Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainan omarahoitusosuus...

Haaveilija
03.03.2017 |

Olen jo pitkään haaveillut ensimmäisestä sijoitusasunnostani, mutta omarahoitusosuus tulee niin hitaasti kasaan... 250e/kk, niin menisi vielä pari vuotta ennen kuin olisi 10 000 kasassa. Silloin voisin saada EHKÄ lainaa 90 000... Minulla on vakituinen työ, ja tuloni ovat 2400€/kk, ja pankki sanoi että tulojen puolesta lainan voisi myöntää, mutta omarahoitusosuus uupuu vielä.

Tarkoitus olisi ottaa asuntoon heti vuokralainen, ja sillä kattaa lainanhoitokulut ja yhtiövastikkeen.

Asun tällä hetkellä kalliissa vuokra-asunnossa, joten 250€/kk on aika maksimi mitä voin säästää kuukausittain. Vanhempani eivät halua lähteä takaajaksi, enkä keltään muulta kehtaa edes kysyä. Haluan hoitaa oman lainani itse. Minulla kävikin todella kummallinen ajatus mielessä, ja haluaisinkin tietää onko kukaan koskaan kokeillut tällaista... Entä jos nostaisin luottokortiltani 5000€ omarahoitusosuudeksi? Maksaisin sitten vain alkuun vähän enemmän, sillä luottokorttilasku tulisi siihen lainan päälle. Kalliiksi se tulisi, mutta niin tulee kalliiksi sekin että olen vain vuokralla ja rahat valuvat taivaan tuuliin.

Vain asialliset vastaukset kiitos, en jaksa alkaa tappelemaan kenenkään kanssa. :)

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin viime kesänä sadantonnin yksiön kokonaan lainarahalla ja se vuokra ei kuule lähellekään riitä lainanlyhennykseen, yhtiövastikkeeseen ja veroihin, vaan joudun laittamaan 200 muista tuloistani siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme