettä.

Pepper: Tsemppiä esimiehelle kertomiseen! En voi tosin käsittää, miten joku voi vielä peitellä raskauttaan, kun mulla työkaverit alkoivat juoruta mahankasvusta jo rv11. Nyt olenkin tosin pitänyt tiukkoja paitoja jo vaikka kuinka kauan, kun ei ole mitään salattavaa.

Sitten tuosta liikunnasta/juoksemisesta synnytyksen jälkeen: kannattaa aloittaa juokseminen tosi varovasti. Mä olen kuullut tapauksista, että seurauksena voi olla esim. kohdunlaskeuma, joka ei ole mikään kiva juttu. Itse pelaan salibandya ja mulle sanottiin, että kannattaa odottaa synnytyksen jälkeen puoli vuotta ennen kentälle menoa! Ja kyse ei enää ole edes kilpasalibandysta vaan puulaakipeleistä.

KK

Vierailija
12/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni niin nopsasti töissä ollessa etten oo ehtiny koneelle ollenkaan. Pitää yrittää jossain välissä kurkistaa pino läpi. Tänäänkin työt kutsuu,mutta vielä on puoltoista tuntia aikaa.

Hanneli kirjotti,että liikunta jää vähälle kipeen alapään takia. Miulla on ihan sama juttu. Oon sitkeesti yrittäny kävellä työmatkoja,mutta sekii on välillä aika tuskaa. Suunnitteli kans sauvojen hankkimista,mutta ei taida kannattaa. Saattaa olla etten pitkään voi enää kävelylenkkejä harrastaa ja jatkossa on aina vaunut tai pulkka tms. matkassa. Tällä hetkellä sopivia liikuntamuotoja on uinti ja hiihto sekä luistelu,kun niissä ei tuu tärähtelyä. Toivottavasti lumet sulais pian ja pystyisin pyöräilemään. Miulla ei oo ennestään kokemuksia pyöräilystä ison mahan kanssa. Miten mahtanee onnistua? Vähän kyllä kipee alapääkin mietityttää..kärsiiköhän sitä satulalla ees istua?

Joku muukin laskeskeli jo jälellä olevia työviikkoja. Miekii ootan todella innolla tulevaa kesä- ja äitiyslomaa. Alkaa työmotivaatio olemaan aika vähissä. Ois mukavaa jo rauhottua järjestelemään kotia vauvan varalle. Töiden ohessa ei jaksa kotona tehdä oikein mitään muuta kuin pakolliset siivoukset,kokkaukset ja pyykinpesut. Olokin on usein etenkin ilasta tosi kömpelö kipeen alapään ja selän takia.

Tulipas valitus..on tää vauvanodotus kuitenkin pääsääntösesti ihanaa aikaa :0)!

Hipsuhiiri ja Pipana 20+1 (puoliväli ylitetty..JEE!)

Vierailija
13/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Kiva oli lukea viikonlopun pinosta, että minä en ole ainoa jolla

on painontunnetta alapäässä pitkään pystyssä ollessa.Kohtu on ehkä

jättänyt allaan olevat suolet, alapään yms pikkasen ahtaalle :(

Minä otan sen takia tosi iisisti nyt,

jotta tämä kauan jo toiveissa ollut esikoinen ei syntyisi liian

aikaisin. Olen käynyt kohdunkaulan tilannetta tarkastelemassa

ja vielä se on ollut ihan hyvä. Menen taas ensi viikolla eli

2 viikon välein olisi tarkoitus vähän tsekkailla tilannetta näillä

kriittisillä viikoilla.

Minulla ei toisaalta supistuksia ole oikein ollut kuin pari harkkaa.

Harkitaan, jos seuraavaks raatsisi mennä 4d ultraan joskus

24 viikolla :) Mies oli ainakin tosi innostunut, toisaalta

niillä rahoilla saa 2 kohdunkaula ultratsekkiä ja vauvan

rakenteet on jo sairaalassa katsottu.

Mäkin haaveilen kovasti jo rattaiden hankkimisesta, pikkasen olen

katsonut saksalaisia teutonia mistraleja netistä, jos sellaiset pehmeällä

kantokopalla olisi kivat. Meillä vaan on kolmiovinen pikkuauto niin

ei tiedä mahtuuko sinne mitään. Niin ja en tiedä mitkä olis hyvät 175/185

senttisille työntäjille sitten.

Babybel: mun kaverit taisi tilata saksasta kaksosrattaat, mutta itsekin

tietty miettisin, että mitä tekisin jos vauvoja olisi kaks tulossa.

Mutta toisaalta sama juttu meidän muidenkin kanssa eli ennenkuin

terve vauva on sylissä niin eihän sitä 100% varma voi olla mistään.

Mutta voihan ne sitten myydä ne rattaat.

Niin ja synnytyksen jälkeisestä liikunnasta. Niinhän sitä sanotaan,

että ne lihakset alhaalla pitäisi saada ensin kuntoon ennen tiettyjä raskaita

urheilusuorituksia. Ai niin tänäänkin pitäisi muistaa niitä treenata.

Eilen oli aivan ihanaa, kun vauva innostui möyrimään niin kovaa, että vatsa nousi

ja laski ja näki, että nyt navasta nousee joku jalka varmaan ja tuolla on

peppu tai pää. Meidän tytteli alkaa olemaan jo varmaan 400-500g viime viikon

tulosten perusteella :)

Pia rv 20+6

Vierailija
14/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan se viikko sitten hehkutti, että kyllä tuntui kotiarki kevyeltä ihanan matkan jälkeen...tänään on ollut auringonpaisteesta huolimatta kaikkea muuta kuin kevyttä. Oma mieliala heittelee ihan hetkestä hetkeen. Yhtenä hetkenä sydän meinaa pakahtua onnesta, kun kattelee poikien yhteisiä touhuja ja kolmen sekunnin päästä olen aivan ryytynyt johonkin pienenpieneen hankaluuteen...

ONKO KELLÄÄN MUULLA ENÄÄ PAHOINVOINTIA? Mä en voi käsittää tätä pahoinvoinnin jatkumista edelleen, vaikka puoliväli on täynnä. Viikonloppunakin oksensin pe-aamuna, la-iltana ja eilen sekä aamulla että illalla. Ultraaja muuten kysyi rakenneultrassa, olenko voinut pahoin ja mua jäi todella vaivaan, mihin se sillä viittas...Pojistakin on ollut aiemmin kuvotusta ja pahoinvointiakin, mutta ei tässä mittaluokassa.

Alavatsaan koskee täälläkin. VArsinaista painontunnetta, jota esim. kuopuksen kanssa näillä viikoilla alko, ei ole ollut, mutta tossa karvanrajassa, mistä vatsa lähtee pyöristyyn, painaa julmetusti.

PIA, onko sulle joku lääkäri suositellu kohdunkaulan noin tiheää tarkastusta vai minkä takia käytte? Mulla todettiin esikoista odottaessa rv 30 jälkeen, että kaulaa on kadonnu ja panikoiduin. Vauva syntyi täysaikaisena. Kakkosen kanssa lyheni aiemmin, mutta tällä kertaa en panikoitunut. Sen sijaan kävin neuvolalääkärillä 2 vkon välein, koska kohdunsuu alkoi aukeamaan. Vauva syntyi 38+4. Eli muutoksia voi tulla todellakin varhain, mutta ei ne välttämättä johda mihinkään, varsinkaan jos supparisi ovat harjoitussupistuksen tasoisia.

LIMOISTA oli viikonlopuna puhetta. Lääkäriystäväni totesi taannoin, että kaikenmaailman limaneritys on yleistä raskauden aikana. Lapsivettä se näillä viikoilla tuskin kellään on, kuten joku mietiskeli viikonlopun aikana.

NIMISTÄkin oli puhetta. Kuten olen aiemmin kertonut, olen jonkinmoinen nimien harrastaja ja yllätysyllätys, meillä tai siis minulla on nimet molemmille sukupuolille valmiina. Pojalle koko nimi ja tytölle etunimi ja 2 eri jatkoa. Olemme pojille antaneet toisiksi nimiksi suvun vanhoja nimiä ja sellaiset olisi tytöllekin valmiina. Toisaalta tiedän, että mies haluaa tytöstä Emman, mitä en suostu antamaan yleisyytensä takia etunimeksi, niin toinen vaihtis on sitten antaa Emma tokaksi ja siihen sopiva vaihtoehto kolmanneksi nimeksi. Menipä selostukseksi...

PÄIKKÄREISTÄ: Meillä moelmmat pojat nukkuvat 3h päikkärit, vanhempi tulee tällä viikolla 2v6kk ja nuorempi 1v4kk. Ulkona nukkuvat tälläkin hetkellä. Jos mitenkään mahdollista niin pitäkää päikkäreistä kiinni, on ihan luxusta vauvankin synnyttyä, että on pieni breikki päivällä. Oliko se Pepperin poika, joka kiukuttelee unien vähyydestä? Meillä ihan sama juttu esikoisen kanssa. Pieni mies on kiukkuinen kuin kimalainen, jos ei saa rauhassa vetää kolmetuntistaan.

VIELÄ AUTOISTA. OPEMAMMA, millaisella autolla ajelette, kun teitä on monta? HIPSUHIIRI, munkin mies katteli sitä samanmerkkistä autoa, johon te päädyitte, mutta on nyt kallistunut kuitenkin Voyageriin tai Chevyyn? Meniköhän noi oikein?

USKALTAAKO KUKAAN K-HKS:ssä synnyttävä tarkemmin valottaa, millä paikkakunnalla asuvat? Olen itse tuolta alueelta kotoisin ja monesti teidän juttuja lukiessa mietin kotikylän juttuja.

Nyt lopetan, että muutkin " mahtuu" kirjoittamaan! Pepperille tsempit kertomiseen!

Pumpuli 20+5

Vierailija
15/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Teutonian Mistralit ja ovat olleet loistahankinta - voin siis lämpimästi suositella. Mutta ko. rattaat eivät mene kovinkaan pieneen kasaan, joten eivät välttämättä mahdu ihan jokaiseen pikkuautoon. Meillä oli vielä esikoisen syntymän aikoihin kolmiovinen Ford Focus ja rattaat menivät sisään juuri ja juuri, tosin osa renkaista oli pakko aina irrottaa (ne irtoavat kyllä näppärästi, joten ei se hirveä homma ollut). Meitä tuo ei haitannut, kun rattaita tuli kuskattua autossa yleensä tosi vähän ja jossakin vaiheessa hankimme matkarattaat kakkosrattaiksi. Teutoniat sopii myös pitkälle työntäjälle :).

pia74:

Mäkin haaveilen kovasti jo rattaiden hankkimisesta, pikkasen olen

katsonut saksalaisia teutonia mistraleja netistä, jos sellaiset pehmeällä

kantokopalla olisi kivat. Meillä vaan on kolmiovinen pikkuauto niin

ei tiedä mahtuuko sinne mitään. Niin ja en tiedä mitkä olis hyvät 175/185

senttisille työntäjille sitten.

Pia rv 20+6

Vierailija
16/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän nyt kolmatta kertaa laittaa viestin pinoon, eilen yritin kerran ja tänään jo toista kertaa. Jostai syystä viestit hukkuvat kokonaan.

Nyt laitan lyhenneltynä versiona=)

KANTOLIINASTA, nyt se sitten on tilattu. Tilasin Bebesin trikoisen liinan, joka pitäisi tulla postissa alkuviikosta. Hinta oli aika huima nyt kun jälkiviisaana katselin netistä muita trikoisia liinoja, 85¿, jostain kun olisi saanut alle 60¿lläkin. Haluaisin myös oppia tuon liinassa imetyksen, mutta ilmeisesti tarvitsisi olla sellainen imetyspaitakin sitten?

KIVUISTA JA VAIVOISTA, alkoi eilen ihan kamalat iskias-kivut! Eilen en pystynyt laittamaan edes aamiaista käymättä välillä venyttelemässä. Tänään taas ei ole tuntunut mitään.

Eilen oli myös kovia kipuja ja vihlaisuja alapäässä ja alavatsassa, niin kuin joku taisi aiemmin mainita niin vihloi ikään kuin tuonne ylös kohdunsuulle päin. Välillä alavatsa meni kovaksi, ja tuntui pieniä (ei kivuliaita) supistuksia. Välillä sitten tuntui niin kovaa painetta, että sanoin miehelle, että kipu on ihan samanlaista kuin kuopuksen synnytyksessä, jolloin hän oli vähällä syntyä vessanpönttöön.

ONKO MUILLA OLLUT VASTAAVAA; MITÄ ANNETTU OHJEEKSI JA HOIDOKSI? Viikkoja minulla on vasta 16+5. Huomenna on pitkästä aikaa neuvola, niin täytyy varmaan mainita sielläkin. Mielestäni olen aika lailla rennosti ottanut viikonlopun, ja siitä huolimatta tuollaiset kivut alkoivat.

Ei hyvältä näytä tilanne meidän lomasuunnitelmien suhteen. Pojat olivat la-su yön mummolassa, ja sieltä tullessa isommalla oli kuumetta aika reippaasti. Viime yö istuttiin ikkunalla pakkasilmaa hengitellen, kun tuli kurkunpäätulehdus. Keskiviikkona olisi tarkoituts lähteä koko perheen voimin lomailemaan Rukalle, mutta varmaan tuo tauti tulee kuopuksellekin.

Palailen kohta uudelleen!

RTiina ja viuhti 16+5

Vierailija
17/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kauhea matkakuume etelän lämpöön. Mies taas ei viihdy rantalomalla, vaan suunnittelee moottoripyöräreissua kesällä ulkomaille. Olen parina päivänä miettinyt, pärjäisinkö yksin kahden lapsen kanssa etelänmatkalla, koska näyttää siltä ettemme saisi ketään sukulaista tai tuttavaa matkalle mukaan. Pojat olisivat tuolloin 6v1kk ja 4v11kk, ja melko vilkkaita kun sille päälle sattuvat.

ONKO kenelläkään kokemuksia, miten matka onnistuisi yksin lasten kanssa? Tämä olisi viimeinen reissu jonka voin tehdä isompien kanssa ennen vauvan syntymää, siksikin tekisi kovasti mieli reissuun.. Vaikka voihan kesällä käydä pienempiä matkoja kotimaassakin.

Ehtona matkalle olisi suora lento paikkakunnaltamme sekä hyvä perhehotelli läheltä palveluita.

Olenko ihan hullu.. uskaltaisitteko lähteä?

RTiina

Vierailija
18/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minäkin toivon, että päiväunet säilyisivät esikoisella vielä ainakin vuoden. Olisihan se luksusta, jos saisi esikoisen ja vauvan nukkumaan samaan aikaan. Olisi päivässä yksi hetki ihan itselle. En kyllä jaksa uskoa, että meidän poika vielä kokonaan unistaan luopuisi, jos kerran tässä vaiheessa vielä jaksaa kolmekin tuntia nukkua. Toista on se, miten hänet saa unilleen, sillä usein poika ei vain malttaisi mennä unilleen.

Pahoinvoinnista kyseli Pumpuli. Mulla ei ole varsinaista pahoinvointia (ainakaan siinä mittakaavassa kuin alkuraskaudessa), mutta kuvottava olo yllättää usein iltaisin. Ja aamulla on tosi huono olo, jos aamiainen jostain syystä viivästyy. Lisäksi tietyt ruoka-aineet (mm. broileri) on todellisia inhokkeja vieläkin. Ei mulla esikoisesta tällaista ollut.

Vierailija
19/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumpuli: Meillä on volkkarin 7-paikkainen pikkubussi. Mies haaveilee sen vaihtamista nyt uudenpaan vakkei nykyinenkään ole kovin monta vuotta vanha. Siinä on loistavat tilat ja mukava varustetaso. Sitä on hyvä ajaa naisenkin ja saan se aika helpolla myös taskuparkkiin vaikka onkin jo isohko auto. Korkeutta sillä on kuitenkin sen verran,että kaikkiin parkkihalleihin sillä ei ole asiaa. Me harkitsimme ensin Chevyn tai Craislerin ostoa, mutta niissä tilat ovat näin suurelle porukalle aivan liian ahtaat, varsinkin kun matkaamme useamman kerran vuodessa Lappiin sen yli tuhat km yhteen suuntaan vaunut ja muut vehkeet mukana. Nyt tavaratilaan menee tuplavaunut sellaisenaan, ei tarvitse laittaa kasaan.

Opemamma

Vierailija
20/29 |
20.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus nukkuu vielä päiväunia ja isommat ovat ulkona niin rustailen muutaman rivin.

Pumpulille autoista vaikka en opemamma olekaan mutta tota perhettä on saman verran. Meillä oli vielä tammikuussa Gryslerin voyager rek.7 muuten ihan hyvä auto mutta bensasyöppö ja varaosat aikas tyyriitä. Varustetasoltaan ihan kiva automaatti mikä oli mun mieöeen. Oli kiva ajella isolla autolla. Tavaratila on aikas pieni mutta riitti meille kun harvoin vaunuja tarvittiin mukaan ja meijän tuplat menee kasaan niin että mahtuivat hyvin takaronkkiin. muuta sinne ei sitten mahtunutkaan.

Tammikuun lopussa vaihdettiin Mersun vitoon kun toi voyager olis jäänyt pieneksi. Nyt Mersu on ollut kyllä luksus koko luokkaa voyageriin verrattuna. Vaunut mahtuu kokonaisena. Myöskin tuplat ja jää paljon tilaa tavaroilla. Taitaa mahtua molemmatkin rattaat yhtäaikaa en ole kokeillut. Istumapaikat 9 hengelle. 3 edessä, 3 selkämenosuuntaa pikkuinen pöytä välissä ja 3 naamamenosuuntaan. Dieselillä kulkee ja halvempi ajaa mitä voyager.

Pumpuliko se oli joka myös kyseli K-HKS:ssä synnyttäviä. Mä asun nykyään ihan hämeenlinnassa mutta lapsuuteni asuin tossa vieressä parolassa.

Oma olo on ollut ihan hyvä. Mitä nyt pari yötä kuopus valvotellut kun on hirveessä yskässä. Väsyttää ihan kiitettävästi täytyy mennä illalla ajoissa vaan nukkumaan niin eiköhän se siitä.

Nyt heräs kuopus. Laitan välipalan niin lähdetään ulos isompien seuraksi.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masukirppu 18+4