Haluaisin pojan, mutta pelko tytön syntymisestä pelottaa
Aiemmin olen pohtinut, etten hanki lapsia lainkaan. Nyt iän karttuessa olen miettinyt, että poika olisi ok. Pelkään kuitenkin liikaa, että tulla tupsahtaakin tyttö. Olen miettinyt myös pojan adoptoimista, että olisi ns. "varma nakki". Tyttöjä vastaan ei tosiaankaan ole mitään, mutta itselleni en halua. Tai voisihan sekin olla yksi vaihtoehto. Pelkään tosin, että aina ajattelisi pojan olleen huomattavasti parempi. Onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia ja millaisiin ratkaisuihin olette päätyneet? En ole Porvoosta, eikä moralisoijien näkemykset kiinnosta. Kyse on tunteistani ja niihin minulla on oikeus.
Kommentit (56)
Miksi sillä sukupuolella on väliä?
Oletko hankkimassa/adoptoimassa lasta yksin vain yhdessä toisen ihmisen kanssa? En näe, että lapselle olisi emotionaalisesti kovin hyvä ympäristö varttua kahdestaan kanssasi, vaikka hän olisi toivomaasi sukupuolta.
No parempi että jätät lapset sitten hankkimatta. Voiko adoptiossa päättää että "me otamme vain pojan"?
Vierailija kirjoitti:
No parempi että jätät lapset sitten hankkimatta. Voiko adoptiossa päättää että "me otamme vain pojan"?
Ei voi.
Mulla oli sama mutta toisinpäin. Halusin ehdottomasti tytön. :/ Onneksi tajusib olla lisääntymättä, kun ymmärsin kuinka paljon ennakko-odotuksia minulla oli sitä 'tulevaa lastani varten. Hänestä piti tulla sellainen kaikkien kaveri, joka olisi fiksu, urheilullinen ja maalaisjärkinen, kaikin puolin hieno ihminen. Nättikin vielä.
Mielestäni sitten vasta voit sen lapsen hankintaa miettiä, kun sisäistät sen että tuli mitä vaan, voit häntä rakastaa ja vaalia joka solullasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Sitten sitä ei ole pakko ottaa. Tai peruu adoption viime tingassa.
Et ole valmis vanhemmaksi. Älä tee lasta.
Jos olet nainen niin matkusta Intiaan, Kiinaan tms. tutkituttamaan sikiön sukupuoli ennen kuin on ns. liian myöhäistä. Jos mies niin tytön tullessa jätä nainen jollain verukkeella. Hanki uusi nainen ja toista kunnes poika tulee.
Itse haluaisin myös pojan. Täällä joskus siitä erehdyin sanomaan ja mut lytättiin täysin.
En ole ikinä välittänyt pienistä tytöistä mutta poikien kanssa olen viihtynyt tosi hyvin. Kyllä sillä on suuri ero onko tyttö vai poika!
En ainakaan ihan heti ole lasta hankkimassa mutta ehkä joskus ja todella toivon että poika tulee!
Mitä pahaa siinä on jos toivoo tyttöä tai poikaa??
Sama itsellä miehenä. Haluaisin siis pojan. Joku pojan yksinhuoltaja voisi olla valmis ratkaisu kumppaniksi. Tosin silloin poika ei olisi oma.
Tytöistä tulee lompakkoloisia. :)
M46
Itsehän en uskalla hankkia lasta, koska pelkään että napanuora hirttyy kohdussa käden tai jalan tai kaulan ympärille, lapsi kärsii hapenpuutteesta ja hänestä tulee vammainen. Sitten olisin omaishoitaja koko loppuelämän. Vammaisia ei kai voi antaa synnytyksen jälkeen adoptioonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama itsellä miehenä. Haluaisin siis pojan. Joku pojan yksinhuoltaja voisi olla valmis ratkaisu kumppaniksi. Tosin silloin poika ei olisi oma.
Ja sekin on sitten toinen kysymys, että hyväksyisikö tämä yksinhuoltajan poika sinua isäpuolekseen.
ÄLÄ hanki lapsia jos vauvan sukupuoli oikeasti on sulle elämääkin tärkeämpi asia. Sillä ei ole mitään väliä, mitä siellä jalkojen välissä on, lapsi on aina lapsi. Ja voihan olla, että saat pojan, joka päättääkin olla tyttö. Vanhemmat kun eivät sitä sukupuolta loppujen lopuksi määrää. Mitäs sitten teet? Aikamoinen pettymys se varmaan tulisi olemaan, ja väistämättä vaikuttaisi sun äitiyteen ja siihen, miten suhtautuisit lapseen. Ei kannata ryhtyä äidiksi, jos ei ole valmis hyväksymään ja rakastamaan lastansa sellaisena kuin hän on. Ei myöskään kannata ryhtyä äidiksi, jos et pysty näkemään tyttö- ja poikalapsia samanarvoisina tai kuvittelet, että poikalapsi olisi jotenkin helpompi kasvattaa. Ihan näin vinkkinä. Elä elämääsi niinkuin itse haluat, hoida vaikka muiden poikia jos sulla on sellainen hoivavietti tai tarve huolehtia lapsista, mutta jätä omat lapset tekemättä.
Äidilläni taisi olla samanlaisia ajatuksia. En kutsu äitiä äidiksi, hän ei ansaitse sitä. Olisipa ottanut kollikissan, eikä arponut ihmislapsella.
Vierailija kirjoitti:
Oletko hankkimassa/adoptoimassa lasta yksin vain yhdessä toisen ihmisen kanssa? En näe, että lapselle olisi emotionaalisesti kovin hyvä ympäristö varttua kahdestaan kanssasi, vaikka hän olisi toivomaasi sukupuolta.
Ei tytön eikä pojan ole hyvä varttua ympäristössä, joka arvottaa sukupuolia noin eri lailla. Piuhat kiinni, ap!
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on jos toivoo tyttöä tai poikaa??
Perus jeesustelua ja jopa tabu josta ei saa puhua. Kaikkien etu on jos lapsi on haluttu ja rakastettu. Jos joku toivoo jompaa kumpaa niin se hänelle suotakoon. Vähän sama kuin ei saisi toivoa tervettä lasta, koska sairaat ja vammaiset ovat samanarvoisia ihmisinä. Niin kuin ovatkin, mutta saa kai tervettä toivoa.
Tietenkin sulla on oikeus tunteisiin. Elämässä ei kuitenkaan voi aina valita.