Hoitovapaa ja työura
Olen 50v korkeasti koulutettu nainen. Minulla on kolme lasta ja pidin pitkät hoitovapaat, joiden välillä olin aina hetken töissä. Olen hoitovapaista huolimatta ns. edennyt urallani, en ole missään vaihessa tippunut pois. En käsitä tätä ajattelutapaa, että työura kärsii hoitovapaista. Lapsen paras on kuitenkin se, että saa alkuvuodet elää rauhassa kotona.
Kommentit (4)
Kaverini oli 3x pitkillä hoitovapailla ja totesi tulevan eläkkeen olevan 700€ vähemmän PER KUUKAUSI. Se on 25 eläkevuodelta yhteensä jo aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini oli 3x pitkillä hoitovapailla ja totesi tulevan eläkkeen olevan 700€ vähemmän PER KUUKAUSI. Se on 25 eläkevuodelta yhteensä jo aika paljon.
Kaverisi tuleva eläke on kyllä huikean suuri, koska keskimäärin kolmen vuoden hoitovapaa vähentää eläkettä 100e/kk. No, palkkakin on todella hänellä todella iso myös.
Naiset voi lorvia kotona yli 20 vuotta tekemättä mitään. Hankkii lapsen sopivasti kolmen vuoden välein. Helppoa. Voi lorvia vauva-foorumilla suklaata syöden. Se on hyvä harrastus, persekkin levenee. Monet naiset lorvivat mieluummin kotona kuin menisivät töihin. Kaikki tuet pitäisi lopettaa jos jompi kumpi vanhempi tienaa normaalia palkkaa. On väärin, että lapsettomien ja onnellisten ihmisten täytyy kustantaa toisten äpärä-lapset ja ämmien lorvimiset. Nykyajan lapset on 99% äpäriä kun vanhemmat eivät mene naimisiin vaan naivat ilman vastuuntuntoa. Sitten syntyy noita äpäriä muiden riesaksi.
Jotenkin ankeaa, että nykynainen ajattelee noin, että "kun ei minulla, niin ei muillakaan". Mutta voihan se olla, että urallasi tuollainen ajattelu piisaa.