Mikä oli lempikirjasi NUORENA?
Mainitkaa ainoastaan yksi. Voi mainita myös kirjasarjan esim. The Baby-Sitters' Club tms. Minun lempikirjani oli Candice F. Ransomin "Isosisko niuhottaa".
Kommentit (31)
Stephen King, Painajainen. Lukiossa luin.
Nuorten "Orwellin 1984" eli Jukka Parkkisen Sinun tähtesi Allstar.
Kingin Kolkuttajat (Tommyknockers) menee lähelle.
Pimeä valo, kirjoittanut Mette Newth. Kertoo norjalaisesta tytöstä joka sairastuu spitaaliin.
Jack Londonin Valkohammas. Yleensäkin kaikki eläinaiheiset kirjat. Parisuhdekirjat ei kiinnostanut. Paitsi yhdestä tykkäsin; Bertin päiväkirja :D
10 vuotiaana luin Sinuhe Egyptiläisen. Sen jälkeen olin Waltari-fani ja vieläkin pidän.
Vihreä koura ja Noidan käsikirja. Nämä siis ala-asteikäisenä varhaisteininä kasari-ysärillä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nuori on nuori?
Ala- ja yläkouluikäinen. -ap
Vierailija kirjoitti:
Stephen King, Painajainen. Lukiossa luin.
St. King on aivan yliarvostettu! Jos miehen kirjasta "Hohto" ei olisi tehty elokuvaa, jossa on Jack Nicholson, Kingistä ei koskaan olisi kuultu yhtään mitään, mutta se elokuva nosti hänet huipulle - ilman omia ansioita. Samanlainen tapaus on nyt M. Night Shayamalan. Kingin kirjat ovat lapsellisia sepustuksia, juinet ovat samanlaisia kuin mitä 1970-luvun alun kansakoulupojat kirjoittivat ainekirjoituksissaan. En pidä minään. Halveksin Kingiä. Huono kirjailija, mutta käsittämättömän suosittu. Ehkä hypetyksen takia. Ja kyllä, luettu on, ja kevyeksi havaittu!
Hobitti. Silloin sen nimi oli jostain syystä Lohikäärmevuori. Sitä ennen Fedja-setä, kissa ja koira oli kova juttu.
Muistan tykänneeni Varastetusta isoäidistä
Ainakin yksi oli Virginia Andrewsin Pimeyden kukat.
Jallun erikoisnumero "karvaiset tussut"
Raamattu. Kuten on nytkin. Toki olen sen lisäksi lukenut myös noin 10 000 muuta kirjaa, enimmäkseen informatiivisia, opettavaisia ja tieteellisiä - jossain määrin mutta hyvin vähän myöskin fiktiivisiä. Mutta mutta, oikeat asiat vain pysyvät ja paranevat. Kuten Raamattu.