Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulipa surku naapurin 4-vuotiaan puolesta, oli soittanut ambulanssin kun äiti makasi kännissä lattialla takaraivo veressä

Vierailija
28.02.2017 |

Pieni selitti kyynelsilmin ensihoitajille että tuolla äiti makaa ja verta tulee hirveästi :( Eikä ole ensimmäinen kerta kun äitinsä on silminnähden humalassa lapsen seurassa. Toivottavasti pääsee nyt viimeinkin lastensuojelun matkaan.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikkakuskit ihmetteli kun pätkä tuli vaunuun ;)

Sinkkumies

Vierailija
22/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut lastensuojelun työntekijöiden juttuja, joissa kertovat, että esim 3v lapsi hoitaa pikkusisarustaan. Osaa ottaa lautaselle muroja tai hiutaleita ja maitoa, että saavat syötävää. Lapset ovat nähneet miten toimitaan ja kun on pakko, tekevät perästä. Tämä äiti on opettanut tuon hätänumeroon soiton. Vaikka nyt oli ehkä kännissä, varmaan välillä on kunnossa ja jaksaa hoitaa lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin soittamaan vähän alle 4-vuotiaana ambulanssin kun olin isän kanssa kahdestaan kotona ja isä putosi talomme katolta. Jotain rännejä se siellä vissiin putsasi. Muistan tilanteen hämmentävän selkeästi vaikka olin niin pieni. Meillä oli vain lankapuhelin joten kävin sisällä soittamassa, kuuntelin ohjeet, juoksin ulkona makaavan isän ja puhelimen väliä ja vastailin kysyttyihin kysymyksiin. Tämä on ensimmäisiä isoja muistoja jotka jäivät alitajuntaan. Osoitteemme oli aika syrjässä enkä osannut sitä sanoa, joten he pyysivät että kun kuulen piipaa-ääntä niin tulen siihen kadulle ja vilkutan oikein reippaasti ambulanssille.

Onhan se muisto muiden joukossa ja isä elää edelleen :)

Vierailija
24/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaaduin kerran rappusissa ja laskin koko matkan alas. Olin silloin yksinhuoltaja ja opetin mun 3-vuotiaani soittamaan ambulanssin. Mitä olis tapahtunut, jos oisin lyönyt pääni?

Elämän realiteetit ovat joskus kovia vaikkei vanhempi olisi edes alkoholisti.

Vierailija
25/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15, kyllä, hätäkeskuksen maine on monesti Suomessa saanut kovia kolhuja ja ihan syystä. Mutta se mitä todennäköisimmin EI ole tämän tällä palstalla kantaa ottavan ja hätäkeskuksessa työskentelevän yksilön vika, joten älä viitsi soittaa suutasi ja haukkua kaikilla ihmeellisillä nimityksillä millä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
26/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja pärjää joutuu lastensuojelun kaltoin kohdeltavaksi

Vierailija
27/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota nyt ei usko Erkkikään. Olisit edes jättänyt lapsen kuvailun vähemmäksi "pieni selitti kyynelsilmin". Kuka nuo kyyneleet näki?

Yleensä tuossa tilanteessa, ei lähetetä ambulanssia, vaan aikuinen pyydetään puhelimeen.

Miten se tajuton äiti yhtäkkiä alkaa puhelimeen puhumaan Ja varmaan hätäkeskuksessa sanotaan "Ei me mitään lanssia sinne laiteta jos et kerran saa aikuista puhelimeen"

Haloo!

Varsinkin, jos lapsi soittaa lähdetään heti. Aina lähdetään heti, mutta vielä hetimmin, jos soittaja on pikkulapsi. 

T. hätäkeskuksessa toimiva. 

Pidä nyt sinä häke elätti turpasi kiinni jo. Maineenne on mennyt niin monta kertaa että olisin sinuna hiljaa kun ei kysytä mitään

Kyllä, hätäkeskuksen maine on monesti Suomessa saanut kovia kolhuja ja ihan syystä. Mutta se mitä todennäköisimmin EI ole tämän tällä palstalla kantaa ottavan ja hätäkeskuksessa työskentelevän yksilön vika, joten älä viitsi soittaa suutasi ja haukkua kaikilla ihmeellisillä nimityksillä millä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
28/30 |
28.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykylapset syntyvät jo älypuhelin kädessä.

Äiti varmaan vaan vähän chillasi ja relasi..tekevälle sattuu ja kun usein sattuu niin siihen tottuu.

Vierailija
29/30 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala :(

Vierailija
30/30 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ensihoitajat puhuvat hätäkeskukseen onnistuneesti soittaneelle lapselle pii-paa -autosta.

(ilmeisesti ap on niin pelottava aikuinen, ettei lapselle tullut mieleen pyytää häntä apuun, vaikka oli paikalla tarkkana ja valppaana rekisteröimään tapahtumat ja raportoimaan ne edelleen)