Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 28, valmistun vuoden päästä opettajaksi. Sukulaiset ja tutut odottaa minun tekevän heti sen jälkeen lapsia yms.

Vierailija
02.03.2017 |

Mikä on mun mielestä tosi absurdia. Itse ajattelin lähinnä tehdä niska limassa töitä, jos sellaisia vaan saan ja käyttää rahat matkusteluun. Opiskeluaikana oon ollu niin hiton köyhä, ettei ole ollut varaa käydä missään. Nyt mulla on se hetki kun haluan nähdä maailmaa ja elää itselleni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tule pettymyksiä. Sijaisuuksiin tulee pelkästään satoja hakemuksia. Helsingin kaupunki haki 700~ opettajaa vakituisiin virkoihin, hakemuksia 25~.

Vierailija
2/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku paikan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu pk-seudulla ja olen tähän mennessä tehnyt jonkin verran sijaisuuksia pienissä maalaiskunnissa. En odota saavani virkaa, mutta eiköhän jostain noista sijaisuuksia ole tarjolla :)

Ap

Vierailija
4/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä sukulaisista, vaan tee miten haluat. Eikö ole kiva ärsyttää muita rikkomalla heidän käsityksiään siitä, miten ihminen yleensä toimii? Minä ainakin nautin siitä, kun en noudata tuttuja kaavoja, ja muuta sitä joskus hämmästelevät. Itse olen valmistuin yhdeksän vuotta sitten ja olen lapseton, vaikka parisuhde on ollut noin vuosikymmenen ajan.

Vierailija
5/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mitä sukulaiset ja tuttavat odottavat? Vai ajattelitko elää heidän elämäänsä?

Vierailija
6/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valmistut vasta tuon ikäisenä?

Vierailija
7/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele sukulaisia, niillä on kieroutunut maailmankuva.

Vierailija
8/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen? Mielipiteeni riippuu siitä.

Vierailija
9/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa he tulevat sua siittämään, joten antaa heidän äimistellä, kun et aiokaan lisääntyä.

Vierailija
10/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 27-vuotias kolmannen vuoden opiskelija, jolla toiset kolme vuotta opintoja vielä edessä. Ajatella!

Vierailija
11/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

?

12/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks multa ei kukaan odota lisääntymistä.

Vierailija
13/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä valmistuin 35-vuotiaana ja olin meidän vuosikurssin opiskelijoista vasta yhdeksänneksi vanhin. Vanhin oli valmistuessaan 52-vuotias.

Vierailija
14/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu pk-seudulla ja olen tähän mennessä tehnyt jonkin verran sijaisuuksia pienissä maalaiskunnissa. En odota saavani virkaa, mutta eiköhän jostain noista sijaisuuksia ole tarjolla :)

Ap

Ikäluokat pienenee joka vuosi n. parilla tuhannella lapsella. Sitä myöten kouluja lakkautetaan ja yhdistellään. Taitaa olla muutaman vuoden päästä virat ja sijaisuudet kortilla opettajilla.

Tuohon lasten tekoon en ota kantaa. Mutta onhan sillä omat vaikutuksensa edellä esitettyyn. 

Vierailija
15/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Jos ap on mies, hänellä on todella kummallisia sukulaisia, jos nainen, sukulaisten utelu on yhteiskunnallisesti hyväksyttävämpää ja jopa odotettavaa. Niin erilaiset odotukset ihmisillä on eri sukupuolille nykyäänkin.

Vierailija
16/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta nyt elät ainakin muutaman vuoden vapaata elämää matkustellen ym. Lapsia kyllä ehtii hankkia

+30 jos siihen tuntee tarvetta, ja siitä rauhallisesta kotielämästäkin osaa nauttia sitten ihan eri tavalla kun ei tarvitse jossitella. Esimerkiksi juuri matkustelun luonne muuttuu aika tavalla lasten jälkeen, joten nyt kannattaa reissata jos siitä tykkää.

Lisäksi mun mielestä (itsekin opettajana) ekat vuodet opena ovat aikamoisen haasteellisia, joten  paljon helpommalla pääsee, jos ei ole pieniä lapsia siinä samalla hoidettavana.

Vierailija
17/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas ap taas tosi uniikki tapaus. "Olen raatanu tosi kovasti kämäsen opemaisteritutkinnon eteen ja nyt haluun vähän eksotiikka, seikkailua ja matkustelua...noin 10 vuodeksi...ja aion käyttää kaikki rahani siihen."

Seuraava merkkipaalu onkin sitten lapsen siittäjän etsiminen paniikissa kun mittarissa on 40 vee ja biologinen kello tikittää.

Vierailija
18/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Jos ap on mies, hänellä on todella kummallisia sukulaisia, jos nainen, sukulaisten utelu on yhteiskunnallisesti hyväksyttävämpää ja jopa odotettavaa. Niin erilaiset odotukset ihmisillä on eri sukupuolille nykyäänkin.

Lapseton ja parisuhteeton mies on oletusarvoisesti aina homo. Tai muuten vain joku luonnonoikku.

Vierailija
19/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 28 ja kahden lapsen äiti niin ja kouluja käyty kahden ammatin verran :) mut kukin tyylillään. Se on sun elämä eli tee niinku ite parhaaks näät.

Vierailija
20/22 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 27 ja valmistun itsekin vuoden päästä luokanopettajaksi, erityisopeksi ja erityisluokanopeksi sekä vieraiden kielten opettajaksi. Yksi ammattitutkinto ja lukio tietty takana. Yksi lapsi. Oon matkustellu ympäriinsä teinistä asti ja ollu ihan jees elintaso.

Ku minä valmistun, haluan viran, rahaa,oman yrityksen ja ison talon sekä 4 lasta lisää. Ai niin ja ehkä naimisiinki, mutta se on toissijaista.

Siinä mun plääni seuraavalle noin 7-8 vuodelle.

Oon tyytyväinen.