Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei estä karenssia työttömälle, vaikka tekisi osoitteenmuutoksen loman ajaksi mökilleen.

Vierailija
28.02.2017 |

Jotkut työttömät yrittää olla ajan hermolla ja vähän ennakoida ja tekevät postiin osoitteenmuutoksen kun lähtevät mökeilleen vapaata viettämään. Tämähän ei auta yhtään eikä estä karenssia, jota työkkäri odottaa kädet syyhyten valmiina lähettämään.
Kun työpaikkatarjous lähtee menemään, ja posti sitten "kääntää," jos muistaa, kirjeen toiseen osoitteeseen, niin siinähän sitä vierähtää taas useampi päivä. Ja kuten tiedetään, huono tuuri kasautuu usein. Siinä käykin niin, että muutaman päivän reagointiaika siihen pakkohakuun onkin jo mennyt kun työtön saa kirjeen.
Siitä sitten korvaukset poikki ja selvityspyyntöä työttömälle että miksi et hakenut ajoissa.
Työtön vastaa viattomana että en ehtinyt kun posti käänsi kirjettä niin pitkään etten ehtinyt sitä saada ajoissa. Työtön luulee että hänellä on hyvä perusteltu syy, eikä arvaa ollenkaan että työkkärin kirjeessä lukeekin seuravaaksi että rahat poikki ja karenssia pukkaa.

Työttömän on nimittäin ihan itse huolehdittava siitä, että on AINA saavutettavissa työkkärin toimesta. Joku postin kääntö ja postin viivästyminen pitää ihan itse huolhetia että posti kulkee reaaliaikaisesti. Postin moka ei ole missään nimessä eikä posti ota mitään kantaa asiaan. Työttömälle tiedossa rahattomia kuukausia.

Jotkut työttömät ovat olleet niin valveutuneita, että tekevät väliaikaisen osoitteenmuutoksen omiin tietoihinsa työkkärin järjestelmään. Tällä keinolla saattaa jopa karenssin välttääkin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän näkee netistäkin = ei ongelmaa. Itse olen hyvin pystynyt tekemään useamman etelänmatkankin.

Vierailija
2/7 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erikoinen aloitus. Olikohan tuolla mitään pointtia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimatoimisto pitäisi lakkauttaa. Ei ole oikein 2000-luvulla pätevä elin muuhun kuin itsensä työllistämiseen veronmaksajien rahoilla. Loinen siis.

Vierailija
4/7 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tässä on? Jos pitää olla tavoitettavissa, niin kannattaa olla tavoitettavissa. Kaikki tietävät, että postilla ote lipsuu, ei sen virheisiin tosiaan kannata vedota.

Vierailija
5/7 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ilmoita työkkärille mitään muuta yhteystietoa kuin osoitteen! Mitään muuta ei ole ihmisellä pakko olla. Paperipostilla pitää kirjeet tulla perille.

Ketään ei voi valtio pakottaa hankkimaan kännykkää eikä varsinkaan mitään sähköpostiosoitteita tai mitään nettiposteja! 

Vierailija
6/7 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) työttömällä ei ole lomaa

b) osoitteenmuutos ei tarkoita, että henkilö on muuttanut kunnasta pois

Vierailija
7/7 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka älytön enää nykyään postin kulkuun luottaa? Paras tapa on tarkistaa pari kertaa viikossa omat tiedot netissä.

Ei työttömän tarvitse mitään lomistaan ilmoitella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi