Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytätkö suuntamerkkiä ollessasi jalankulkija?

Vierailija
02.03.2017 |

Esim. risteyksessä kun päätät mennä suojatielle, näytätkö etukäteen suuntamerkin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jalankulkijala ole mitään suuntamerkin näyttämisvelvoitetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, haloo :D

Vierailija
4/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huidon käsilläni molemmille puolille, koska en ole varma minne olen menossa.

Vierailija
5/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän erityisen kävelijöiden suuntamerkin, eli yhdellä jalalla seisten sekä jalka että toinen käsi valitsemaani suuntaan osoittaen.

Vierailija
7/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskaria joskus.

Vierailija
8/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska!

Vierailija
9/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina tamponit korvissa lenkillä, ei tuuli ota niin kovasti. Heilautan suuntamerkiksi hieman toista korvaa, jotta ohittavat pyöräilevät huomaavat narunheilahduksesta mihinpäin mennään

Vierailija
10/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Minulla syttyy oranssi vilkkuvalo siihen korvaan, jonka suuntaan olen kääntymässä. Talvella en tästä syystä voi käyttää pipoa.

Vierailija
11/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän erityisen kävelijöiden suuntamerkin, eli yhdellä jalalla seisten sekä jalka että toinen käsi valitsemaani suuntaan osoittaen.

Sama. Mä lähetän sokeita varten lisäksi äänimerkkiä "tik tak tik tak viri viri tööt tööt".

Vierailija
12/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö tosissasi?

Eihän kävellessä uskalla vasenta kättä nostaa suuntamerkiksi sivulle, kun joku onneton pyöräilijä saattaa ajaa päin. Ohittavat yleensä niim läheltä kuin suinkin, ja tämä on varsinkin lapsen kanssa (oli sitten rattaat tai ei) liikkuessa jopa pelottavaa.

Minulla ei ole tapana mistään nurkan takaa ykskaks hypätä suojatielle ja sitten lanssin kyydistä kirota päin ajaneelle autokuskille, että "minun oikeuteni kävellä suojatiellä ja sinun velvollisuutesi väistää!". Ensin katson, että jalkakäytävällä on turvallista siirtyä tarvittaessa suojatien puoleiseen reunaan, siirryn sitten seisomaan suojatien suuntaisesti ja katselen milloin suojatielle olisi turvallista astua. Eli mitään viittilöintiä en mielestäni tarvitse, eiköhän ne ajokortin saaneet autoilijat ymmärrä suojatien edessä seisovan ja liikennettä seuraavan jalankulkijan aikovan mennä suojatien yli. Tai oikeastaan aika harva tuntuu ymmärtävän, kun ei anna tilaa ylittää.

Kai mä alan tästä eteenpäin heiluttamaan kuin hullu, josko sitten saisi ylittää suojatien odottamatta ruuhka-ajan (täällä noin 14-17) loppumista.

Vierailija
13/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtäjillä on jo suuntavilkut Tapio Suomisen mukaan. Kyllä ne tulevat jalankulkijoillekin tulevaisuudessa.

Vierailija
14/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hhuu

Vierailija
15/18 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina viittinyt mennessäni, kotoa opittu tapa. Paikallinen tanssikoulu inspiroitui niin että pyysivät mutta vetämään tunteja, laittoivat nimeksi Waacking. Nyt kaikki tässä kaupungissa osaa näyttää suuntamerkkejä.

Vierailija
16/18 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua

Vierailija
17/18 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän joskus, jos on vilkas pyöräliikenne ja aion kääntyä tai mennä keskeltä kohti reunaa. 

Vierailija
18/18 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öövergongsstelle!'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi