Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas lapsi äidin ollessa 42 vuotias?

Vierailija
02.03.2017 |

Olin 38 ja 40v kun lapset syntyivät. Raskaudet ja synnytykset olivat helppoja, niin myös vauvavuodet. Työn ja perhe-elämän yhteensovittaminen on sujunut yli odotuksien ja tilaa ja varaa olisi kolmannellekin lapselle. Ainoa mikä mietityttää on korkea ikä. Kaipaan myös kokemuksia kolmesta lapsesta pienellä ikäerolla. Miten teillä muilla on sujunut?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarkoitat tuolla työn ja perheen yhteensovittamisella sitä, että on kiva kun saa viedä lapset hoitoon 9 h päivässä, ja oma ura ei kärsi, niin unohda. Keskity niihin nykyisiin, jos teillä sitä yhteistä aikaa on se pari tuntia päivässä, josta puolet saa Pikku kakkonen. Jos taas tarkoitat sitä, että lapset on ykkönen ja töitä tehdään vastaavasti vähemmän, jotta siihen lasten kanssa olemiseen todella keskitytään, niin mikä ettei. Kyllä kolme pienellä ikäerolla menee, jos äiti heihin panostaa täysillä. Itse en tuossa iässä riskien vuoksi uskaltaisi edes harkita.

Vierailija
2/4 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapseni syntyi juuri ennen kuin täytin 42v., vanhemmat lapset syntyivät kun olin 34 ja 36. Ikä ei tuonut kolmannen kohdalla minkäänlaisia yllätyksiä, päinvastoin; raskaus, synnytys sekä toipuminen sujuivat kaikista kolmesta helpoiten. Kolmas lapsi on myös ollut erittäin "helppo" tapaus, nukkua on saanut hyvin ja lapsesta on jaksanut nauttia täysillä. Ainakin vielä tuntuu, että lapsi tässä iässä nimenomaan nuorentaa :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kun  vielä ehdit, et kuitenkaan ole kuin kaksi vuotta vanhempi kuin edellisellä kerralla.

t: neljäs 41v.

Vierailija
4/4 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kaksi vanhempaa lasta 34- ja 36-vuotiaana. Nyt täytin just 40, ja tekisi mieli vielä sitä kolmatta lasta. Puoliso on samaa mieltä, yhteinen lapsitoive on aina ollut kolme.

Jaksaminen mietityttää ja ajatus asunnon vaihtamisesta raskaana/vauva-aikana kauhistuttaa, joten mielelläni kuulisin muiden kokemuksia minäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi