Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin pojan, mutta pelko tytön syntymisestä pelottaa

Vierailija
01.03.2017 |

Aiemmin olen pohtinut, etten hanki lapsia lainkaan. Nyt iän karttuessa olen miettinyt, että poika olisi ok. Pelkään kuitenkin liikaa, että tulla tupsahtaakin tyttö. Olen miettinyt myös pojan adoptoimista, että olisi ns. "varma nakki". Tyttöjä vastaan ei tosiaankaan ole mitään, mutta itselleni en halua. Tai voisihan sekin olla yksi vaihtoehto. Pelkään tosin, että aina ajattelisi pojan olleen huomattavasti parempi. Onko muilla ollut samanlaisia ajatuksia ja millaisiin ratkaisuihin olette päätyneet? En ole Porvoosta, eikä moralisoijien näkemykset kiinnosta. Kyse on tunteistani ja niihin minulla on oikeus.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sinulla on oikeus tunteisiin

Mutta ei se tee niistä hyväksyttäviä tai edes normaaleja

Nämä ajatuksesi eivät ole tunteita vaan kuvaus sinun vajavuudesta

Älä hanki lapsia

Vierailija
22/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sillä sukupuolella on väliä?

Miksi ei voisi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa toivoa kumpaa tahansa, mutta ei ole todellakaan ok hankkia lasta tilanteeseen jossa pahimmillaan projisoi sukupuolen aiheuttamaa pettymystä tähän lapseen. Esim. Haluan pojan, tyttö pelottaa vrt. Toivomme poikaa mutta molemmat ovat tervetulleita.

Vierailija
24/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä paljonkin väliä. Kuka haluaisi tieten tahtoen heikomman ja vähempiarvoisen tytön?

No kuule, vie se tyttö heti jo vauvana bodaamaan ja salille voimaharjoituksiin. Syötä sille hormooneja, että lihakset kasvaa. Näi se on voimakkaampi , kun keskiverto miehet. Ja laitat tytölle superkallit hiuslisäkkeet, kultahampaat, kalliit silmälasit/laserleikkaukset silmiin, timanttikorviksia 5-6 aina yhteen korvaan jne, niin eiköhän ole tytöllä arvoa niin, ettet uskalla sitä muualla pitääkkään, kun turvasäilössä, ettei joku ryöstä, kun on niin arvokas. Eipä sitten ole tyttö heikompi ja vähempiarvoinen, ja voit sen hyvällä omalla tunnolla pitää. Vaikka oikeasti olen sitä mieltä, ettei sinusta ole lapsen vanhemmaksi ja kasvattajaksi.

Vierailija
25/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ hanki lapsia jos vauvan sukupuoli oikeasti on sulle elämääkin tärkeämpi asia. Sillä ei ole mitään väliä, mitä siellä jalkojen välissä on, lapsi on aina lapsi. Ja voihan olla, että saat pojan, joka päättääkin olla tyttö. Vanhemmat kun eivät sitä sukupuolta loppujen lopuksi määrää. Mitäs sitten teet? Aikamoinen pettymys se varmaan tulisi olemaan, ja väistämättä vaikuttaisi sun äitiyteen ja siihen, miten suhtautuisit lapseen. Ei kannata ryhtyä äidiksi, jos ei ole valmis hyväksymään ja rakastamaan lastansa sellaisena kuin hän on. Ei myöskään kannata ryhtyä äidiksi, jos et pysty näkemään tyttö- ja poikalapsia samanarvoisina tai kuvittelet, että poikalapsi olisi jotenkin helpompi kasvattaa. Ihan näin vinkkinä. Elä elämääsi niinkuin itse haluat, hoida vaikka muiden poikia jos sulla on sellainen hoivavietti tai tarve huolehtia lapsista, mutta jätä omat lapset tekemättä. 

Lässyn lää. Jos sinulle ei ole väliä, niin kai jollekin muulle saa olla?

Vierailija
26/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli lapsen hankit ja siitä tulee tyttö, ei ainakaan kannata osoittaa pettymystään lapsen sukupuolta kohtaan. Minulla oli pitkään itsetunto-ongelmia, sillä meitä on kolme lasta joista minä olen ainoa tyttö. Koin aina isäni vähättelyä muunmuassa mopokorttia hankkiessani, sillä ajelin isoveljeni vanhalla mopolla ja isä aina heitti "vitsiä" kuinka minulle pitäisi hankkia skootteri, kun olen kuitenkin tyttö. Traktoria en saanut ajaa, koska "kuitenkin rikot sen kun olet tyttö", isä maksoi veljieni ajokortit mutta minä en saanut pienintäkään avustusta, koska "naiset eivät kuulu liikenteeseen." Nykyään asun mieheni kanssa maatalossa, ajan mopolla jonkun verran, traktorilla suht paljon ja autolla aina kun on jotain asiaa kauemmas. Ajokortin maksoin itse töistä saaduilla rahoilla, mutta sitäkin tehdessäni isä vain vähätteli "ei siitä kuitenkaan mitään tule", halusi myös lyödä veljieni kanssa vetoa kuinka monta kertaa pitää tehdä teoria- ja ajokoe. Molemmat ensiyrityksellä läpi, molemmilla veljilläni kaksi yritystä teoriakokeessa. Lyttyyntyöntämiset huomioonottaen isäni siis olisi ilmiselvästi toivonut minustakin poikaa. Aloin päästä tästä yli vasta joskus kahdenkympin kieppeillä kun katkaisin siteeni isään ja aloin käydä terapeutilla. Parastahan tuossa tilanteessa olisi varmaan olla hankkimatta lapsia, mutta keskimmäinen kun minäkin olen niin tottakai isä sitten varmaan elätteli toiveita siitä, että kun ensimmäinen lapsi oli poika, niin kaikki varmaan sitten olisivat. En nyt tiedä saako tuosta mitään selvää kun aika sekavaa tekstiä taisi tulla, mutta oli ihana purkaa asiaa.

Vierailija
27/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki lapsia

Aikamoista ajatus/tunnepoliisitoimintaa. :D Sinäkö se päätät mitkä tunteet ovat hyväksyttäviä/normaaleja? Suuri osa maailman väestöstä toivoo poikaa tiedoksesi vaan sinne pieneen kuplaasi. Ohis

Vierailija
28/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sillä paljonkin väliä. Kuka haluaisi tieten tahtoen heikomman ja vähempiarvoisen tytön?

MINÄ halusin. Ja sainkin. Jopa  kolme kappaletta.Mutta en toki olisi poikiakaan palauttanut. Ei lapsia voi valita,mutta tietenkin voi toivoa. Minä toivoin ja halusin tytön,mutta jos lapsi olisi ollut poika, hän olisi ollut yhtä rakas. Ei rakkaus lapseen voi olla sukupuolesta kiinni. Jos on, et ole valmis vanhemmaksi.

Vierailija
29/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytöistä tulee lompakkoloisia. :)

M46

Ai sellaisiksiko sinä olet omat tyttäresi opettanut?

Ai niin, mutta ethän sinä ole edes päässyt koskaan edes harrastamaan seksiä naisen kanssa, perheellistymisestä puhumattakaan...

Vierailija
30/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite toivoin tyttöä -ja sain. Olin ihan masentunut, kun kuulin, että toka on poika. Näin silmissäni villin, rasittavan adhd:n, sellaisia kuin miehet suvussani ovat. Rötöstelijöitä ja törkimyksiä. Villi poika olikin ensimmäiset viisi vuotta, mutta myös herkkä ja älykäs. Sittemmin myös rauhoittui.

Vierailija
31/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä juuri olemassaolollasi todistat, että ihan hyvin voi miespuolinenkin henkilö olla heikko ja vähempiarvoinen.

Vierailija
32/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, vie se tyttö heti jo vauvana bodaamaan ja salille voimaharjoituksiin. Syötä sille hormooneja, että lihakset kasvaa. Näi se on voimakkaampi , kun keskiverto miehet. Ja laitat tytölle superkallit hiuslisäkkeet, kultahampaat, kalliit silmälasit/laserleikkaukset silmiin, timanttikorviksia 5-6 aina yhteen korvaan jne, niin eiköhän ole tytöllä arvoa niin, ettet uskalla sitä muualla pitääkkään, kun turvasäilössä, ettei joku ryöstä, kun on niin arvokas. Eipä sitten ole tyttö heikompi ja vähempiarvoinen, ja voit sen hyvällä omalla tunnolla pitää. Vaikka oikeasti olen sitä mieltä, ettei sinusta ole lapsen vanhemmaksi ja kasvattajaksi.

