Hävettääkö työttömiä käydä kaupassa keskellä päivää?
Kommentit (50)
Ei. Mulla on sellainen kylttilin selässä, jossa lukee: tuotannollis-taloudellisista syistä irtisanottu virherekry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat työttömän ostokset?
Päivällä käy kaupassa myös yrittäjiä, opiskelijoita ja vuorotyötä tekeviä. Ostoksista en osaisi sanoa kenenkään statusta.
Esim. kaikki vanhaksi menevät einekset.
Näitä -30% eineksia ostavat monet muutkin. Tiedän että yksi hyväpalkkainen kirkkoherra kasaa aina ostokoriinsa mahdollisimman paljon näitä halvennettuja tuotteita, tosin sitä en tiedä syökö ne itse vai lahjoittaako "köyhille".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia ovat työttömän ostokset?
Päivällä käy kaupassa myös yrittäjiä, opiskelijoita ja vuorotyötä tekeviä. Ostoksista en osaisi sanoa kenenkään statusta.
Esim. kaikki vanhaksi menevät einekset.
Miinuslapulla tarroitetut einekset ovat kyllä enemmänkin iltavuoroon menevän vuorotyöläisen ostoksia. Siis jos pitäisi jotain leimoja ostosten perusteella jakaa...
Käyn illalla ennen sulkemisaikaa. Ei jonoja.
Ei, se on ihanaa kun ei satu olemaan kaupassa pahimpaan ruuhka-aikaan, ihanaa on rauhassa talsia pitkin kaupan käytäviä :) Ihanaa kun ei tarvitse raahautua töihin! Työnteko on vittumaista ja orjamaista pakkopullaa.
-Jokainen asiakas tuo kauppaan rahaa,kuka enemmän ,kuka vähemmän.
-Kaikkien raha kelpaa.
-Kaupassa ei käydä muita asiakkaita varten vaan suorittamassa elintarvikehankinnat.Kaupassa käynti ei ole mikään 'kunniakierros'.
Iltavuoroja kun tekee niin ihan oikeesti inhottaa käydä päivällä kaupassa just johtuen siitä että voi saada 2luokan standardin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mua ainakin hävettää, en voi sille mitään. Vaikka pari vuotta sitten olin opiskelija, eikä silloin hävettänyt. Eikä ulkoisessa olemuksessani mikään ole erityisesti muuttunut epäsiistimpäänkään suuntaan.
Näin juuri.
(Aikuis)opiskelijana ollut jo vuosia pois säännöllisestä päivätyöstä erilaisilla pilipalivapailla (kivaa on...). Ei hävetä, käyn mielelläni kaupassa aamupäivisin, jolloin siellä ei ole ruuhkaa. Minulle on yhdentekevää, mitä muut ajattelevat...Ja siinähän ajattelevat, itsekin ovat kaupassa siihen aikaan :D
Meidän perhe tekee töitä enää muutamia tunteja viikossa, koska eletään hyvin pääomatuloilla. Inhoan kuitenkin shoppailua, joten en kulje kalliissa vaatteissa ja kaupasta ostan aina ne aleruuat, koska olen myös tarkka rahankäyttäjä, vaikkei tarvitsisi. Kaupassa käyn myös päivällä.