Työtarjouksista ja te-toimiston määräajoista
Sain kolme työtarjousta te-toimistolta, ensimmäistä kertaa elämässäni, joten käytäntö ei ole kovin tuttu. Ihmettelen noiden perusteella te-toimiston ilmoitussysteemiä: minun pitäisi kaikista ilmoittaa te-toimistolle sainko tarjotun työn, mutta nämä ilmoitukset pitäisi tehdä viimeistään samana päivänä, jolloin kyseinen haku päättyy. Eihän yleensä siinä vaiheessa vielä voi tietää saiko työn vai eikö saanut? Monestihan haastattelukierrosten ja loppullisen päätöksen tekemiseen menee työnantajilla useita päiviä ja jopa viikkoja, tehtävästä riippuen.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Sain kolme työtarjousta te-toimistolta, ensimmäistä kertaa elämässäni, joten käytäntö ei ole kovin tuttu. Ihmettelen noiden perusteella te-toimiston ilmoitussysteemiä: minun pitäisi kaikista ilmoittaa te-toimistolle sainko tarjotun työn, mutta nämä ilmoitukset pitäisi tehdä viimeistään samana päivänä, jolloin kyseinen haku päättyy. Eihän yleensä siinä vaiheessa vielä voi tietää saiko työn vai eikö saanut? Monestihan haastattelukierrosten ja loppullisen päätöksen tekemiseen menee työnantajilla useita päiviä ja jopa viikkoja, tehtävästä riippuen.
Hölmön hommaa. Miten se pitää ilmoittaa? Ilmoitat vaan että et saanut työtä. Tai jos voi kirjoittaa jotain niin ilmoita ettei sitä vielä voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on vaihtoehtona, että et vielä tiedä, onko sinut valittu. Siihen tulee uusi päivämäärä, kun ilmoitat asian olevan kesken. Itse en saanut hakemukseeni koskaan mitään vastausta, joten ilmoitin työkkärin sivuile, että asia on edelleen kesken. Joskus yli kuukauden päästä ilmoittamisvaatimus tarjotun työn saamisesta oli poistunut työkkärin tiedoistani.
Hyvä tietää, ihmettelin jo että onpas kumma systeemi. Joskushan paikoista ei ikinä enää kuulu mitään, eikä ilmoituksissa välttämättä ole puhelinnumeroakaan mistä tiedustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmön hommaa. Miten se pitää ilmoittaa? Ilmoitat vaan että et saanut työtä. Tai jos voi kirjoittaa jotain niin ilmoita ettei sitä vielä voi tietää.
Siwllä on valmiit vastausvaihtoehdot, joista valitaan sopiva. Sen lisäsi voi kirjoittaa vapaalla tekstillä viestin niin halutessaan.
Minullakin on tarjouksissa tieto, että viikon sisällä ilmoitettava, onko saanut paikan. Sitten kun olen tehnyt hakemukset, on tullut uusi päivämäärä, taitaa olla kuukausi, kun täytyy ilmoittaa, sainko työpaikan.
Ja on muuten tullut noita työtarjouksia hirveän monta, vissiin kymmenen nyt viimeisen kuukauden aikana.
Joo se on hassusti ilmoitettu! Itsekin ihmettelin samaa ekan kerran kun tuli työpaikkatarjous.
Mutta siellä TE-toimiston sivuilla on työnhaun kuitatessa vaihtoehto 'Hain työpaikkaa mutten vielä tiedä sainko sitä' tjsp.
Sen kun ruksaat niin sinulle generoituu pdf jossa kerrotaan mihin mennessä sinun tulee ilmoittaa saitko paikan. Siinä annetaan monta viikkoa aikaa, niin ehtii työnantaja häydä hakemukset läpi, suorittaa haastattelut ja valita työntekijän.
Siellä on vaihtoehtona, että et vielä tiedä, onko sinut valittu. Siihen tulee uusi päivämäärä, kun ilmoitat asian olevan kesken. Itse en saanut hakemukseeni koskaan mitään vastausta, joten ilmoitin työkkärin sivuile, että asia on edelleen kesken. Joskus yli kuukauden päästä ilmoittamisvaatimus tarjotun työn saamisesta oli poistunut työkkärin tiedoistani.