Tulipa surku naapurin 4-vuotiaan puolesta, oli soittanut ambulanssin kun äiti makasi kännissä lattialla takaraivo veressä
Pieni selitti kyynelsilmin ensihoitajille että tuolla äiti makaa ja verta tulee hirveästi :( Eikä ole ensimmäinen kerta kun äitinsä on silminnähden humalassa lapsen seurassa. Toivottavasti pääsee nyt viimeinkin lastensuojelun matkaan.
Kommentit (30)
Voihan sitä liukastua selvinpäinkin.
Vierailija kirjoitti:
Joopa, 4-v. varmasti soittaa ambulanssin.
Ottamatta kantaa aloituksen todenperäisyyteen, niin kyllä tulee hätäkeskukseen nelivuotiaiden soittoja.
Tiedän tämän, koska olen töissä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Turha säälitellä, tee jotain.
Olen tehnyt lasuja, silti jostain syystä sai pojan vielä sijoitusperheestä takaisin ja sama meno jatkui. Kysyivät pihalla lapselta, että "sinäkö olet *Juho, sinäkö soitit piipaa-auton" ja poika nyökkäsi. Asuvat kahdestaan niin ei se tajuton äitikään sitä olisi voinut soittaa. Ikäisekseen kypsä ja fiksu poika, mutta varmasti tuollaisen äidin kanssa on ollut pakko opetella olemaan.
Ap
Tuota nyt ei usko Erkkikään. Olisit edes jättänyt lapsen kuvailun vähemmäksi "pieni selitti kyynelsilmin". Kuka nuo kyyneleet näki?
Yleensä tuossa tilanteessa, ei lähetetä ambulanssia, vaan aikuinen pyydetään puhelimeen.
Valitettavasti juopon äidin 4vuotias lapsi voi olla hyvinkin kätevä koska on pakko pärjätä itse eikä saa olla huoleton pikkulapsi.
Todellakin lähetetään lanssi vaikka soittaja olisi lapsi!
Kyllä me tosi nuorena jo opeteltiin vanhempien kanssa että miten soitetaan hätänumeroon ja millaisissa tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Tuota nyt ei usko Erkkikään. Olisit edes jättänyt lapsen kuvailun vähemmäksi "pieni selitti kyynelsilmin". Kuka nuo kyyneleet näki?
Yleensä tuossa tilanteessa, ei lähetetä ambulanssia, vaan aikuinen pyydetään puhelimeen.
Miten se tajuton äiti yhtäkkiä alkaa puhelimeen puhumaan Ja varmaan hätäkeskuksessa sanotaan "Ei me mitään lanssia sinne laiteta jos et kerran saa aikuista puhelimeen"
Haloo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se tajuton äiti yhtäkkiä alkaa puhelimeen puhumaan Ja varmaan hätäkeskuksessa sanotaan "Ei me mitään lanssia sinne laiteta jos et kerran saa aikuista puhelimeen"
Haloo!
Varsinkin, jos lapsi soittaa lähdetään heti. Aina lähdetään heti, mutta vielä hetimmin, jos soittaja on pikkulapsi.
T. hätäkeskuksessa toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin lähetetään lanssi vaikka soittaja olisi lapsi!
Aina lähdetään, mutta lapsen soitosta lähdetään ilman mitään selityksiä.
Näin täällä huonossa Suomessa, missä mikään ei pelaa... Paska maa.
Kyllä minäkin olen lapsille opettanut jo todella pieninä että missä tilanteissa pitää soittaa 112. Se riittää että lapsi osaa sinne soittaa tarvittaessa, hätäkeskuksesta osataan kyllä kysyä tarvittavat kysymykset. Edes osoitetta ei tarvitse välttämättä tietää, kyllä se saadaan puhelinliittymän avulla selville. Itse opetin lapsille kyllä sen osoitteenkin, yksinhuoltaja kun olin niin ei ollut ketään muutakaan soittajaa jos minulle jotain sattuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo!
Varsinkin, jos lapsi soittaa lähdetään heti. Aina lähdetään heti, mutta vielä hetimmin, jos soittaja on pikkulapsi.
T. hätäkeskuksessa toimiva.
Pidä nyt sinä häke elätti turpasi kiinni jo. Maineenne on mennyt niin monta kertaa että olisin sinuna hiljaa kun ei kysytä mitään
Voi luoja pärjää joutuu lastensuojelun kaltoin kohdeltavaksi
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin olen lapsille opettanut jo todella pieninä että missä tilanteissa pitää soittaa 112. Se riittää että lapsi osaa sinne soittaa tarvittaessa, hätäkeskuksesta osataan kyllä kysyä tarvittavat kysymykset. Edes osoitetta ei tarvitse välttämättä tietää, kyllä se saadaan puhelinliittymän avulla selville. Itse opetin lapsille kyllä sen osoitteenkin, yksinhuoltaja kun olin niin ei ollut ketään muutakaan soittajaa jos minulle jotain sattuisi.
Ai sun lapsi osasi soittaa jo nolla vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sun lapsi osasi soittaa jo nolla vuotiaana
Tämän tästä saa kun lapsilla on talviloma, liikaa ylimääräistä aikaa ja vähän energiajuomaa päälle...
Vierailija kirjoitti:
Voi, usko pois, että 4-vuotiaastakin voi kasvaa pakon edessä hyvin itsenäinen ja liikaa vastuuta kantava lapsi, jos vanhemmilla on pahoja elämänhallinan ongelmia. :(
Mä menin 4 vuotiaana ite tarhaan ja asuttiin Helsingissä. Toiset vaan on kyvykkäämpiä.
Sinkkumies