Miten huolehdit ulkonäöstäsi?
Olen nuori aikuinen, joka teini-iän lopussa masentui, ja nyt mielenterveyden parannuttua koen, etten enää osaa huolehtia ulkonäöstäni samalla tavalla kuin ennen.
Mitkä ovat olennaisimpia tekoja ulkonäöstä huolehtimiseen? Hampaidenpesu kaksi kertaa päivässä on tietenkin niin perushygieniaa kuin ulkonäköön vaikuttamistakin, mutta mitä muuta pitäisi tehdä ja kuinka usein? Miten te muut huolehditte ulkonäöstänne?
Kommentit (22)
Kiitos vielä kaikille kommenteista!
Olen ennen osannut monet mainitsemistanne asioista automaattisesti, mutta tässä tuli hyvin muistutusta niiden tärkeydestä edelleen, ja kuten yksi mainitsi että vaikka yksi rutiini päälle kerrallaan ja seuraavaa kehiin kun edellinen on hallussa. Olen aiemmin ollut jopa aikamoinen meikkitaituri joka aidosti tykkäsi meikata vaikka joka päivä huvikseenkin, mutta nyt täytyy aloitella alusta.
Suurin ongelmani on ollut se, että olen viimeiset 2v ollut vähävarainen kun jouduin hyvin pitkälti elättämään mieheni kunnes hän sai asiansa kuntoon. Nyt rahatilanteemme on siis parempi, ja mietin että voisin ensiksi ottaa sen kampaajalla käynnin taas tavaksi vaikka olisikin esim. 2x vuodessa malliin leikkaus? Muita tärkeimpiä (siis niiden perus hygienia-asioiden lisäksi) taitaa olla se liikunta ja ruokavalio ja niiden jälkeen sitten ne rutiininomaiset päivittäiset/viikottaiset toimet jne?
Tässä tilanteessani saattaa olla kyse siitä, että ylianalysoin ihan normaaleja perusjuttuja, mutta arvostan vastauksianne koska saan niistä toista perspektiiviä omaan tilanteeseeni ja noita neuvoja muutenkin. :)
T.AP
Pesen hiukset parin päivän välein. Peseydyn ja harjaan hampaat joka päivä. Käytän mukavia vaatteita. Meikkaan vain erityisiin tilaisuuksiin (häät, hautajaiset yms.) koska näytän hyvältä ilmankin. Pientä liikuntaa joka päivä (koira pitää tästä huolen).