Espoolainen,onko sulla "Espoo-look"?
Pakko myöntää,että näin on päässyt käymään.Nyt jalassa tum.sin.farkut,laadukas ja klassinen tum.sin.villakangastakki,toffeen väriset saappaat ja vaalean beige merkkilaukku.Hillitty meikki,tumma suora tukka, vaalea geelilakkaus,hillityt ripsipidennykset sekä hillitysti itseruskettavaa.
Mites muilla?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Espoolainen ja tarkemmin tapiolalainen olen ollut koko ikäni eli 35v. Mulla on tummansiniset farkut, ei muuta mainitsemistasi.
Mä en ole koko ikääni asunut Tapiolassa, muutin Helsingistä parikymmentä vuotta sitten. Mutta ainoastaan löytyy ne farkut.
Vein yksi päivä olin hoitamassa veljen lapsia Espoossa ja vein hänen tyttären taitoluisteluharjoituksiin. Siellä jäähallilla näkyi näitä espootyylin omaavia rouvia. Hienoilla autoilla saapuivat ja tyttäretkin olivat vimpan päälle hienoissa luisteluasuissa.
Espoo on Suomen SOLSIDAN! Eli Solsidan tv-sarjan blondin Mickanin tyyli on täyttä Espootyyliä :D
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/11/e6/1b/11e61be2744008213ecb…
http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/11420431_9384…
Helsinkiläinen ja vantaalainen kääntävät aina merkkivaatteen logot esiin mutta espoolainen piilottaa ne - jos mahdollista.
Ulkopuolisen mieleen tulee kaksi eri tyyliä. Eurooppalainen yläluokka ja sitten Beverly Hills-tyyli.
Vai että hillityt ja klassiset hämähäkkiripset, muovikynnet ja tekorusketus... Samaa sarjaa kuin hillitty ja klassinen krapularipuli pusikkoon. Miksi jossain Järvenpään lähiössä kasvanut merkonomi teeskentelee puoliaatelista purjeveneporvaria?
Kyllä aidon espoolaisen vaan erottaa huolitellummasta mutta luonnollisen kauniista ja tyylikkäästä lookista..
Niillä on aina sellainen tyyli ettei sitä ole ajateltu liikaa, ei ole vedetty mitään överiksi. Siisti ja ylellinen.
Siihen kuuluu tietynlainen itsevarmuus ja tietyt huolitellut yksityiskohdat.
Yksi varma tunnusmerkki: espoolaisnainen ei koskaan esittele hillittyä merkkilaukkuaan kyynärpää sivulle sojottaen, päinvastoin kuin bloggaajat ja muut sopulit jotka kantavat niitä merkkilaukkujaan kuin ne olisi maailman tärkeimpiä ja suurimpia aarteita.
Mistä lähtien Espoo on ollut millään tasolla "hienostunut"? Yhtä harmaata lähiötä ja perus okt-alueita? Tuli nyt uutena juttuna itselleni ainakin! :)
Terveisin Haukilahtelainen
Espoolaiset erottuu edukseen täällä pääkaupunkiseudulla niinsanotusti vähiten eläimellisinä tapauksina :D Heillä on aina semmoinen porvariston hillitty charmi, ja minä olen oppinut tunnistamaan espoolaisen 15 metrin päähän sama missä olen ja kuljen.
Minun kaveri muutti Pohjois-Suomesta Espooseen opiskelemaan vuosia sitten, ihmetteli että mikä ihmeen KATKARAPUTYYLI kaikilla paikaillisilla hienoilla naisilla on! :DDD
Sitten tajusin että mitä tarkoitti tuolla; kaikkien vaateväri näyttää joko raa'alta harmaanbeigeltä tai keitetyltä vaalean roosalta katkaravulta. Burberryn harmaanbeige trenssi, Gantin vaalea roosa paitapusero, joku vaalea beige laukku, vaalean beiget kengät, kaulassa vaalean roosa merkkivillahuivi jne! Katkarapu-lookki on valmis ;D
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläinen ja vantaalainen kääntävät aina merkkivaatteen logot esiin mutta espoolainen piilottaa ne - jos mahdollista.
Vantaalla asutaan, koska ollaan vähän köyhiä juntteja.
Espoossa asutaan, koska ei haluta vaikuttaa köyhiltä junteilta.
Helsingissä asutaan, koska ei haluta asua Vantaalla eikä Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien Espoo on ollut millään tasolla "hienostunut"? Yhtä harmaata lähiötä ja perus okt-alueita? Tuli nyt uutena juttuna itselleni ainakin! :)
Terveisin Haukilahtelainen
Esim.siitä lähtien kun siellä asuu tilastollisesti Suomen rikkaimmat ja Espoossa on kaupunkina edelleen rahaa.Espoossa on eniten pääkonttoreita Suomessa ja tietysti se Aalto (joka siirtyy kokonaisuudessaan näille vehreämille laitumille).
Jos Haukilahti ei ole ökyalue...niin mikäs on.Ehkä jos rahaa on niin,että se keskivertohinta asunnosta on 800 000€,niin ei ehkä ole ihan kärryillä...
Tämä espoo-tyyli on ihana!:) Se vaan vaatii kantajaltaan paljon että näyttäisi oikeasti hyvältä eikä vain tylsältä ja harmaahiireltä. Lookki sopii urheilullisille tai terveen hoikille, pitää olla hyvät hampaat ja iho, peruspositiivinen asenne joka näkyy ulospäin, hyväkuntoiset luonnolliset hiikset ja mieluiten kauniit kasvonpiirteet. Jonkinlaista karismaa ja itsevarmuutta pitää olla
Helmikorvikset ja kiiltävän hyväkuntoiset hiukset.
Niittykummun mäkissä on maan terveimmän näköiset roskaruuansyöjät. Mutta niin on koko mäkkikin maan tervehenkisimmän näköiseksi naamioitu.
mb.cision.com/Public/MigratedWpy/82030/662962/abdfd0591800b658_800x800ar.jpg
mb.cision.com/Public/MigratedWpy/82030/662962/9ce1dca743771832_400x400ar.jpg
Tää ketju on kyllä aivan erinomainen vitsi.... Joku jäkeläisten käsitys Espoosta? Hienostuneimmat ihmiset olen itse nähnyt kylläkin Helsingissä, Turussa ja Porvoon suunnilla (rannikolla paljon vanhaa rahaa). Espoossa lähinnä näkyy keskiluokkainen tunkkaisuus. t. oikea espoolainen
Onneksi en oo eliittirouva.Espoo-look on n.30-40 v. riivaus.En tarkoittanut että mun vaatteet on juuri ne jotkut,esimerkki vaan.Mulla ei ole rakennekynsiä...ripset on lyhyet ja rusketusta ei edes huomaa (käytössä huom.vaalein meikkivoide).
Ap