Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita josta on tehty suvun syntipukki?

Vierailija
01.03.2017 |

Ja jos on, niin miten olette päässeet asiasta yli ja miten olette toimineet?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole tehty, mutta kerro toki kokemuksistasi.

Vierailija
2/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin faktaa syntipukiksi tekijästä muille sukulaisille, alkoivat sukulaiset saamaan eri käsitystä minusta. Ja mustamaalaajasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestäni puhutaan kuinka kiittämätön hän on kun ei halua tavata lähisukulaisiaan. Oikeasti lähisukulaisensa käyttäytyvät todella törkeästi häntä kohtaan.

Vierailija
4/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä koska otin eron "ihanasta miehestä ja lähdin onnellisesta avioliitosta.

Todellisuudessa mies oli henkistä väkivaltaa käyttävä kaappijuoppo.

Vierailija
5/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun suvun vai mun suvun..?

Vierailija
6/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mietipä sitä kuule

Vierailija
7/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä sitä kuule

En minäkään kyllä tiedä. Sinun, minun vai tuon toisen kyjän suvun? Voisit vähän perusteellisemmin vastata. Jos olet tuollainen äyskijä, en yhtään ihmettele vaikka olisit aivan jokaisen mahdollisen suvun syntipukki.

Vierailija
8/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista saada suvun kunnioitusta ja arvostusta ilman että laittaa välit poikki?

Jos ihmiset eivät pysty näkemään syytä omassa toiminnassaan vaan syyttävät aina muita(syntipukkia) niin onko mitään mahdollisuuksia muodostaa tervettä suhdetta?

Vierailija
9/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suvun syyhypunkki. Moi!

Vierailija
10/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä sitä kuule

En minäkään kyllä tiedä. Sinun, minun vai tuon toisen kyjän suvun? Voisit vähän perusteellisemmin vastata. Jos olet tuollainen äyskijä, en yhtään ihmettele vaikka olisit aivan jokaisen mahdollisen suvun syntipukki.

Mietipä itse mitä juuri kirjoitit. Miten joku tuntematon voi olla sukuni syntipukki? Oletko sinä niitä ihmisiä jotka ahdistavat ja ärsyttävät toisia tahallaan ja sitten kun ihmiset siitä suuttuvat, voit alkaa heitä syyttelemään ja mustamaalaamaan. Tiedätkö, että narsisti käyttäytyy juuri noin.

Vierailija
11/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ketjuun kirjoittavat! Miten teillä on päivä lähtenyt liikkeelle? Käytän tätä valmista avausta, koska se vaikuttaa olevan vähän samaan suuntainen kuin mitä olin juuri avaamassa.

Jutellaanko onko kukaan nähnyt vanhaa elokuvaa Syntipukki ja mitä siitä ajattelitte? Elokuvassa oli pääosassa Lasse Pöysti.

Vierailija
12/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä sitä kuule

Mietipä itse mitä juuri kirjoitit. Miten joku tuntematon voi olla sukuni syntipukki? Oletko sinä niitä ihmisiä jotka ahdistavat ja ärsyttävät toisia tahallaan ja sitten kun ihmiset siitä suuttuvat, voit alkaa heitä syyttelemään ja mustamaalaamaan. Tiedätkö, että narsisti käyttäytyy juuri noin.

Kylläjän suvun syntipukki voi olla joku tuntematonkin, koska ideahan on että syntipukki on viaton siihen mistä häntä syytetään. Teoriassa sukunne syntipukki voisi olla joku ompelija Intiassa.

Tuo oli ihan teoreettista, sillä sitä en tarkoittanut kysymykselläni ja uskoakseni toimenkaan kysyjä ei sitä ajanut takaa. Tarkoitin oletko oman sukusi, minun suvun vai jonkun ihan muun suvun syntipukki.

Voisit vähän rauhoittua, ei kukaan tarkoita sinulle täällä pahaa.

Vierailija
13/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen suvun syyhypunkki. Moi!

Väärä ketju!

Vierailija
14/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin olla sinun sukusi syntipukki? Enhän edes tiedä kuka olet. Jos sinulla tosiaan ei ole muuta tekemistä kuin yrittää pahoittaa tuolla länkytyksellä mieleni, voit lopettaa kirjoittelusi ja jättää tämän ketjun rauhaan. Tiedät hyvin itsekin, ettei suvun syntipukki ole yleensä "ompelija Intiassa" tms vaan ihan oman suvun jäsen, joka jollain tavalla poikkeaa yleensä muista ja jota siksi on helppo syyttää kaikesta.

Vierailija
15/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki ketjuun kirjoittavat! Miten teillä on päivä lähtenyt liikkeelle? Käytän tätä valmista avausta, koska se vaikuttaa olevan vähän samaan suuntainen kuin mitä olin juuri avaamassa.

Jutellaanko onko kukaan nähnyt vanhaa elokuvaa Syntipukki ja mitä siitä ajattelitte? Elokuvassa oli pääosassa Lasse Pöysti.

Muistanko ihan väärin, mutta oliko siinä toisessa pääroolissa Marjatta Kallio? Hän oli kyllä aika pirteä siinä!!

Vierailija
16/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä sitä kuule

Kylläjän suvun syntipukki voi olla joku tuntematonkin, koska ideahan on että syntipukki on viaton siihen mistä häntä syytetään. Teoriassa sukunne syntipukki voisi olla joku ompelija Intiassa.

Tuo oli ihan teoreettista, sillä sitä en tarkoittanut kysymykselläni ja uskoakseni toimenkaan kysyjä ei sitä ajanut takaa. Tarkoitin oletko oman sukusi, minun suvun vai jonkun ihan muun suvun syntipukki.

olet narsisti, tiesitkö ?

Vierailija
17/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voisin olla sinun sukusi syntipukki? Enhän edes tiedä kuka olet. Jos sinulla tosiaan ei ole muuta tekemistä kuin yrittää pahoittaa tuolla länkytyksellä mieleni, voit lopettaa kirjoittelusi ja jättää tämän ketjun rauhaan. Tiedät hyvin itsekin, ettei suvun syntipukki ole yleensä "ompelija Intiassa" tms vaan ihan oman suvun jäsen, joka jollain tavalla poikkeaa yleensä muista ja jota siksi on helppo syyttää kaikesta.

Hyvä että selvensit, kun se ei avauksesta käynyt ilmi. Kuten huomasit, en ollut ainoa joka tiennyt mitä tarkoitit, joten avaus ei ehkä ollut paras mahdollinen selkeydessään.

Siitä olen kyllä eri mieltä ettetkö jotenkin voisi olla sukumme syntipukki. Ei jokaisen syntipukin tarvitse olla juuri oman sukunsa syntipukki. Kyllä me periaatteessa voisimme syyttää sinua kaikesta onnetomuudesta, joka meitä kohtaa. Huojennuksesi voin kertoa, että emme kyllä syytä mitään anonyymiä av-mammaa kaikesta nurjasta elämässämme.

Ajatus sinänsä on mielenkiintoinen. Kaikille voisi olla helpompaa, jos vastoinkäymisistä aina sanottaisiin: "se on se perhanan av-mamma taas, joka Reijan vei pahoille teille" tai "maito on hapanta, helkkarin av-mamma taas". Voisi olla hyväkin systeemi tuo, mutta pitäisi varmistaa ettet se ole aina sinä, joka saa syyn niskoilleen.

Vierailija
18/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siinä myös Hannes Häyrinen vahtimestarina? Muistan kuinka hän heitti Lassek roolihahmon ovesta ulos.

Vierailija
19/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista saada suvun kunnioitusta ja arvostusta ilman että laittaa välit poikki?

Jos ihmiset eivät pysty näkemään syytä omassa toiminnassaan vaan syyttävät aina muita(syntipukkia) niin onko mitään mahdollisuuksia muodostaa tervettä suhdetta?

En tiedä kunnioituksesta ja arvostuksesta, tarkoitatko normaalista ihmmisuhteesta poikkeavaa? Yksi keino on yrittää muuttaa sukulaisten käsitystä itsestään puhumalla. Kun seuraava piikittely tai ilkeä letkautus tulee, kysy mistä toinen puhuu. Jos kuulet piikittelyä edesmenneestä suhteesta, kysy että lyökö piikittelijä puolisoaan tai miksi hän ei juo ihan avoimesti.  Älä anna kävellä ylitsesi.

Vierailija
20/29 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ditk kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mietipä sitä kuule

olet narsisti, tiesitkö ?

En tiennyt. Ei tuollaista ole minulle kukaan koskaan sanonut. Voiko sitä olla ihan tietämättään narsisti? Siinä tapauksessa voisit olla oikeassa, mutta en oikein usko. Minusta olet vähän liian nopea julistamaan minua narsistiksi, etenkin kun kukaan muu ei ole. Miten sinä voisit sellaista diagnosoida sieltä etäältä, kun et ole minun sukuni lääkäri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän