Hävettääkö työttömiä käydä kaupassa keskellä päivää?
Ja ostaa sieltä työttömän ostoksia.
Kommentit (50)
Millaisia ovat työttömän ostokset?
Päivällä käy kaupassa myös yrittäjiä, opiskelijoita ja vuorotyötä tekeviä. Ostoksista en osaisi sanoa kenenkään statusta.
Ei ollenkaan. Viimeisen 15 vuoden ajan maannut sängyssä pehmeiden tyynyjen päällä ja lukenut ja selaillut nettiä. Kyllä sossuvaltio on sitten mahtava! Siitä hyötyy paljon.
Niin ja ostosten tekeminen veronmaksajien piikkiin antaa orgasmin. Tunnen itseni lailliseksi varkaaksi. Heh heh.
Ei vittu teijän kanssanne. Ei ketää kiinnosta. Keksi jotain tekemistä päiviisi.
En tiennytkään, että on työssäkäyvän ja työttömän ostokset. Pitääkin huomenna käydä kaupassa ja katsella työtöntä leipää, työtöntä maitoa.. Sinä varmaan työssäkäyvänä syöt kultaa ja paskot timantteja?
Mitä ihmeen työttömän ostoksia? Samoja maitoja ja leipiäkö, joita päivällä ostavat esim. lomalaiset, eläkeläiset, opiskelijat ja vuorotyöläiset?
Vierailija kirjoitti:
Päivällä käy kaupassa myös yrittäjiä, opiskelijoita ja vuorotyötä tekeviä. Ostoksista en osaisi sanoa kenenkään statusta.
Esim. kaikki vanhaksi menevät einekset.
Mistä ne tuntemattomat tietävät, jos olet työtön, voit olla vuorotyössä, eläkkeellä, pitkällä sairauslomalla. Kukaan ei ihmettele,eikä hävetä. Prisma on keskellä päivää täynnä asiakkaita, joilla on ostoskärryt täynnä ruokaa. Täällä etelä-suomessa ei kukaan tunne jokaista vastaantulijaa. Ei hävetä edes nostaa eläkettä. Huono provo, siinä sulle paska vastaus.
Työtön on työnhakija. Erittäin tarpeellinen yhteiskunnalle toisin kuin vapaaehtoisesti asiansa sössivät tai kotiin jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einekset on ihan minullakin työssäkäyvällä ihmisellä käytössä silloin tällöin. Aina ei huvita kokkailla. Ja ostan aletuotteita ihan vain koska se vähentää hävikkiä, eli ruuan tuhlausta.
Vielä joskus sivistyneenä opiskelijana mua vähän hävetti käydä joskus ostamassa pullo viiniä sivistynyttä siemailua varten, mutta nykyään kun on jo elämä vakiintunut tällaiseksi, niin ihan hyvin voi käydä jo aamupäivällä kaljakaupassa
Ei hävetä. Esitän rikasta päivät istumalla kahviloissa ja ravintoloissa. Minun ei tarvitse kiirehtiä ja voin laittautua rauhassa edustavaksi. Työttömien ystävien kanssa on kiva istua :)
En käy koskaan päivällä kaupassa. Auto on miehellä päivisin töissä, niin ei oikein kiinnosta kantaa viiden hengen ruokaostoksia 3 kilsan päästä.
Ei hävetä, miksi hävettäisi?
Eikä minun ostokseni näytä erilaisilta nyt työttömänä kuin työssäkäyvänäkään näytti, hiukan terveellisemmiltä mahdollisesti.
Luomuna kaikki mahdollinen edelleen. Lisäksi kumeja ja karkkia ja herkkuja halujen mukaan. Kukkia ja yrttejä kodin piristykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan aina evääksi vanhaksi meneviä eineksiä. Vuositulot on yli 80000 joten rahaa jää ihan kivasti säästöönkin.
Pitäisikö mun siis huomenna hävetä, kun meinasin lääkärikäynnin jälkeen mennä kaupoille. Jos mä askartelenkin kyltin jossa lukee, "EN OLE TYÖTÖN, VAAN SAIRAUSLOMALLA!" Erottuisin ainakin häpeilevistä työttömistä.
Kyllä mua ainakin hävettää, en voi sille mitään. Vaikka pari vuotta sitten olin opiskelija, eikä silloin hävettänyt. Eikä ulkoisessa olemuksessani mikään ole erityisesti muuttunut epäsiistimpäänkään suuntaan.
Mua ainaki hävettää käydä arkivapaana kaupassa päivällä kun joku pian luulee työttömäksi...
Tai sit toki on semmonen mahdollisuus, että maailma ei pyöri mun ympärillä ja kukaan ei kiinnitä mun kaupassakäyntiajankohtaan pienintäkään huomiota.
WTF?