Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokran ja laskujen jälkeen käteen jää 300€, minkä summan säästäisit tuosta?

Vierailija
02.03.2017 |

Asun yksin, vakuutus ym. laskut maksettu jo tältä vuodelta.
Ajattelin kokeilla, saisinko 150€-200€ säästöön tässä kuussa ihan vaan kiristämällä vyötä entisestään.
Suurin osa rahasta kului aiemmin ruokaan mutta olen nyt tehnyt ruokalistan ja syön kaappeja tyhjäksi.
Olisiko 200€ ihan mahdoton tavoite, ja jatkossa ehkä enemmänkin, kun käteen tulee jäämään yli 400€?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni menee ruokaan 75e kk N 55v

Vierailija
22/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa, ja 200 euron ruokabudjetin ottaisin sellaisena haasteena, että yrittäisin vähintään muutaman kympin saada siitäkin aina säästöön. En lähtisi kuitenkaan kitkuttelemaan ruoan kanssa sen enempää, enemmän panostaisin siihen, että ostaisin tarjouksista ja tilaisuuden tullen isompia eriä pakastimeen jne, jolloin ruokamenoja saa tasattua pitemmällä aikavälillä, vaikka aluksi ne nousisivatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut=asumiskulut(vuokra, sähkö, vesi), vakuutukset, puhelin, netti. Mitä muuta te laskette laskuihin? Te jotka kummastelette mitä on mystiset laskut!

Vierailija
24/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni menee ruokaan 75e kk N 55v

Helppoohan se on, jos muut tarjoo.

Vierailija
25/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko joku 140 e hyvä summa säästöön? Vuodessa se olisi 1680 e. Säästätkö pahan päivän varalle vai johonkin reissuun? Tai asuntoon?

Vierailija
26/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskut=asumiskulut(vuokra, sähkö, vesi), vakuutukset, puhelin, netti. Mitä muuta te laskette laskuihin? Te jotka kummastelette mitä on mystiset laskut!

No, vaikka auton verot.

Vierailija
27/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää 463 euroa kuukausittaisten laskujen jälkeen. Laitan 163 euroa säästöön, josta maksan sähkölaskun, vakuutukset, auton käyttökulut, + muut ostokset. Säästöön jää ehkä laskujen jälkeen jotain pahanpäivän varalle.

300 euroa jää ruokaan ja juomiin, shampoot yms.

Olen ansiosidonnaisella ja maksan veroa 25%. Hyvä Sipilä.

Naurettavaa. Sun "laskut" voi olla vaikka 2000 euroa. Laskujen jälkeen jäävän summan mainitseminen ei kerro helvettiäkään siitä, paljonko sulla on tuloja ja onko ennakonpidätys paljon vai vähän jos se on 25%. 

Mutta shkölasku ja vakuutukset maksetaan 4 kertaa vuodessa, eli ne pitää huomioida joka kuukausi, niin että säästää etukäteen. Ei ole kivaa jos on 400 eurolla laskuja ja jää 50 rukaan.

Vierailija
28/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jää 300€ sen jälkeen kun olen maksanut asunnon, matkakortin, vakuutukset ja pakolliset laskut (sähkö, vesi).

Laitan tuosta summasta säästöön joka kuukausi 20-100€ riippuen hieman noh kaikesta. Jos ostan uusia vaatteita 50€ laitan ehkä säästöön vain sen 20€. Viime kuussa jouduin ottamaan säästöstä rahaa koiran eläinlääkärikuluihin, enkä laita tilalle mitään tässä kuussa, kun nyt menee kaikki minä tulee.

Säästää helposti kun tekee itse eikä syö lihaa, niin helposti saa ruoat ja pakolliset hammastahna/saippua yms yhdelle ihmiselle 200€/kk. Tuolla summalla saa hyvää terveellistä ruokaa ja on vielä hyvää eikä mitään pelkkää makaroonia.

Vierailija
29/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle jää 300€ sen jälkeen kun olen maksanut asunnon, matkakortin, vakuutukset ja pakolliset laskut (sähkö, vesi).

Laitan tuosta summasta säästöön joka kuukausi 20-100€ riippuen hieman noh kaikesta. Jos ostan uusia vaatteita 50€ laitan ehkä säästöön vain sen 20€. Viime kuussa jouduin ottamaan säästöstä rahaa koiran eläinlääkärikuluihin, enkä laita tilalle mitään tässä kuussa, kun nyt menee kaikki minä tulee.

Säästää helposti kun tekee itse eikä syö lihaa, niin helposti saa ruoat ja pakolliset hammastahna/saippua yms yhdelle ihmiselle 200€/kk. Tuolla summalla saa hyvää terveellistä ruokaa ja on vielä hyvää eikä mitään pelkkää makaroonia.

Kyllä tuolla hinnalla lihaakin saa, varsinkin jos kuukaudessa sattuu olemaan sopivia tarjouksia.

Vierailija
30/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuja saa helposti satasella kuukauden ruoat. Jos vielä parikymppiä jättää heräteostoihin, niin kyllä tuosta helposti 150+ jää säästöön.

Jos jauheliha maksaa 5 euroa kilolta, ja sitä syö 500 grammaa päivässä, niin 30 päivässä se tekee 75 euroa. 25 euroa jäisi muuhun ruokaan kuukaudessa. Missäköhän vaihtoehtotodellisuudessa "Yksinasuja saa helposti satasella kuukauden ruoat"?

Minä syön ainakin 400g 2-3 päivää. Ja tuo 400g lidlistä kotimaista lihaa 1,87€ paketti. Eli kk 28€ ja risat.

Ruokamenot yritän tiivistää 20€/vk eli 80€/kk + siihen 20€, jos nyt vaikka eksyy herkkuja syömään.

Oma budjettini:

Vuokra+vesi+sähkö+vakuutus+puhelinlasku=478€/kk

Ruokaan 100€/kk

Elämän pieniin suuriin menoihin(kirjat, vaatteet ym) 100€/kk, josta sitten aina ylimenevä osuus menee seuraavalle kuukaudelle. Eli jos käyttää vain 40€ yhtenä kk, niin seuraavalla voi käyttää 160€ jne.jne. Tästäkin saattaa kertyä säästöä, jolla sitten voi hemmotella itseään.

Ei autoa.

Pyrkimys säästää itselleen hyvä pahanpäivänvaralle tili. :)

Vierailija
31/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teille voi jäädä noin vähän käteen asumiskulujen ja pakollisten laskujen jälkeen?!

Ei voi elämä olla kovinkaan hohdakasta tai mukavaa kun tietää olevan pers auki aina. Itselle jää käteen vajaat 1600 euroa kuukaudessa ja elän normaali elämää.

Vierailija
32/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästäisin 300 euroa.

Hanavesi riittää ravinnoksi?

Vierailija
33/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. auton käyttömaksut, lasten hoitokulut, jätemaksut, lämmitys, lehtitilaukset, moni laskee osamaksutkin laskuihin... Lisäksi puhelinlasku + netti voi jollakin olla 10e, toisella satasen, samoin sähkö ja vesi, vuokran vaihtelusta puhumattakaan. Siksi on hölmöä säästämisestä puhuttaessa "piilottaa" ko tiedot, kun niiden "laskujen" sisällä yleensä piilee suurimmat säästömahdollisuudet. Esim. on pöljää alkaa säästää ruoasta kymppejä, jos asuu tarpeettoman kalliissa asunnossa ja maksaa auton osa-maksuja 500e/kk. KYLLÄ, sellaisiakin on tullut paljon vastaan!!

Vierailija
34/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Minä syön ainakin 400g 2-3 päivää.

(Jauhe)liha 400 g jaettuna 3 päivän kahdelle aterialle on noin 67 g. Epäilen, että valehtelet.

Vierailija
35/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten teille voi jäädä noin vähän käteen asumiskulujen ja pakollisten laskujen jälkeen?!

Ei voi elämä olla kovinkaan hohdakasta tai mukavaa kun tietää olevan pers auki aina. Itselle jää käteen vajaat 1600 euroa kuukaudessa ja elän normaali elämää.

Niin. Kun se työmarkkinatukeni on jotain 480 4 viikolta. Et siitä pitää kaikki maksaa.

Vierailija
36/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Jauhe)liha 400 g jaettuna 3 päivän kahdelle aterialle on noin 67 g. Epäilen, että valehtelet.

Tein tänään keittoa 400 g jauhelihapaketista, lisäksi tietysti perunaa ym. ja siitä syö 2 ihmistä kahtena päivänä reilusti. Joskus kun pienempi nälkä jommalla kummalla saa vielä toinen tai molemmat kolmantenakin päivänä syötyä, eli ei tarvitse valehdella.

Vierailija
37/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein tänään keittoa 400 g jauhelihapaketista, lisäksi tietysti perunaa ym. ja siitä syö 2 ihmistä kahtena päivänä reilusti. Joskus kun pienempi nälkä jommalla kummalla saa vielä toinen tai molemmat kolmantenakin päivänä syötyä, eli ei tarvitse valehdella.

Tuollainen riittää 2 ihmiselle yhdeksi ateriaksi.

Vierailija
38/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokabudjetti per kuukausi kahdelle henkilölle 200€. Eli varmaan yksi henkilö pärjää sillä 100€/kk. Rahaa säästöön ainaskin 150€ kun 50 euroa varalle muihin menoihin. Leivo paljon leipää ja kaveriksi iso pannu keittoa.

Vierailija
39/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ruokabudjetti per kuukausi kahdelle henkilölle 200€. Eli varmaan yksi henkilö pärjää sillä 100€/kk. Rahaa säästöön ainaskin 150€ kun 50 euroa varalle muihin menoihin. Leivo paljon leipää ja kaveriksi iso pannu keittoa.

Lisäyksenä meille monesti riittää viikoksi ruokaa kahdelle,kun lidlissä käy ja käyttää vain 20€. Korissa munia, jogurttia, jauhoja, perunaa, porkkanaa ja kahden euron kanankoipia, yms. Halpa, maukas ja riittoisa keitto tulee, kun keittää kanoja kunnes liha lähtee luista. Kanojen jäähdyttyä revi lihassäikeet pieniksi. Kanaliemikin valmiina kanakeittoa varten, kunhan poistat vain vaahdon.

Vierailija
40/40 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuja saa helposti satasella kuukauden ruoat. Jos vielä parikymppiä jättää heräteostoihin, niin kyllä tuosta helposti 150+ jää säästöön.

Jos jauheliha maksaa 5 euroa kilolta, ja sitä syö 500 grammaa päivässä, niin 30 päivässä se tekee 75 euroa. 25 euroa jäisi muuhun ruokaan kuukaudessa. Missäköhän vaihtoehtotodellisuudessa "Yksinasuja saa helposti satasella kuukauden ruoat"?

Syötkö sä ihan oikeesti puolikiloa jauhelihaa päivässä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi