Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksin kuvaamisesta rajumpi tuomio kuin raiskauksesta!

Vierailija
01.03.2017 |

On tämä Suomen laki kyllä hanurista!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, raiskaustuomioita pitäisi kiristää tuntuvasti. Raiskauksesta saa jopa lievemmän tuomion kuin vastavasta pahoinpitelystä ilman seksuaalista tekoa.

Vierailija
2/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän saisi kyllä tulla muutos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tässä tuli kerrankin minun mielestä sopiva tuomio. Mutta raiskausta Suomen oikeus ei vaan vieläkään katso rikokseksi, en tiä mikä siinä on. Onko tuomareilla ja syyttäjillä vain niin eri moraali kuin muilla, onko heistä naisten oikeudet ihan turhia, nauttivatko he antaessaaan mitättömiä tuomioita, ja nähdessään kuinka uhri jää elämään ihmisrauniona ja tekijä pääse kuin koira veräjästä.

Vierailija
4/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskauksista ei saa kunnon tuomioita, koska se olisi rasismia. Suomalaiset rasisti-lutkat eivät osaa olla kiitollisia, kun kulttuurinrikastaja-porukka hyökkää pusikosta.

Ai jaa niin....... raiskaavathan suomalaismiehetkin porukalla puistoissa.

Vierailija
5/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas "asiallista" keskustelua. Hyypiö sai tällä kertaa jonkin verran maksettavaa, kun pätäkkää ilmeisesti on, mutta vuosi ehdollista? Ei se ole tuomio eikä mikään.

Vierailija
6/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavatko kuvaamisrikoksen kohteeksi joutuneet puolustelemaan 'joo, mutta se seksivideo säilyy elämän loppuun saakka ja vielä kuoleman jälkeenkin jälkipolville'. Nimittäin muuta selitystä en näissä keksinyt raiskaustuomioiden olemattomuuteen. Kun raiskausrikos on tapahtunut, 'tallenne' on kehossa, korvien välissä ja yksin olet kuin huutaisi pimeään yöhön. Itse asiassa ne teot, raiskaus ja seksin kuvaamisrikos ovat kuin täysin eri puolilta asiaa. Joku outous tuomioissa.

Vierailija
7/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mä en oikeastaan ymmärrä tuon teon suurta rikollisuusastetta ollenkaan. Itse mimmit sinne menivät. Kyllähän kaikki sen tietävät, että vieraan miehen luo meneminen voi olla riski. Eihän salakuvaaminen oikein ole mutta ei ole myöskään pakko antautua alttiiksi sellaiselle mahdollisuudelle. En pidä tuota rikosta raiskauksen veroisena ollenkaan. Kiusallista ja ikävää mutta ei vaarallista.

Vierailija
8/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös raiskauksesta saa aina ehdotonta? Se on aina kovempi tuomio kuin ehdollinen. Pituudesta riippumatta.

Vierailija
9/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mä en oikeastaan ymmärrä tuon teon suurta rikollisuusastetta ollenkaan. Itse mimmit sinne menivät. Kyllähän kaikki sen tietävät, että vieraan miehen luo meneminen voi olla riski. Eihän salakuvaaminen oikein ole mutta ei ole myöskään pakko antautua alttiiksi sellaiselle mahdollisuudelle. En pidä tuota rikosta raiskauksen veroisena ollenkaan. Kiusallista ja ikävää mutta ei vaarallista.

Olen samaa mieltä. Juurikin kiusallista ja ikävää mutta mun mielestä tätä juttua on paisuteltu ihan liikaa. Paskamainen temppu ja ansaitsee tuomion, mutta kyllä raiskaukset jne väkivallan teot on sata kertaa pahempia.

Vierailija
10/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos Axl olisi raiskannut kymmeniä naisia niin takuulla tulisi kovempi tuomio.

Vierailija
11/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka niin rajumpi? Ehdonalaistahan siitä tuomittiin. 

Vierailija
12/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös raiskauksesta saa aina ehdotonta? Se on aina kovempi tuomio kuin ehdollinen. Pituudesta riippumatta.

Riippuu tapauksesta ja oikeuslaitoksestakin. Useimmiten saa.

Axl-tapauksessa kannattaa huomioida naisten määrä, kun suhteutetaan ehdollisaikaan.

Vierailija
13/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kovempi tuomio kuin raiskauksesta? Paljonko 33 naisen raiskauksesta olisi tullut? Edelleen vuosi ja 2 kk ehtoollista eikä edes sakkoja? Tokko.

Vierailija
14/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä en pidä julkisella paikalla tapahtuvaa ryöstöä tai pahoinpitelyä minään, koska itsepähän on mennyt sinne julkiselle paikalle. Pitäisi tiedostaa että kun ulkona liikkuu niin aina asettaa itsensä alttiiksi mahdollisuudelle että tulee ryöstetyksi ja hakatuksi."

Vierailija
15/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Axl-tapauksessa kannattaa huomioida naisten määrä, kun suhteutetaan ehdollisaikaan.

Aivan. Kyllä tuomio olisi ollut ehdotonta, jos olisi raiskannut nuo naiset.

Vierailija
16/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Juurikin kiusallista ja ikävää mutta mun mielestä tätä juttua on paisuteltu ihan liikaa. Paskamainen temppu ja ansaitsee tuomion, mutta kyllä raiskaukset jne väkivallan teot on sata kertaa pahempia.

No onko joku jossain väittänyt Axlia pahemmaksi kuin murhaajaraiskaajat? "Paisuttelua" on tapahtunut siksi, että Axl on julkisuuden henkilö, kuvattuja naisia oli niin paljon ja kuvaaminen oli jatkunut pitkään, ja Axl itse teki niitä aika huonoja julkisia ulostuloja tässä asiassa. Mutta niin, pitäisikö painaa villaisella ja vähätellä siksi, että joku tekee vielä pahempia rikoksia?

Vierailija
17/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomioita pitäisi koventaa. Esim. Pedofeliassakin. Raiskauksista kovemmat tuomiot ja ylipäätänsä kaikista kamalista rikoksista. Tämä tuomio oli hyvä julkinen tuomio.

Vierailija
18/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kyllä tuomio olisi ollut ehdotonta, jos olisi raiskannut nuo naiset.

Juu mua kans kiinnostaisi tietää, mihin tapaukseen tätä tuomiota verrataan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016012821031793_uu.shtml tuossa on jotain, tosin iltalehden, luomia tilastoja raiskaustuomioista.

Vierailija
19/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tästä voitaisiin tehdä ennakkotapaus jos vastavasta ei ole aiempaa tuomiota. Monesti jos ihmisen asuntoon on murtauduttu, henkilö kuvaa tilannetta "raiskatuksi tulemiseksi" koska siinä joku on tunkeutunut toisen henkilökohtaiselle alueelle, yksityisyyteen. Tämä tapaus on vähän vastaava. Ne naiset suostuivat seksiin, mutta heiltä ei edes kysytty on onko ok, että tapahtuma kuvataan ja kuva-aineistoa levitellään myöhemmin. Todennäköisesti tämä aiheuttaa myös samankaltaisia "raiskatuksi" tulleen kokemuksia kuten häpeää ja nöyryytystä. Raiskauksen trauma jää uhrin mieleen, mutta se silti ei monistu ja leviä jossain ulkopuolisille, kuten Smithin salakuvaustallenne.

Vierailija
20/20 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vastaaja on väkivallan uhalla ja väkivallalla murtanut vastaajan vastustustahdon", kerrottiin tuomion perusteluissa.

Tuomio: 6 kuukautta ehdollista sukupuoliyhteyteen pakottamisesta ja pahoinpitelystä *mtv

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi