Lapseton sinkkunainen, jos tulisi sota, hankkiutuisitko heti raskaaksi?
Ainakin palstan armeijan skipanneet naiset ovat vihjanneet jotain tähän suuntaan, koska haluavat olla maalle avuksi.
Kommentit (80)
En todellakaan, kuka nyt maha pystyssä jaksaa juosta karkuun vihollista?
Maailma on mielestäni jo nykyään liian paska paikka, että kannattaisi lisääntyä ja tehdä uusia ihmisiä kärsimään - joten vielä vähemmän hankkiutuisin raskaaksi Suomen joutuessa sotaan.
No en todellakaan. En haluaisi synnyttää tai kasvattaa lasta missään pakolaisleirillä tai sodan runtelemassa maassa.
Jos nyt syttyisi sota, jossa Suomi olisi mukana niin ei siinä paljon lasten tehtailu auttaisi. Aika helposti ja nopeasti meidät pyyhkäistäisiin maailman kartalta.
Sitäpaitsi eikö sota-aikana esim. kaikki terveydenhuolto kannattisi keskittää sotaan liittyvien asioiden hoitoon ja kansakunnan terveyden ylläpitoon, ei niinkään lapsen hankintaan liittyviin toimiin?
En ymmärrä tät logiikkaa lainkaan. Miksi ihmeessä haluaisin tulla raskaaksi ja saada lapsen, koska on sota?
Palstalla armeijakeskusteluissa käy ilmottautumassa aina naisia, jotka kertovat, että he eivät sodi, he tekevät lapsia rintamalla kuolleiden miesten tilalle, koska muuten ei ole mitään, mitä puolustaa. Synnyttäminen on heidän tehtävänsä, miesten tehtävä on sotia.
No, minulla on vähän outo ongelma, sillä jos sota tulisi, haluaisin kyllä tehdä osuuteni puolustaakseni maatani, ja vaikka mennä rintamalle (varsinaista rintamasotaa tuskin tosin nykyään enää käydään, mutta silti).
Mutta en kyllä mistään hinnasta menisi varusmiespalvelukseen miesjoukon keskelle. Sanotaanko niin, ettei minulla ole kovin hyviä kokemuksia miesjoukon simputettavana olemisesta.
Jos naisille olisi olemassa oma varusmiespalvelus, menisin mielelläni. Ja varmaan moni muukin nainen, jotka kuten minä eivät ole ns. "hyviä jätkiä".
Vierailija kirjoitti:
Palstalla armeijakeskusteluissa käy ilmottautumassa aina naisia, jotka kertovat, että he eivät sodi, he tekevät lapsia rintamalla kuolleiden miesten tilalle, koska muuten ei ole mitään, mitä puolustaa. Synnyttäminen on heidän tehtävänsä, miesten tehtävä on sotia.
Nuo naiset ovat parisuhteessa olevia synnytyskoneita, he puhuvat vain omasta puolestaan. Lapsettomat sinkut eivät hanki lapsia, oli sota tai rauha. Miksi hankkisivat?
Ja toisekseen, tuo mielipide "naiset synnyttävät, miehet sotivat" on yleisempi miehillä kuin naisilla. Lähes kaikki miehet ajattelevat noin, erittäin harva nainen ajattelee noin.
Uskoakseni se olisi hyvin hankalaa, koska minulta on poistettu kohtu.
N
Vierailija kirjoitti:
No, minulla on vähän outo ongelma, sillä jos sota tulisi, haluaisin kyllä tehdä osuuteni puolustaakseni maatani, ja vaikka mennä rintamalle (varsinaista rintamasotaa tuskin tosin nykyään enää käydään, mutta silti).
Mutta en kyllä mistään hinnasta menisi varusmiespalvelukseen miesjoukon keskelle. Sanotaanko niin, ettei minulla ole kovin hyviä kokemuksia miesjoukon simputettavana olemisesta.
Jos naisille olisi olemassa oma varusmiespalvelus, menisin mielelläni. Ja varmaan moni muukin nainen, jotka kuten minä eivät ole ns. "hyviä jätkiä".
Miten sinä selviytyisit sodassa, jos et selviydy edes miesjoukon simputuksesta? Et mitenkään.
Maanpuolustusvelvollisuus sinulla on nytkin. Jokaisella suomalaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Asevelvollisuus on aivan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo naiset ovat parisuhteessa olevia synnytyskoneita, he puhuvat vain omasta puolestaan. Lapsettomat sinkut eivät hanki lapsia, oli sota tai rauha. Miksi hankkisivat?
Ja toisekseen, tuo mielipide "naiset synnyttävät, miehet sotivat" on yleisempi miehillä kuin naisilla. Lähes kaikki miehet ajattelevat noin, erittäin harva nainen ajattelee noin.
Kannattaa osallistua armeijakeskusteluihin. Miehet ovat yleensä sitä mieltä, että tasapuolisesti kaikille asepalvelus. Naiset ovat eri mieltä ja yksi argumentti on juuri tämä kotirintama ja lastenteko.
Minä voisin mennä sotimaan. Mieluimmin kuin sinappikoneita pukkimaan ahteristani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä selviytyisit sodassa, jos et selviydy edes miesjoukon simputuksesta? Et mitenkään.
Maanpuolustusvelvollisuus sinulla on nytkin. Jokaisella suomalaisella on maanpuolustusvelvollisuus. Asevelvollisuus on aivan eri juttu.
No olettaisin, että sodassa apu oikeasti kelpaisi. Ei minulla ole vaikeuksia ottaa komentoja vastaan.
Nykytilanteessa kun on niin, että useimpien miesten mielestä naiset eivät kuulu armeijaan, joten siellä pärjää ne miesporukan suosikkinaiset, jotka ovat "hyviä jätkiä". Vähän niinkuin kaikissa miesvaltaisissa harrastuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olettaisin, että sodassa apu oikeasti kelpaisi. Ei minulla ole vaikeuksia ottaa komentoja vastaan.
Nykytilanteessa kun on niin, että useimpien miesten mielestä naiset eivät kuulu armeijaan, joten siellä pärjää ne miesporukan suosikkinaiset, jotka ovat "hyviä jätkiä". Vähän niinkuin kaikissa miesvaltaisissa harrastuksissa.
Olet täysin väärässä miesten mielipiteestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa osallistua armeijakeskusteluihin. Miehet ovat yleensä sitä mieltä, että tasapuolisesti kaikille asepalvelus. Naiset ovat eri mieltä ja yksi argumentti on juuri tämä kotirintama ja lastenteko.
Kannattaa lukea tutkimuksia, eikä uskoa mutu-tuntumaan. Tutkitusti miehet haluavat pitää armeijan vain miehille kuuluvana, ja laittaa naiset kotiin synnyttämään. Naiset kannattavat tasa-arvoista maanpuolustusta.
Tuo kotirintama ja lastenteko-argumentti on Suomen entisen puolustusvoimain komentajan Gustav Hägglundin suusta. Hänen mielestään armeijassa ei ole mitään tasa-arvo-ongelmaa, koska naiset pääsevät armeijaan halutessaan. Mitään epätasa-arvoa Hägglund ei nähnyt siinä, että armeija on pakollinen miehille.
boat of raspberry kirjoitti:
Soutaisin Munsalasta.
sulla on hyvä nimimerkki :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin väärässä miesten mielipiteestä.
En minä tietysti joka ikisen miehen mielipidettä tiedä, eikä asiasta varmaan ole tehty mitään kattavaa tutkimusta. Tämä perustuu minun kokemuksiini. Sinun käsityksesi perustuu omiisi.
Itse en ole koskaan ollut tervetullut yhteenkään miesvaltaiseen harrastukseen, josta olisin ollut kiinnostunut. Sama kaava alkoi jo yläasteen ajoilta. En osaa heittää mitään "hyvä jätkä" -läppää, enkä ole kauniskaan, mikä varmaan olisi omanlaisensa passi miesporukoiden suosioon (mutta ei sentyylistä suosiota, mitä itse haluaisin).
Silloin varmaan olisikin todella kannattavaa hankkiutua raskaaksi?