Eikö teitä haittaa olla hiusten värjäyskierteessä?
Eikö ole aika inhottavaa joka kuukausi värjätä juurikasvu piiloon? Kallistakin se on etenkin kampaamoissa.
Kommentit (48)
En värjää joka kuukausi vaan 2-3 kuukauden välein. Onhan se vaivalloista, mutta sitten on parempi mieli värjätyllä tukalla. Kampaamoissa en ole käynyt moneen vuoteen.
En ole värjännyt hiuksia kohta vuoteen eli tukka on ihan omanvärinen. Latvat värjättiin vuosi sitten juurikasvun väriseksi. Suosittelen kaikille omaan väriin siirtymistä! En tajua miksi itse ikinä aloitin tukan värjäämisen, nätti suklaanruskea väri kun on omastakin takaa. 20 vuotta värjäillyt! Ei ikinä enää.
Olet kierteessä, jos laitat itsesi siihen. Minulla hiusvärit haalistuvat pesun takia TODELLA nopeasti, koska pesen hiuksia liikaa :-) mutta halutessani voin vain lopettaa värjäämisen ja siinä se, ei näy mitään dramaattista tyvikasvua. Juuri olin useamman vuoden värjäämättä, ja koko sen ajan oli vanha väri haalistuneena päässä. Hiukset olivat nätit väriltään, mutta eivät täysin minun tyyliäni. Haalistunut hiusväri kuulostaa rumalta, mutta omani ainakin sulautui niin hyvin aidon värin sekaan että ei ollut rumaa nähnytkään.
ei harmita koska luonnollinen värini on tummanruskea ja juurikasvu näyttää suhteellisen hyvältä vaaleaksi värjätyissä hiuksissani. myös tykkään pitää hiukset vaaleina että voi sitten mielen mukaan laittaa suoravärejä ja muuta (:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Samoin kuin 18, niin minäkin käyn kampaajalla noin kerran kuukaudessa leikkauttamassa hiukseni ettei tarvitse itse alkaa fiskarseilla niitä pätkimään, joten samalla menee värjäyskin. Kaikki maksaa ja rahani ovat omani.
Miksi noin usein leikkaat?
Värjään hiukset 6-7 viikon välein ja yhdestä pakkauksesta riittää kahdeksi kerraksi eli hintaa tulee noin 5 e/kerta. Ei siis kallista, kampaajalle en menisi ikinä (paitsi leikkauttamaan vuoden välein). Olen tehnyt tätä koko aikuisikäni, joten rutiinia se on eikä rasita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän juurten kasvatusefekti on trendikästä, eli ombre värjäys. Ärsyynnyin nuorempana kun kampaajat sanoi ettei saisi poiketa enemmän kuin 1-2 astetta omasta sävystä, mutta nyt uskon sillä sillä välttää värjäyskierteen ja hiuslaatu säilyy parempana.
Nyt on siis hyvä aika kasvattaa oma väri takaisin, kun saa olla samalla muodikaskin ;)
Entäs sitten, kun tyvikasvu pukkaa keskivaaleaa ja muu osa hiuksista on ruskeaa. Ilmeisesti pitäisi löytää kasvatusvaiheeseen joku välisävy. Aion värjätä tukkani myöhemminkin keskivaaleaksi, saa paksuutta. Oikea väri on tuhkanvaalea, takaa tummempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Samoin kuin 18, niin minäkin käyn kampaajalla noin kerran kuukaudessa leikkauttamassa hiukseni ettei tarvitse itse alkaa fiskarseilla niitä pätkimään, joten samalla menee värjäyskin. Kaikki maksaa ja rahani ovat omani.
Miksi noin usein leikkaat?
En tiedä miten muilla hiukset kasvaa, mutta ainakin minulla ne kasvavat todella nopeasti. Viidessä viikossa tulee hyvinkin kaksi senttiä lisää ja en voi sietää sitä, että etuhiukseni ovat ollenkaan silmillä. Siinä vaiheessa jos kampaajaa siis ei ole, niin leikkaan niitä ihan itse ja senhän tietää ettei siitä kovin mairitteleva tulos tule... :)
Kaksi senttiä juurikasvua on myös tylsän näköinen ja vaikka se ei ehkä muiden silmään niin osu, niin itse sitä tyveä tuijottaa.
