Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä autoista mitään ja pitäisi sellainen ostaa, saisiko neuvoja?

Vierailija
03.03.2017 |

Ei ole rahaa ostaa mitään uutta autoa. Budjetti on maks 4500e. Mietin tässä, että onko siinä oikeastaan mitään eroa ostanko 2000 euron vai 4000 euron auton? Onko tuossa hintaluokassa mitään eroja?
Entä kannattaako etsiä mahd. vähän ajettu vai sitten taas enemmän ajettu, johon on jo tehty enemmän remontteja?

Auton pitäisi olla farmari, maks. 14 vuotta vanha ja ajettu mielellään alle 200 000. Olen katsellut peugeotin malleja 307 ja 407. Niitä sais jo tuolla mun budjetilla.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ostaisi vanhaa Peugeotia, omien ja tuttujen kokemusten mukaan en suosittelisi. 

Nopealla katsauksella voisin itse tutustua lähemmin:

https://www.nettiauto.com/ford/focus/8646211

https://www.nettiauto.com/renault/megane/8574074

https://www.nettiauto.com/kia/ceed/8646087 (oma suosikki)

https://www.nettiauto.com/renault/megane/8627717

2000€ autoissa on todennäköisesti tulossa remontteja, pikkuautoja saa tuohon hintaan hyvin huollettuina (vanhoja tosin). Kannattaa etsiä kohtuullisesti ajettu, mutta esimerkiksi jakopään remontti on hyvä olla tehtynä jos autolla on jo ikää. Löytyisikö sinulta vaikka ystäväpiiristä joku kaveri (tai kaverin puoliso) joka tietäisi autoista ja pääsisi mukaasi koeajolle ja kaupoille? Tietämättömiä usein kusetetaan huolella :/ Kannattaa myös katsoa samanlaisten autojen hintahaarukka, niin tietää missä mennään. 

Vierailija
2/8 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei peugeutia, siin on paljon tyyppivikoja. Tutustu tarkoin huoltokirjaan ja tehtyihin/suositeltuihin huoltoihin/remontteihin. Auton käyttötarkoitus taitaa ratkaista eniten: ajatko pitkiä matkoja/lyhyttä kaupunki/maaseutuajoa.

En ostaisi aitomaattivaihteista. Enkä dieseliä.

En ostaisi yksityiseltä. Autokaupalta voi kinuta jotain kaupanpäällisiäkin. Varsinkin käteiskaupassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille. Ajattelin että saan vastaukseksi vain nälvimistä siitä miten tällä budjetilla on ihan sama mihin rahansa laittaa. 

Päivittäistä ajoa tulisi noin 100 km, joten auton pitäisi tietysti olla sillä tavalla luotettava ettei tarvitse joka päivä pelätä että se jättää tien päälle. 

Renaulteista olen kuullut pelkkää huonoa, uskaltaako sellaista kuitenkin katsoa? Miksi ei automaattia? Onko niissä useimmin vikaa kuin manuaalivaihteisissa?

Vierailija
4/8 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut? Jos tarviit vaikka mun miehen lainaan mukaan katsoon käytettyjä autoja. :-D

Vierailija
5/8 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokaupalta voi myös saada takuuta vaihtoautoihin, ei tosin kaikkialta. 

Tuossa hintaluokassa oli eniten Renaultin farmareita, kannattaa tutustua kuitenkin. Linkitetyistä luottaisin eniten Kiaan ja Fordiin kuitenkin.

Automaattivaihteistossa esiintyy vaihdelaatikkovikoja, mitä manuaaleissa ei ole. Manuaalivaihteinen on niin sanotusti "varmempi" toiminnaltaan. On usein myös edullisempi.

Vierailija
6/8 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokauppaan kannattaa raahata mukaan mies. Se potkii renkaita ja kertoo mikä on hyvä.

Vierailija
7/8 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista myös ajoneuvovero tai siis se mikä tulee trafilta vuosittain. Jos on isot päästöt on iso vero.

Vierailija
8/8 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VW passat olisi hyvä farkku. Meillä on ollut nyt niitä jo muutama ja vanhimmassa on tällähetkellä ajettu 460k, ilman sen suurempia korjauksia, mutta aina huollettu aikanaan. Niin ja ei ole ikinä jättänyt tielle.

Tullut taloon muutaman vuoden vanhana ja alle 100k ajettuna -01. Uudempi(-07) oli sitten melkoinen murheenkryyni.

Ostaisin siis vanhanmallisen ja hyvin huolletun yksilön, kilometrien vähyys ei kerro koko totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi