Vituttaa oikeasti rikas työkaveri, joka "harrastaa" työntekoa!
Olen unelma-ammatissani, johon olen kouluttautunut systemaattisesti, käynyt amk:n ja ollut parissa työpaikassa ennen tätä. Työ on luovaa ja itsenäistä, työyhteisö pieni ja henki hyvä. Asiakkaat ovat mukavia ja jokainen päivä on erilainen ja jännittävä.
Paitsi että...
Mulla on yksi työkaveri, joka pilaa minun fiilikset ja elämän täysin. Hän on edustusrouva, jolla on meidän alaa sivuava yliopistotutkinto muttei päivänkään työkokemusta siltä alalta, koska hän on reissannut miehensä mukana maailmalla ja hoitanut perhettä. Jossain vaiheessa hän on käynyt jotain meidän alan kursseja jossain ulkomailla. Eli mielestäni hän ei ole lähellekään yhtä pätevä ja kokenut kuin minä.
Työnantajani tuntuu arvostavan tätä naista aivan hirveän korkealle. Hän kyselee tältä koko ajan hänen ulkomaan kursseista kaikenlaista: miten tämä opetettiin siellä, miten tekisit tämän ja tuon koulutuksesi perusteella ym.
Itse en arvosta tämän työkaverin kykyjä paljoakaan. Hänen ideansa ovat minusta aikansa eläneitä eivätkä sovi Suomeen.
Minua ärsyttää, koska kaikki muut töissä suitsuttavat häntä niin hirveästi. Okei, hän on tuonut meille paljon asiakkaita, koska hänellä on laaja ja varakas tuttavapiiri. Lisäksi hänen vetämänsä projektit on aikataulutettu hyvin ja kaikki aina jotenkin loksahtaa kohdilleen.
Kaiken kukkuraksi hänelle on tarjottu osakkuutta meidän firmassa. Syy oli kuulemma hänen kyvykkyys ja että hän tekee neljänneksen firman kassavirrasta. Tämä suututtaa minua ihan hirveästi.
Hän suhtautuu minuun kohteliaan etäisesti ja katselee minua ainakin omasta mielestäni nenänvartta pitkin. Mulla on räväkkä tyyli, hiukset vaihtaa väriä ex temporé ja lempiväri on musta.
Niin hän itse pukeutuu muka rennosti beesseihin ja vaaleisiin villakankaisiin ja paitapuseroihin ja pitää helmikoruja ja hiukset on sellaiset tylsän vaaleat ja suorat. Kaikki on oikeasti varmaan kauhean kallista ja harkittua. Kenellä muka on tollaseen aikaa?
Olen ajatellut pitäisköhän minun aloittaa joku kampanja häntä vastaan täällä työpaikalla? Ennen kuin hänestä tulee osakas. Koitan saada pari nuorempaa työkaveria minun puolelle. Joka tapauksessa tarkkailen kaikkia hänen tekemisiä koko ajan ja koitan saada hänet kiinni jostain virheestä tms.
Anteeksi pitkä kirjoitus. Olen niin kypsä häneen, että pää hajoaa ja pakko saada purkautua jossain. En voi näistä puhua edes työnohjauksessa, koska pelkään että nämä menee työnantajan korviin.
Olen muuttanut yksityiskohtia, ettei ketään tunnisteta.
Kommentit (10)
Olet hirveä ihminen. Selkeesti kasvun paikka, sinulle.
Kollegasi on varmasti ihminen paikallaan. Työyhteisössä tarvitaan jonkinlaista kitkaa ja näkemyksiä eri suunnista jotta tehdään oikeita asioita.
Vähän liian läpinäkyvä. "Räväkkä tyyli" oli jo liikaa. 3/5
Ei jatkoon, sä ap taidat kelvata vain bongotettavaksi :)
Vaikka tämä on provo, niin nyt voi varmaan vetäistä sen kateuskortin?
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä on provo, niin nyt voi varmaan vetäistä sen kateuskortin?
Kateus on ansaittava, säälin saa pyytämättä eli aika säälittävä provo.
Tää olis säälittävä provon yritys, ellei noin sairaita tarkkailijoita olisi oikeasti olemassa.
Itse tunnen muutaman tuommoisen "harrastelijan". Esim kouluavustajan palkka on ihan paska, mutta hyvätuloisen.miehen vaimona on ihan kiva tehdä lyhyttä päivää pitkillä (palkattomilla) lomilla ja lähteä aina vapailla vähän reissuun, etsimään aurinkoa tai "omaan saareen". Ittu että ituttaa.
Toinen on ihan koulutettu ihminen ja ihan hyvässä työssä, mutta kerran kuukaudessa pitäisi saada palkatonta kun pitäis päästä joko miehen työmatkoille mukaan tai sitten yhdessä rentoutumaan jonnekin -itun välille.
Ja kyyyllä olen todellakin kade.
Sulla taitaa olla jotain mt-ongelmia?