Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Litalgin-lääkkeestä kokemuksia?

Vierailija
03.03.2017 |

Mihin vaivaan määrätty ja onko apua? Entäs sivuvaikutuksia?
Minulle määrättiin sappivaivoihin ja toivon, että ne auttaa seuraavan kohtauksen tullessa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektion jälkeen tehokkain kipulääke, paljon parempi kuin ne morfiinijohdannaiset, joita ensin tarjottiin.

Vierailija
22/36 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Litalgin/Somac 40mg kirjoitti:

Todella hyvä ja tehokas lääke!

Nimenomaan lähinnä sappivaivoihin määrätään, mutta myös auttanut muihinkin "vatsanpuruihin" hyvin.

Ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin

esim. Somac 40mg, joka kuulemma aiheuttaa polyyppeja vatsaan, ja niistä voi kehittyä syöpä. :/

Ainoa miinus on _ihan JÄRKYTTÄVÄ_

maku, ja kun se on pakko pureskella...! >_<

mitä hemmettiä ei litalginia pureskella?

Minulle siis erikoislääkäri nimenomaan painotti että pitää pureskella, niin auttaa paljon nopeammin ja tehokkaammin, eli kyllä, tätä käsketään myöskin pureskella ! ! ! Tiedoksenne vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain tota synnytyksessä! Vaikea sanoa auttoiko vai ei, supistuskivut oli ihan hirveät joka tapauksessa.

Vierailija
24/36 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Vanha ketju,mutta kommentoin silti.

Litalgin on kielletty esim.Ruotsissa kokonaan suurten haittavaikutusten vuoksi.Eikä sitä saisi käyttää viikkoa pidempään.Meillä lääkärit määrää joka vaivaan,vaikka se ei edes auta kaikkia!!

Vierailija
25/36 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläissään. Mielummin jos sais oxycontia litalgiinin tilalta nii avot. Mutta kyll se on hyvä lääke. Nyt lepiä otan tässä sairaalassa ja otin 35minsaa sitten litalgiinin alkaa jo helpottaa :)

Vierailija
26/36 |
10.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha on tämä ketju, kommentoin silti. Litalgin peräpuikkojen myynti lopetettu viime vuonna Suomessa. Tilalle ei ole tullut mitään vastaavaa nopeasti vaikuttavaa. Tabletti tosi hidas... Pitää kokeilla tuota pureskelua, jos auttaisi paremin, kiitos vinkistä. Yli 10 v sitten sapirakko+kivet leikattu, mutta silti ajoittain vaivaa. Viimeksi pohdittu syyksi niukkaenergistä dieettiä ja liian nopeaa painonlaskua ja laajakirjoista antibioottia sekä stressiä. Toivottavasti tämä vaiva alkaa helpottaa.

Vierailija
27/36 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä vielä heitä jotka vastailleet ap:lle aiemmin? Onko Litalginin käytössä tullut muutoksia?

Vierailija
28/36 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ei auttanut ainakaan sappivaivoihin.

Vierailija
29/36 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta ainakaan vatsakramppehin ja vatsakipuun vaikeassa IBS'ssä eli ärtyvän suolen oireyhtymässä. Jos jotakin on auttanut, niin pitääkö syödä kuinka usein päivässä ja kuinka pitkään,?

Vierailija
30/36 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sappikivi kipuihin määrätty ja ei toimi. tai en tiedä toimiiko koska vaikuttaa niin hitaasti että en koskaa tiiä että meneekö kipu pois itestää vai litalginin avulla. viimeks kun oli kipukohtaus niin otin litalginin, kärsin kolmisen tuntia ja sit lähin päivystykseen koska kipu vaan pysyi. päivystyksessä ne tunki mulle heti ekana taas litalginia ja meinas itku päästä ku ei se vaa auta... eikä auttanu... seuraavaks laittoivat litalginia tippana mut ei sekää poistanu kipua kokonaa. autto ehkä vähän sillai etten enää pyöriny ympyrää kipujen takia. lopuks laittoivat tippana jotain vahvaa kipulääkettä joka lopulta lievensi kivun tosi pieneks mut se oliki nii vahvaa että mulla oli pää sekasi vähä aikaa.... mut joo litalgin on mulla ainaki ihan peestä. viimeks tosin sain ohjeen että voin ottaa litalginin ja 1000mg panadolin samaa aikaa ku kipu alkaa ni saattaa viiä kivun pois. en oo viel testannu,

