Mitä hyvää ruokaa tekisin halvalla?
Mielellään 2,50€ annos, voi olla 5€ jos riittää kahdeksi päiväksi (kahteen päivälliseen yhdelle). Olen kaikkiruokainen, mutta tänään ei salaattia eikä keittoja.
Kommentit (31)
Tähän aikaan vuodesta on halpaa juurekset ja rasvainen possunliha. Sisältää kaikki ravinteet mitä tarvitsee ja energiaa vähällä määrällä.
Jotakin energiapitoista: riisiä, makaronia. Kastike ja pääraaka-aine.
Vierailija kirjoitti:
Laatikkoruoka.
Tomaatti-tonnikalakastike hyvillä mausteilla pastan kanssa? Sipulia, tomaattimurskaa ja tonnikalaa.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoakin pitäisi olla, ei pelkkiä kaloreita. Riisiä ja makaronia ei kannata syödä.
Mä just tein valkosipuliperuna-savupalvikinkkusuikalelaatikkoa. Mukaan joukkoon parsaa ja kermaa. Munamaitokin käy. Ripaus juustoraastetta päälle. Huomenna lämmitettynä varmaan vielä maukkaampaa.
Kaalilaatikkoa. Voin käyttää sikanautajauhelihaa tai soijarouhetta, ihan kumpaa vain.
Vierailija kirjoitti:
Mä just tein valkosipuliperuna-savupalvikinkkusuikalelaatikkoa. Mukaan joukkoon parsaa ja kermaa. Munamaitokin käy. Ripaus juustoraastetta päälle. Huomenna lämmitettynä varmaan vielä maukkaampaa.
Oi kun kuulostaa hyvältä:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi kun kuulostaa hyvältä:)
Ja oli hyvää ja helppoa! :P Ja tuoksui ja maistui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ravintoakin pitäisi olla, ei pelkkiä kaloreita. Riisiä ja makaronia ei kannata syödä.
Noo, kuuleppa sie. Lissäät kuules siihen oikein rapsakan salaatin kylkiäiseks ni jo on sinulla siinä oikein ravitseva ja maukas ateria.
Vuokaan lohkoina perunaa, porkkanoita ja sipulia, päälle marinoimattomat kanankoivet sitruunamehulla, suolalla ja pippurilla (ehkä timjamilla) maustettuna. Uuniin 180 c 1,5-2h (vähemmän jos menevät huoneenlämpöisinä, itse laitan laiskana kylmään uuniin heti). Tai tomaatikeittoa juustoleipien kanssa. Tai sipulipiirakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo, kuuleppa sie. Lissäät kuules siihen oikein rapsakan salaatin kylkiäiseks ni jo on sinulla siinä oikein ravitseva ja maukas ateria.
No kuuleppa sie ite. Siitä salaatista niitä ravinteita ei kaikkia saa.
Kaalilaatikko, hyvää myös gruusialaisena kasvisversiona (kannattaa googlettaa, äärettömän hyvää)!
Joku perunasipulisuikalevuoka. Esim. tonnikalaversio on edullinen.
Keitetyt perunat ja nakkistroganov tai kananmunakastike (tai mikä vaan helppo kastike).
Riisiä ja punalappusia broilerin fileitä timjamimarinadissa. Lisukkeena kesoa ja bataattilaatikkoa.
Uuniriisipuuro punaiseen maitoon tehtynä mehukeiton kanssa, muutama ruisleipäpala sen kanssa vie nälän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuuleppa sie ite. Siitä salaatista niitä ravinteita ei kaikkia saa.
No mitä sä nyt haluat sitte tunkee sinne sekaan?
Uunibroileria ja riisiä. Italianpataa.
Monet halvat lihat on muuten erittäin maukkaita, kuten kanankoivet tai kasler ylikypsänä, vaativat vaan aikaa. Olisiko kalastajia? Haukea aivan superärsyttävää yrittää ruotia, mutta kun jauhaa pihveiksi/pulliksi niin onkin herkkua. Kyllä n2,5 eur annos saa jo vaikka mitä, kun tekee itse.
Itse tein just juuresmuusia suolapossun kera:
6 perunaa
1 lanttu
4 porkkanaa
pieni paketti possun suikaleita
vettä
karkeaa suolaa
Possu edeltävänä iltana suolaan. Seuraavana päivänä suola huuhtastaan pois ja possu keitetään kypsäksi. Juurekset kuoritaan, keitetään ja muussataan. Hiukan possun keitinlientä muusin sekaan, tarjotaan yhdessä keitettyjen suikaleiden kera.
Herkullista perinneruokaa saaristosta!