Työkkärin työtarjouksista??
Siis mistä työkkäri tietää olenko hakenut jotain työpaikkaa? Kysyvätkö työnantajalta?
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Kysyvät työnantajalta ja ovat ilmoittaneet sinne, että tämän niminen henkilö hakee te-toimiston kautta töitä teiltä.
Oikeastiko ovat ilmoittaneet työnantajalle, että tämän niminen henkilö hakee te-toimiston kautta töitä?
Minulla oli tilanne, jossa te-toimisto teki mielestäni suoranaista haittaa työllistymiselleni. Oli annettu työtarjous tehtävään, joka ei vastannut oikeastaan yhtään työkokemustani. Kyseisessä firmassa on kyllä minulle sopiviakin töitä, mutta nyt sitten annoin itsestäni idiootin kuvan hakiessani tehtävää, johon en omasta enkä varmasti työnantajankaan mielestä ole millään tapaa soveltuva. Hyvä tapa pilata maineensa firman HR-ihmisten silmissä.
Fiksu ja itsetuntemusta omaava ihminen osaa kyllä ihan itse miettiä, minkä työn hakeminen on järkevää, eikä piinata työnantajia hakemuksilla, jotka menevät samantien silppuriin. Että siinä mielessä ihan kiva, jos te-toimisto informoi työnantajaa, ettei tuollaista tyhmyyttä katsota työnhakijan ansioksi.
Minäkin olen hakenyt töitä ja sitten pari viikkoa myöhemmin työkkäri on tullut siihen väliin häsläämään, niin en ole päässyt edes haastatteluun asti..
Täh? Siis oikeastiko työkkäri ilmoittaa työpaikkaan että henkilö X hakee heidän käskemänä paikkaa???
Sillähän työkkäri pilaa täysin sen ihmisen mahdollisuudet saada työ! Työnantaja mittaa rekryssä henkilön motivaatiota paikkaa kohtaan, ja vaikka motivaatiota olisi oikeasti ihan tuhannella, niin sitä ei kyllä kukaan usko sen jälkeen kun työkkäri on ilmoittanut että hakukirje on lähtenyt heidän pakottamana. Apua!
Kysyvät työnantajalta ja ovat ilmoittaneet sinne, että tämän niminen henkilö hakee te-toimiston kautta töitä teiltä.