Mulle ei tule tyvikasvua. Väri haalistuu. Mulla on tumma tukka. En ole koskaan värjännyt blondiksi.
Ei haittaa yhtään. En siis koe tätä minään kierteenä, idea on siinä että haluan värjätä hiuksiani, ei siinä että olisi jotenkin pakko. Onhan tuo vähän vittumainen operaatio, varsinkin kun värinpoisto on pakko tehdä kun shokkivärit ei muuten tartu. Lopputulos kuitenkin palkitsee. Ei myöskään maksa paljoa koska värjään itse. Se mitään rakettitiedettä ole.
Haittasi ja siksi en enää olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalea tyvikasvu mustissa hiuksissa on aika karmiva
Just! Ja yleensä ihmiselle ei sovi liian vahva "värinvaihto". Karmeaa ku näkee näitä jotka ovat oikeasti blondeja ja iholtaan ihan valkoisia, ja sitten on täysin tumma tai musta tukka. Näyttävät aaveilta ja aina luonnoton yhtälö. Ja samoin harva ihan tumma näyttää hyvältä blondina. Maantienväriset näyttävät hyvältä raidoitettuna tai blondina, tummat taas tummana.
Löytäisittekö netin kuvista esimerkkejä luonnottomista värjäyksistä? Olen nähnyt muutaman kerran miehiä, jotka on värjänneet harmaantuessaan hiuksensa ihan liian tummiksi. Se paistaa kilometrin päähän, että onpa vähän värjätty. Ois kantsinu mennä ammattilaiselle...
Haittaa. En värjäiskään jos en ois alkanut harmaantuun kolmekymppisenä. Sitten lopetan kun olen sopivan ikäinen harmaisiin hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehetkin eivät värjää hiuksiaan, jos naisten kerta pitäisi?
Kenenkään ei pidä mitään. Ja kyllä miehetkin värjää hiuksiaan yhä enenevissä määrin.
Värjäsin pari viikkoa sitten pitkästä aikaa taas. Edellisestä kierteestäni lienee aikaa vähintään 4 vuotta. Silloin värjäilin muistaakseni noin pari vuotta aktiivisesti, kyllästyin, lopetin ja kasvatin oman värin. Nyt kaipasin tukkaan muutosta enkä halunnut leikata, joten katsotaan miten kauan jaksan :)
En pysty värjäämään hiuksiani enää, koska sain kamalan allergisen reaktion viimeisestä värjäyskerrasta 7 vuotta sitten. Jotain folioraitoja voisi ehkä laittaa.
Olen tyytyväinen hiusteni omaan väriin nykyään. Hiuksien väri, silmät ja iho ovat toisiinsa sopivat ja jotkut vanhat valokuvat osoittavat, että ei se blondaus nyt niin kovin suotavaa ollut edes ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei häiritse😃 Enemmän häiritsisi olla laimean väristen hiusten kanssa! Eikä ole kallistakaan kun kotona värjää.
Eikö häiritse sekään, että joutuu laittamaan aina rankalla kädellä pakkelia naamaan, että omat laimeat piirteet mätsäisivät siihen värjättyyn "ei-laimean-väriseen" tukkaan eikä näytä pelkältä väripehkolta, jonka kasvonpiirteitä ei enää edes erota?
Mä värjään kampaajalla 9 - 10 viikon välein ja siinä vaiheessa ei edes haittaavasti tyvikasvu näy, mutta otsatukka on on liian pitkä.
Mulla on siis luonnonkihara pitkä tukka, ja kun hiukset ovat koholla päänahasta, ei tyvikasvu näy haittaavasti.
Oman värisessä tukassa en viihdy.
Minun "värjäilystäni" hän ei saa puolikasta puupenniäkään, minä teen sen itse. Sitä paitsi olen käynyt hänen luonaan kampaajalla jo syksystä 2002 alkaen ja viimeksi olin hänen luonaan kolmisen tuntia, joista kolme varttia meni leikkuutyöhön, lopun ajan höpötimme kaikkea maan ja taivaan väliltä, koska olemme ystävystyneet näinä vuosina, mutta näemme vain kun hiukseni kaipaavat leikkaamista. Joten takuuvarmasti uskon enemmän hänen sanaansa kuin jonkun uppo-oudon nettikommentoijan, joka ei edes tiedä, minkä näköinen minä olen. Sori siitä.