onkohan syy sittenkään sapessa jos noin valtavat kivut on? mun äidille syötettiin vuosia litalginia sappivaivoihin ja pidettiin vähän höpönä kun ei muka auta. samoin oli muitakin sairauksia: verenpainetta ja sydämen tykytyksiä. 30vuotta kärsi aina vain pahenevista oireista ja säryistä kunnes sukututkimuksen yhteydessä sai isänsä ja mummonsa lääkäripapereita käteen. paljastu et meillä on suvussa munuaisrakkulatauti joka tuhoaa munuaiset. äidillä ei ole siis ikinä ollutkaan sappivaivoja vaan munuaiset on tuhoutuneet vääristä lääkkeistä ja sairauden seurauksena. korkea verenpaine ja sydänvaivat johtuvat myös tuosta munuaissairaudesta. ja itseasiassa hänellä on diapeteskin joka huomattiin vasta sokerirasituksessa. mitään poikkeavaa ei ollut koskaan perus sokerimittauksissa.

Kyllä ihan sappikivet on ultrassa löydetty ja olen ne ite siitä monitorista nähny. Isoja on. Sappikivikohtaukset on monilla tosi kivuliaita. Monet kuvailee niitä kamalemmiksi kuin synnytys. Tiedostan myös sen sappirakon olinpaikan aina kipujen yhteydessä kun siihen pistää. Muuten on sellanen vannemainen tunne ylävatsassa joka on se hirvein asia kun mikään asento ei auta että ois hyvä olla. Makaaminen hiukan oikeella kyljellä toinen jalka koukussa auttaa hiukan mut ei lievennä kokonaan pois. Munuaisissa ei oo todettu mitään vikaa.

Oletko leikkausjononossa?

Vierailija
31/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa. 

Vierailija
32/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sappikohtauksiin ja auttaa hyvin. Ei ole ollut sivuvaikutuksia. Onneksi kohtauksia tulee harvoin. Harmi kun vedetään pois markkinoilta. Minulla oli hyvä lääke kun tällä hetkellä sappikiveä ei voi leikata. 

Vierailija
33/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään ei auttanut ainakaan sappivaivoihin.

MINULLA ON AUTTANUT. 

Vierailija
34/36 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla sappikohtauksiin ja auttaa hyvin. Ei ole ollut sivuvaikutuksia. Onneksi kohtauksia tulee harvoin. Harmi kun vedetään pois markkinoilta. Minulla oli hyvä lääke kun tällä hetkellä sappikiveä ei voi leikata. 

Juuri näin. Osa on käyttänyt sitä gynekologisiin vaivoihin minimin eli pahat krampit vaikka kerran kuussa. Joillakin joku muu vaiva. Kipulääke yleensä itsessään ei poista kramppeja (mikä se nyt olisikaan), vaan pitää olla ne rentouttavat ainesosat vatsalle jotka toimivat nopeasti & tehokkaasti kramppiin ja kivunpoisto. Ja lisäksi oma rentous tai asennot. Oikea diagnoosi on voinut tulla vuosikymmenten jälkeen vasta ja joku uusi hormonivalmiste. Tilanne on kauhea monella tai kiduttuva, jos mitään yhtä tehokasta ei ole tarjolla. Miksi haitattomampi lääke ei ole koostettu tehtaalla, missä ne haitattomammat raaka-aineet olisi saatavilla, jos pahin ainesosa jäisi pois. Leikkauksia ei tosiaan kaikki saa ja niissäkin voi olla komplikaatiot tai jokin uusi vaiva. Joten toivotaan keskustelua aiheesta, ettei kukaan jäisi täysin yksin ja on yksin asuvia. Kipushokki on vakava asia, siihen voi kai kuollakin tai tajunta ei pysy. 

Vierailija
35/36 |
15.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisiin vatsakipuihin on määrätty. Itselläni auttoi sektion jälkeiseen kipuun paremmin kuin ensin tarjotut opiaattipohjaiset, joista tuli vain höntti olo, mutta kipuun eivät vaikuttaneet.

Vierailija
36/36 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta saa ilman reseptiä saman tyyppistä lääkettä ja auttaa kuten Litalgin. On halpaa. Haen sieltä.