Eiköhän tuossa tarkoitettu henkistä voimaa. Sen puute suurella osalla naissukupuolen edustajilla käy ilmi tälläkin palstalla. Onneksi poikkeuksiakin on. Itselleni voimakastahtoisena naisena olisi painajainen "saada" joku hissukka barbien hiuksia kampaava tyllerö.

Vierailija
33/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä feminismiä näköjään tarvitaan. En ole koskaan ymmärtänyt miksi naiset haluavat synnyttää ja kasvattaa sukupuolta joka aiheuttaa naisten kärsimyksen ympäri maailmaa. En ikinä kasvattaisi poikaa joka vihaisi naisia ja naiseutta joka on syy siihen että hän edes kasvoi.

Ja miten kaikilta aina unohtuu että miehissä on ne heikkolahjaisimmat? Onko vanhan ajan propaganda noin kovaa? Miehet ovat sairaita ja itse en koskaan pitäisi poikaa.

Vierailija
34/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli lapsen hankit ja siitä tulee tyttö, ei ainakaan kannata osoittaa pettymystään lapsen sukupuolta kohtaan. Minulla oli pitkään itsetunto-ongelmia, sillä meitä on kolme lasta joista minä olen ainoa tyttö. Koin aina isäni vähättelyä muunmuassa mopokorttia hankkiessani, sillä ajelin isoveljeni vanhalla mopolla ja isä aina heitti "vitsiä" kuinka minulle pitäisi hankkia skootteri, kun olen kuitenkin tyttö. Traktoria en saanut ajaa, koska "kuitenkin rikot sen kun olet tyttö", isä maksoi veljieni ajokortit mutta minä en saanut pienintäkään avustusta, koska "naiset eivät kuulu liikenteeseen." Nykyään asun mieheni kanssa maatalossa, ajan mopolla jonkun verran, traktorilla suht paljon ja autolla aina kun on jotain asiaa kauemmas. Ajokortin maksoin itse töistä saaduilla rahoilla, mutta sitäkin tehdessäni isä vain vähätteli "ei siitä kuitenkaan mitään tule", halusi myös lyödä veljieni kanssa vetoa kuinka monta kertaa pitää tehdä teoria- ja ajokoe. Molemmat ensiyrityksellä läpi, molemmilla veljilläni kaksi yritystä teoriakokeessa. Lyttyyntyöntämiset huomioonottaen isäni siis olisi ilmiselvästi toivonut minustakin poikaa. Aloin päästä tästä yli vasta joskus kahdenkympin kieppeillä kun katkaisin siteeni isään ja aloin käydä terapeutilla. Parastahan tuossa tilanteessa olisi varmaan olla hankkimatta lapsia, mutta keskimmäinen kun minäkin olen niin tottakai isä sitten varmaan elätteli toiveita siitä, että kun ensimmäinen lapsi oli poika, niin kaikki varmaan sitten olisivat. En nyt tiedä saako tuosta mitään selvää kun aika sekavaa tekstiä taisi tulla, mutta oli ihana purkaa asiaa.

Saa selvää. Sinusta tuli ns. poikatyttö joka alemmuudentunteessaan yritti todistella olevansa kuin pojat/miehet sen sijaan, että olisit kasvanut naiselliseksi naiseksi. Hyvä että olet löytänyt puolison. Suuri osa heteromiehistä haluaa kuitenkin naisellisen puolison eikä mitään äijäilijää.

Vierailija
35/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki lapsia

Aikamoista ajatus/tunnepoliisitoimintaa. :D Sinäkö se päätät mitkä tunteet ovat hyväksyttäviä/normaaleja? Suuri osa maailman väestöstä toivoo poikaa tiedoksesi vaan sinne pieneen kuplaasi. Ohis

Suuri osa toivoo myös tyttöä :)  Toivoa voi,mutta täytyy olla valmis ottamaan se toinenkin sukupuoli vastaan. Ei voi tehdä lasta niin, että ehdottomasti vain toinen sukupuoli kelpaa, koska lapsia syntyy suunnilleen 50/50. Tai kyllähän ne Kiinassa yhden lapsen politiikan aikana tappoivat tyttösikiöt, koska poikalasten katsottiin olevan vastuussa vanhemmistaan, kun nämä ovat vanhoja. Tytöt naitiin pois, pitämään huolta miehen vanhemmista. Ei ollut kannattavaa politiikkaa tappaa tai abortoida tytöt. Nyt on väestörakenne vinoutunut ja tytöt vähissä.

Vierailija
36/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä feminismiä näköjään tarvitaan. En ole koskaan ymmärtänyt miksi naiset haluavat synnyttää ja kasvattaa sukupuolta joka aiheuttaa naisten kärsimyksen ympäri maailmaa. En ikinä kasvattaisi poikaa joka vihaisi naisia ja naiseutta joka on syy siihen että hän edes kasvoi.

Ja miten kaikilta aina unohtuu että miehissä on ne heikkolahjaisimmat? Onko vanhan ajan propaganda noin kovaa? Miehet ovat sairaita ja itse en koskaan pitäisi poikaa.

Feminismi ei edelleenkään ole miesvihaa. Vaan tasa-arvoa. Miehet eivät kaikki ole sairaita, eiväkä heikkolahjaisia.  Minä ainakin pidän poikalapseni ihan mielellään. Yhtä mielellään kuin tyttölapsenikin.  Isäni, mieheni ja poikani ovat ihan tavallisia ihmisiä. Eivät mitään hirviöitä, vaikka miehiä ovatkin.

Vierailija
37/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan tarvitaan feminismiä kitkemään kaltaisesi seksistin päästä miesviha pois. Vai tarkoititko feminismiksi naamioitua naissovinismia?

Vierailija
38/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ hanki lapsia jos vauvan sukupuoli oikeasti on sulle elämääkin tärkeämpi asia. Sillä ei ole mitään väliä, mitä siellä jalkojen välissä on, lapsi on aina lapsi. Ja voihan olla, että saat pojan, joka päättääkin olla tyttö. Vanhemmat kun eivät sitä sukupuolta loppujen lopuksi määrää. Mitäs sitten teet? Aikamoinen pettymys se varmaan tulisi olemaan, ja väistämättä vaikuttaisi sun äitiyteen ja siihen, miten suhtautuisit lapseen. Ei kannata ryhtyä äidiksi, jos ei ole valmis hyväksymään ja rakastamaan lastansa sellaisena kuin hän on. Ei myöskään kannata ryhtyä äidiksi, jos et pysty näkemään tyttö- ja poikalapsia samanarvoisina tai kuvittelet, että poikalapsi olisi jotenkin helpompi kasvattaa. Ihan näin vinkkinä. Elä elämääsi niinkuin itse haluat, hoida vaikka muiden poikia jos sulla on sellainen hoivavietti tai tarve huolehtia lapsista, mutta jätä omat lapset tekemättä. 

Lässyn lää. Jos sinulle ei ole väliä, niin kai jollekin muulle saa olla?

Joo, saahan sitä vapaasti haluta vaikka ja mitä. Mutta fakta on se, että lapsi tarvitsee hyväksyntää juuri sellaisena kuin on. Jos niinkin pieni asia kuin vauvan genitaalialue määrittää sen, kuinka paljon äiti lastansa arvostaa, ei voida puhua hyvästä vanhemmuudesta. Tällainen ihminen ei vaan sovi äidiksi/isäksi. Ymmärrätkö? 

Vierailija
39/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi ei edelleenkään ole miesvihaa. Vaan tasa-arvoa. Miehet eivät kaikki ole sairaita, eiväkä heikkolahjaisia.  Minä ainakin pidän poikalapseni ihan mielellään. Yhtä mielellään kuin tyttölapsenikin.  Isäni, mieheni ja poikani ovat ihan tavallisia ihmisiä. Eivät mitään hirviöitä, vaikka miehiä ovatkin.

Tässä tulee tietää, että AV:lla feminismi on nimenomaan miesvihaa ja naissovinismia. Ja kuten asiaan kuuluu, niin tuo kenelle kommentoit ei mainitse mitään siitä, että yhtä lailla monet toivovat tyttöjä poikia enemmän.

Vierailija
40/56 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuossa tarkoitettu henkistä voimaa. Sen puute suurella osalla naissukupuolen edustajilla käy ilmi tälläkin palstalla. Onneksi poikkeuksiakin on. Itselleni voimakastahtoisena naisena olisi painajainen "saada" joku hissukka barbien hiuksia kampaava tyllerö.

No kuule, tuo minun vastaus oli ihan vitsi. Vitsiksi käsitin myös tuon kysymyksen, johon vastasin. Ei kukaan normaali ihminen pidä tyttöjä "heikompina ja vähempiarvoisena"  Ja jos tuon väittämän sanoja on oikeasti tuota mieltä, hän itse on se heikko(lahjainen).